کد خبر: 716898
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
تهاجم فرهنگی مرگ تدریجی یک ملت است. "مقام معظم رهبری"
ایران کشوری متمدن و با پیشینه غنی فرهنگی و هنری از دیرباز در سراسر این کره خاکی معروف بوده و کمتر کسی است ک سواد داشته باشد اما نام ایران را نشنیده باشد
پیام سواری جوانمردی

ایران کشوری متمدن و با پیشینه غنی فرهنگی و هنری از دیرباز در سراسر این کره خاکی معروف بوده و کمتر کسی است ک سواد داشته باشد اما نام ایران را نشنیده باشد. از ورود اریایی ها به فلات ایران و تشکیل اولین حکومت ب دست مادها و پایه گذاری اولین امپراتوری عظیم فرهنگی و تمدنی مهم هخامنشیان و حکومت های بعدی ایران غنای فرهنگی بسیار زیادی پیدا کرد تا جایی که یگانه روزگار کردید .

اما پس از ورود اسلام به ایران روح تازه ای به کالبد تمدن دمیده شده ،فرهنگ و تمدن غنی ایرانی با اسلام قرین گشت و یک معجزه فرهنگی را به وجود اورد ،این معجزه اغراق نیست بلکه حقی است که باید در این خصوص ادا شود ، مدعای این حرف اثار فرهنگی و علمی و تمدنی است ک بازمانده از دوران ایرانی اسلامی گذشته است .فرهنگ هرجامعه هویت هرجامعه و افتخار هر ملت است ،ملتی ک فرهنگ نداشته باشد به مثابه درخت بدون ثمر است . فرهنگ حاصل افکار و ابداعات فکری و فعلیت یک ملیت در یک گستره جغرافیایی و گاه فراتر از یک محدوده است ک نسلی به نسل دیگر این موضوع ابداعاتی اضافه میشود و گسترش می یابد.

فرهنگ ایرانی اسلامی از ان جهت ممتاز است صبغه شیعی دارد و این امر باعث پویایی فرهنگ ما شده است . این فرهنگ با الهام از گذشته سرخ و اینده سبز ب یک نقشه عملی حرکت به سمت نقطه اوج مانایی و پویایی فرهنگی دست یافته است .مشخصه های فرهنگ ایرانی را میتوان :خانواده ، ارادت به ائمه ، ارادت به هنرمندان و صاحبان علم ، احترام به بزرگترها ، غیرت ، جهاد و شهادت ، حفظ ناموس ، ولایت فقیه ، و ارزش زن و مرد در جایگاه واقعی خود نام برد که البته این ها جزیی از این فرهنگ متدون و کهن و بزرگ است .

باری از مطلب دور نشویم ،

با انقلاب اسلامی فرهنگ ایرانی ک در طی حکومت های قاجار و پهلوی دچار دستخشوش و تغییرات شده بود ب سمت اهداف اصیل و بی بدیلی رشد و حرکت کرد و تا ب حال با نمو خود توانسته این فرهنگ که مایه اصلی ان بسیج و حمایت از محرومین است را اشاعه دهد .

این کار و فرهنگ ب مذاق بعضی کشور های دشمن چون امریکا و غربی ها خوش نیامد زیرا از یک سو آرمان های انقلاب ک حال عجین شده با فرهنگ ایرانی اسلامی بودند مانع سیاست هژمونیک فرهنگ امریکایی میشد ک سعی بر زیر سلطه گرفتن فرهنگی جهان را داشتند . و از دیگر سو این ارمان ها با تفکر شیعی قرین گشته بود و در فرهنگ مضمحل گشته و باعث ابداع فرهنگی جدید در این مرز و بوم گشت که از ان « بسیج» سر براورد و این مانع دستیازی فرهنگ امریکایی ب اهدافش میشد.

پس میبایست امریکا کاری کند ؛

اینگونه شد که برنامه براندازی انقلاب اسلامی ایران پس از ناکامی از توسل ب ابزارهای جنگی و فیزیکی در اتاق های فکر صهیونیستی،امریکایی با طرح « هدف قراردادن فرهنگ ایران » طراحی شد.

ابتدا رسانه ها بهترین گزینه برای این کار بودند و از میان رسانه ها رسانه های دیداری و شنیداری مهم تر ، پس با صرف بودجه ای هنگفت از طرف دشمنان ایران شبکه های رادیویی و ماهواره ای معاند یکی پس از دیگری راه افتاد

که عمده محوریت اهدافشان:

ضربه زدن به فرهنگ انقلابی ایرانی اسلامی، ضربه زدن به اصل خانواده، ایجاد حس شک در بین اعضای خانواده و ایجاد حس تحقیر و تنفر و عقب ماندگی نسبت ب فرهنگ خودی از دیگران .

این پروژه همچنان ادامه داشت تا اینکه از سال ۲۰۰۰ ب بعد دنیا توسط اینتزنت متحول شد و بستری ک از این طریق فراهم شده بود این امکان را ب کاربران داد تا در کمترین ژمان ب جدیدترین اطلاعات و اخبار از سراسر کره خاکی مطلع گردند .

اینترنت بنا ب فواید اندکی ک داشت ب ایران و خانوادهای ایرانی هم پا باز کرد و توانست روز به روز به کاربردی بودن خود و کاربر جذب کردن بپردازد .

انتقال فرهنگ

گردش شبکه ای: رهیافت گردش های شبکه ای استدلال اساسی این رویکرد مبتنی بر این است که از یک طرف رسانه ها ی بین المللی نفوذ و کنترل خودشان را بر روی گونه های متنوعی از فرهنگ جهان نظیر فیلم،موسیقی و سینما گسترده نموده اند. اما شاهد افزایش روز افزون اهمیت مناطق متنوع به عنوان تولید کننده و بازارهای فروش این محصولات هستیم. مناطق به مثابه ی شبکه های فرعی عمل میکنند که پیوند های فشرده ای با شبکه های جهانی فرهنگ برقرار میکنند و در این مسیر، ارتباطات با سایر مناطق نیز برقرار می شود. (crane,2005;7)

نظریه پذیرش فرهنگی: گردش شبکه به نهادها و سازمان های تولید کننده و اشاعه کننده فرهنگ تمرکز نموده اما برخلاف این نظریه، نظریه پذیرش به واکنش مخاطبان و مردم بر محصولات فرهنگی تکیه دارد. رویکرد گردش های شبکه بر پیوند و تفسیر متون فرهنگی اقدام می کند. تنوع تفسیر و فهم متون به ویژگی های اجتماعی دریافت کننده بسنگی دارد. ویژگی های نظیر طبقه.جنسیت،نژاد، و سن همگی تنوع تفاسیر دخیل هستند.(جهانگیری،1388)

اساسا چندین فاکتور مهم نقش مسلط محصولات فرهنگ بیگانه را در یک چرخه ی جهانی خنثی می کنند، مهمترین فاکتور نگرش مصرف کنندگان به برنامه های است که به صورت جهانی پخش می شود. پخش برنامه ها و متونی ک همش مفاخر اسلامی ایرانی را ب تمسخر گرفته و فرهنگ پیچیده شده غرب در قبل انقلاب را بسیار خوب جلوه میدهد و حقیر کردن فرهنگ ایرانی اسلامی بعد از انقلاب جهت ایجاد دلزدگی و تنفر و تحقیر در ملت نسبت بحکومت ایجاد پخش خبرهایی ک باعث یاس و نومیدی در افراد میشود و وقتی فرد دچار یاس شود عوامل دینی و فرهنگی را ناخوداگاه تغیرر میدهد. ساخت اپلیکشن ها و نرم افزارهای برای گوشیهای موبایل ک از ان جمله ، لاین ، وایبر ، واتس، تلگرام ، بیتالک ، اینستاگرام ، فیسبوک ، را میتوان نام برد. که همه این ها هدفی جز ساخت و اشاعه افکار امریکایی و غربی و نهادینه کردن ان در ذهن مخاطبان این برنامه ها نیست

ب گونه ای که وقتی شما یک متن بلند بالا را میخوانید منفعل هستید و بعد از خواندن ب انچه ک در این متن برجسته تر و تکراری تر بوده می اندیشید و این ها همان نقشه های دشمن است که برجسته و تکرار شده و شما مد نظر گرفته و تعمیم ب فعالیت هایتان میدهید و این همان کارهایی است ک بر ضد فرهنگ ماست ک ما منفعلانه عمل میکنیم .

***

این سراغاز فضای مجازی بود دشمنان عضو لابی صهیونیستی و امریکایی هنگامی که از دیگر ابزارها برای براندازی انقلاب قطع ید کردند به این فکر افتادند خود را همگام با فناوری روز کنند و از این طریق به صورت سیاست تصبیری و تصاعدی ب زیر مایه های اصلی ایران ک همان فرهنگ و دین میباشد ضربه بزنند و از ان طریق بتواند اهداف خود را مبنی بر سرنگونی انقلاب اسلامی را ک حالا این فرهنگ را در خط الشعاع مقاومت هم بسط و نشر داده بود اجرا کنند .

فضای مجازی ب گونه ایست ک کمترین محدودیت و کنترلی را میتوان به آن اعمال کرد و هر فرد ب اسانی ب ان ازادانه دسترسی دارد و ب دلیل کاربردی بودنش جای خیلی مهمی در برنامه های روزانه افراد را گرفته است .

دشمن با طرح و نقشه های بسیار دقیق و هوشمند از طریق فضای مجازی با روح فرهنگ خودمان با هدف براندازی انقلاب و فرهنگ و کیان ایرانی اسلامی و روح مقاومت ب جنگ فرهنگی همت گماشت از راه ها و به دلایل ذیل:

خانواده: منبع اصلی شخصیت سازی در فرهنگ ایرانی است پس باساخت برنامه ها و نشر مطالبی سعی در ایجاد و گسترش « طلاق عاطفی یا خاموش» در بین خانواده ها داشته.

مادر: نقش مادر را با ایجاد برنامه های سکسی تخریب کرده چزا ک مادر پایه خانواده است .

دین: هدف دیگر بود ک در ایران شیعی جایگاه بسیار مقدسی و تاثیر گذاری دارد پس اگر دین را بتوانند سست کنند بقیه کارها متعاقبا انجام میشود .

از جمله برنامه های اجرا شده:

پخش داستان هایی در قالب ( داستان های سکسی) که در این متن ها سکس با محارم را ب گونه ای شکیل و عادی جلوه میدهند.

پخش برنامه ها و سریال ها یی با مضامین بی بند و باری و خیانت زن ب شوهر ک هدفی جز ایجاد شک در بین زوجین ندارد و نیز ترغیب ب این امر پخش سریال هایی با محتوای عاشقانه ک نشان میدهد ک ب هرکس ک علاقه ای و میل و هوسی دارید میتوانید بپیوندید هرچند که زن یا شوهر کسی باشید و این ایجاد و ترویج تخم خیانت و شکستن تابو این امر و گناه را عادی جلوه دادن برای از بین بردن خانواده .

ایجاد و نشر اخباری که سعی در جلوه دادن و بزرگنمایی طرز دیدگاه های مسوولان و خادمان نظام دارد را ب عنوان اختلاف ایجاد و نشر اخبارهای کذب مبنی بر رقیب تراشی برای ولایت فقیه و ایجاد شک در مورد این اصل مستحکم ب گونه های زیبا نشر شایعات و فرافکنی های همزمان و گسترده که هدفی جز سست کردن ایمان مخاطب و ایجاد شک در وی ندارند جریان سازی با نشر متون بی اساس و مانور بر روی ان ها

و هزاران نکته دیگر

این ها همه و همه فقط از اتاق فکرها و صرف هزینه هایی نشات میگیرد که انقلاب ، حکومت ، فرهنگ ایرانی را مد نظر و هدف قرار داده اند و ب گونه ای نرم و ارام ارام حرکت کرده ک شاید بدون نگاه مو شکافانه متوجه این حملات نشویم و چ بسا عامه مردم از این امور غافل اند .

پس نیاز هست مسوولان و بخصوص بسیج همیشه هوشیار و اگاه در صحنه کمر تلاش را ببندند و ب دفع این حملات کما فی سابق با افزایش توان دفاعی بپردازند و با بالا بردن سطح اگاهی و فکر اذهان عمومی و روشنگری های بی وقفه در مورد این حملات کار را انجام دهند

و اگر این مساله سهل گرفته شود ب هر نوعی عواقب ان را در سالیان ن چندان دور خواهیم دید انگاه که فرهنگ ما تحقیر و فرهنگ دشمنانمان محترم شمرده شود از طرف مردم خود پس تا میتوانید از ساز و برگ های جنگی فراهم اورید برای مقابله با دشمنان از هر جهت و دیدگاه و وسیله خواه فیزیکی خواه روحانی.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار