کد خبر: 1132599
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
معاون هماهنگ‌کننده سپاه در گفت‌و‌گوی تفصیلی با فارس:
اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر کشور در حالی رقم خورد که دشمنان، رسانه‌های معاند و بیگانه تمام تلاش خود را برای دامن زدن به این اغتشاشات به کار بستند. امروز با توجه به اینکه با تلاش مردم و نیرو‌های امنیتی و مشخص شدن چهره واقعی اغتشاشگران و دست‌های پشت پرده دشمنان، آتش فتنه خاموش شده، خبرگزاری فارس در نشستی با سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده کل سپاه پاسداران درباره وقایع اخیر و همچنین مسائل مهم کشور به گفتگو پرداخته است که بخش‌هایی از آن را می‌خوانیم. 
سردار در پاسخ به این سؤال که تحلیل شما از فضای رسانه‌ای کشور و هجمه تبلیغاتی که دشمنان در این روز‌ها علیه ایران اسلامی دارند، چیست؟ گفت: خدا را شاکرم که توفیق داد در جمع شما، نیرو‌های خط‌مقدم جنگ امروز حاضر شوم. احساسی که امروز بنده در میان شما عزیزان دارم، احساس حضور در خط‌مقدم جبهه است. اینجا، امروز بدون شک خط‌مقدم جبهه است؛ یک جنگ واقعی و بسیار جدی. قدرت پیام انقلاب اسلامی و نافذ بودنش در آحاد بشر دشمن را وادار کرده که این جبهه را خیلی جدی بگیرد، البته آن‌ها شاید ابزار دیگری هم ندارند، در واقع ابزار فیزیکی دیگری ندارند که با ملت ما هم مبارزه کنند. 
وی اضافه کرد: دشمنان همه ابزار خود را تجربه کرده‌اند، از امواج ترور، جنگ نظامی، جنگ سیاسی و جنگ رسانه‌ای، جنگ‌های امنیتی و جاسوسی، جنگ اقتصادی و حتی تحریم. دشمنان در همه این جنگ‌ها شکست خورده‌اند و برداشت‌شان این بود که در این جنگ‌ها پیروز خواهند شد و انقلاب را تمام می‌کنند. این جنگ‌ها نتوانست آن‌ها را به اهداف‌شان برساند و به عبارت دیگر آن‌ها مجبورند به خاطر نافذ بودن پیام انقلاب اسلامی و نشستن آن در قلوب و جذب قلوب مردم، بزرگ‌ترین رزم رسانه‌ای را در تاریخ بشریت راه بیندازند. شما همین الان تحقیق کنید که امریکا و غرب چند رسانه فعال کرده‌اند. غربی‌ها صراحتاً گفته‌اند روسیه، چین و ایران دشمنان ما هستند. 
اما می‌بینیم به اندازه ۱۰درصد رسانه‌هایی که علیه ما راه انداخته‌اند و کار می‌کنند، علیه کشور‌های دیگری که به عنوان دشمن نام برده‌اند، کار نمی‌کنند. خطر چین از لحاظ جایگزین شدن اقتصادی بسیار بیشتر از بقیه کشور‌ها برای امریکاست، چرا برای این کشور چنین جنگ رسانه‌ای را راه نینداخته‌اند؟ این در حالی است که ۲۰۰تلویزیون ماهواره‌ای و ۱۰۰شبکه رادیویی به زبان فارسی علیه ایران راه انداخته‌اند. این دلایل مختلفی دارد، یکی از دلایلش نافذ بودن پیام جمهوری اسلامی ایران است. این انقلاب حرف برای زدن دارد و فقط بحث اقتصادی، نظامی و بحث امکانات، ابزار و موقعیت ژئوپلتیکی نیست. این چیزی است که هویت آن‌ها را تهدید کرده است، چون جمهوری اسلامی پیام و حرف نویی را به وجود آورده است. آن‌ها شاید راهی ندارند جز اینکه جنگ رسانه‌ای راه بیندازند. 
یکی از دلایل دیگر این است که حرفی برای زدن ندارند، اگر ایده‌ای جذاب‌تر از تفکر انقلاب اسلامی داشتند، نیازی به این کار‌ها نبود. یک رسانه دشمن می‌گوید زنان نباید فعالیت اجتماعی داشته باشند و درس نخوانند و رسانه دیگر می‌گوید که زنان هیچ محدودیت اخلاقی نباید داشته باشند و حجاب نداشته باشند و باید عریان باشند، این دو حرف کاملاً متضاد کجا زده می‌شود؟ هر دو رسانه در لندن هستند، یکی می‌گوید شیعه کافر است و رسانه دیگر می‌گوید سنی کافر است. تضاد رسانه‌هایی را که مقابل ما قرار گرفته‌اند، ببینید. آن‌ها اگر حرف جذابی داشتند که می‌توانستند مردم ایران را جذب کنند، همان حرف را می‌زدند. 
 امریکا همه جا شکست خورده است
نقدی ادامه داد: امریکا و غرب در سیاست، در نظامی‌گری، فرهنگ و در اقتصاد باخته‌اند. ایده‌هایی که غرب داشت محصولش شده این چیزی که الان هست؛ یک ارتش ناکارآمد و ناتوان که به دردی نمی‌خورد و در آخر نتیجه‌اش فرار از منطقه و افغانستان است. مؤلفه اصلی قدرت امریکا ارتشش بود که الان وضعیتش را می‌بینید. شما آمار سازمان حسابرسی حکومتی امریکا را ببینید که این کشور چقدر سلاح در افغانستان جا گذاشته است؟ ۱۶۲ هزار بی‌سیم، ۶۴۰ هزار تفنگ، ۲۳ هزار نفربر، ۸ هزار کامیون و ۲۰۰ بالگرد و هواپیما همه این‌ها را جا گذاشتند و رفتند. کارآمدی ارتشی که به اندازه کل دنیا خرجش می‌کنند، این است. وی افزود: کارآمدی سیاسی امریکا را نگاه کنید، امریکایی که در ایران کارمندان سفارتخانه‌اش تمام کابینه را می‌چیدند و دولتش شاه را تعیین می‌کرد، ۴۴ سال است می‌گوید جمهوری اسلامی نباشد، اما امروز جمهوری اسلامی پرقدرت‌تر از هر زمان دیگری است. 
امریکا ۲۵ سال است می‌گوید حماس نباشد، اما هست، ۳۵ سال است که می‌گوید حزب‌الله نباشد، اما هست، ۱۲ سال است می‌گوید بشار اسد نباشد، اما هست، پنج سال است می‌گوید حشدالشعبی نباشد، اما هست و هر چه می‌گوید نباید باشد، امروز هست. همه این‌ها به معنای شکست امریکاست. امریکای‌لاتین را ببینید، در آنجا هم که حیاط خلوت امریکا بود، شکست خورد. در امریکای‌لاتین تمام رؤسا را امریکا تعیین می‌کرد ولی الان این شده که هر کسی می‌خواهد رئیس‌جمهور شود اول باید مفصل به امریکا فحش بدهد تا به مردم ثابت کند امریکاستیز است که رأی بیاورد. 
 امریکا با تبلیغات خود را نگه داشته است
معاون هماهنگ‌کننده سپاه با بیان اینکه امریکا به زور رسانه خود را نگه داشته است، تصریح کرد: ناکارآمدی یعنی اینکه این همه امکانات دستت باشد و بی‌خاصیت باشی. امریکایی‌ها مجبورند به ضرب و زور رسانه، خودشان را سرپا نگه دارند، اما در رسانه‌ها هم ناکارآمد هستند و این یک دلیل دارد و با وجودی که ۹۰ درصد رسانه‌های بزرگ دنیا از لحاظ فیزیکی، گیرنده، فرستنده و ماهواره در دست امریکایی‌ها و صهیونیست‌هاست و نیروی انسانی بسیاری هم دارند، ولی منفورترین در دنیا هستند و هر جا که رئیس‌جمهورشان برود، مردم به او توهین می‌کنند، پرچم‌شان را آتش می‌زنند و رئیس‌جمهورشان جرئت ندارد به خیلی از جا‌های دنیا سفر کند. 
رئیس‌جمهور امریکا یک نطق سالانه در آلمان داشت. جمعیتی هم برای سخنرانی او می‌آمد و محل سخنرانی‌اش پر می‌شد. تا همین ۱۵ سال گذشته جمعیت بزرگی می‌آمدند برای او، اما کم‌کم که جمعیت کم شد و دیدند کسی برای او نمی‌آید، این قضیه جمع شد. خب این‌ها با این همه رسانه که دارند باز هم منفور هستند، ولی به هر حال با تمام توان و امکاناتش آمده است به جنگ شما و شما در مقابل چنین دشمنی ایستاده‌اید، لذا من عرض می‌کنم که در خط مقدم هستید و از صمیم قلب از شما تشکر می‌کنم، به خاطر این ایستادگی‌تان و مقاومت‌تان، جدیت‌تان، با وجود امکانات کم، میدان را واگذار نکردید، مثل رزمندگان خودمان که در جبهه، اسلحه و ابزارآلات دشمن خیلی بیشتر از ما بود، اما ما پیروز شدیم. 
 عصبانیت دشمن از شدت نفوذ ماست
سردار نقدی با بیان اینکه سپاه در ابتدای جنگ حتی یک عدد تانک و نفربر هم نداشت، گفت: واقعاً چیزی نداشتیم، منتها وقتی جنگ تمام شد، همین سپاه چند تا لشکر زرهی داشت، گردان‌های ادوات داشت. این‌ها از کجا آمده بود؟ در زمان جنگ که کشور‌های دیگر حتی یک شنی تانک هم به ما ندادند، نه فقط به سپاه، کلاً به جمهوری اسلامی ندادند. همین لشکر‌های زرهی که سپاه درست کرد، صددرصد ادواتش از تانک‌ها و نفربر‌های به غنیمت گرفته شده بود. توپخانه‌ها غنیمتی بود. شما هم امروز همین حالت را دارید و با امکانات کم در مقابل این‌ها ایستاده‌اید. پیام ما مبتنی بر فطرت انسان‌هاست و مبتنی بر دروغ نیست و در واقع پیام صداقت است و آن بر دل‌ها می‌نشیند و اثر خودش را می‌گذارد. 
یک بخش زیادی از دست و پا زدن دشمنان در راه‌اندازی حوادث اخیر و هزینه‌هایی که می‌کنند تا کشور را به آشوب بکشند، برای این است که یک تصویری از آشوب و ناامنی به دنیا مخابره کنند. چرا به چند تا فریم عکس با چنین موضوعاتی نیاز دارند؟ به خاطر شدت نفوذی است که ما در دنیا پیدا کرده‌ایم. شدت علاقه‌ای که در مردم دنیا پیدا شده برای همین است. در همین جام جهانی دیدیم که نظر مردم چیست. این کسانی که برای تماشای فوتبال از اقصی نقاط جهان می‌آیند، معمولاً غیرسیاسی‌ترین آدم‌ها هستند و سرشان به همین فوتبال گرم است. دیدیم که در رابطه با ایران چه مطالب خوب و درستی گفتند. چه موضعی در مورد فلسطین و رژیم اشغالگر قدس داشتند و این تفکر در دنیا در حال پیشروی است. این مواضع کف خیابان کمتر به دست ما می‌رسد و منتشر می‌شود و دشمن دقیقاً سعی دارد این‌ها را سانسور کند، ولی آن سازمان جاسوسی غرب از این خبر‌ها اطلاع دارد و می‌داند چه خبر است و جریانی را که در ملت‌ها شکل گرفته است، می‌دانند. واقعیت کف خیابان دنیا همین است و این‌ها برای اینکه به مردم خلاف واقع القا کنند، باید تصویر‌های زشتی از خیابان‌های ایران منعکس کنند و بگویند اینچنین که فکر می‌کنید نیست و خیابان‌های ایران پر از جنگ و درگیری است و مردم مخالف هستند. 
 «اتهام دیکتاتوری به ایران» بزرگ‌ترین دروغ تاریخ
سردار نقدی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه دشمن تمرکز کرده و ۳۰ سال است می‌گوید ایران به زنان بی‌احترامی می‌کند و حق آن‌ها را در همه عرصه‌ها خورده است، تصریح کرد: ما درخشان‌ترین پرونده را در حوزه زنان داریم. دشمن از هر حادثه و واقعه‌ای استفاده می‌کند تا به هدف خود برسد. دشمن آن چیزی را که می‌خواهد به جامعه منتقل کند، در دل خبر خود جا می‌دهد. آن‌ها ایران را به رفتار دیکتاتوری متهم می‌کنند که یکی از بزرگ‌ترین دروغ‌های تاریخ در دنیاست؛ کشوری که تمام شئون و امورش بر اساس آرای مردم است. یک روز انتخابات کشور ما عقب نیفتاده و یک روز مجلس ما منحل نشده است، اما در کشور آن‌ها انتخابات زودهنگام رخ داده و حتی مجالس‌شان منحل شده است. 
یکی از مسئولان خبرگزاری‌ها به من گفت، سال ۸۸ ما را فراخوان کردند به دفتر رهبر معظم انقلاب. در اوج معرکه و در درگیری‌ها فکر کردیم می‌خواهند بگویند در رسانه‌ها فضا را علیه فتنه‌گران تند‌تر کنید، ولی تذکر دادند مبادا به مخالفان کوچک‌ترین اتهام نابجایی وارد کنید. مبادا تهمتی به مخالفان بزنید. باید انصاف را رعایت کنید. ما چنین رهبری داریم که در اوج فتنه، چنین توصیه‌هایی دارند، آن وقت می‌شود این نظام را دیکتاتور قلمداد کرد؟ در انتخاباتی که صورت گرفت، همه ما می‌دانستیم که آن کاندیدا نمی‌خواهد راه امام و انقلاب را در پیش گیرد و قطعاً می‌خواهد با غربی‌ها ببندد و همه می‌دانند که چقدر رأی آورد، یعنی همان ۷/۵۰ درصد. 
 رسانه‌های ایران خجالتی هستند
معاون هماهنگ‌کننده سپاه در این گفتگو نقدی هم به رسانه‌های ایران زد و گفت: متأسفانه رسانه‌های ایران، همه‌شان خجالتی هستند و یک حرف را یک بار که می‌زنند، دیگر تکرار نمی‌کنند. واقعاً تکرار کنید. یک حقیقت که می‌خواهد جا بیفتد، ۱۰۰ بار باید تکرار بشود. یک بار از دید روان‌شناسی و یک بار از دید جامعه‌شناسی و یک بار از دید سیاست. یک حقیقت را آنقدر تکرار کنید تا جا بیفتد. 
بنده اگر در صداوسیما کاره‌ای بودم، کشته شدن معلم سیاهپوست امریکایی به‌دست پلیس با شوکر را ۲۰۰ بار در تلویزیون طی پنج روز در تمام شبکه‌ها، بین برنامه‌ها و فیلم‌ها نشان می‌دادم و یک خبر و یک صدا روی آن می‌گذاشتم و می‌گفتم این است حقوق بشر امریکایی تا برای مردم جا بیفتد و دیگر کسی تردید نکند. 
یک نفر در ایران فوت کرد، همه‌شان می‌گویند کشتند! اما جورج فلوید را در مقابل دوربین‌ها کشتند و جلوی دوربین او را خفه کردند و یک کشور اروپایی نیامد بگوید ما اسم خیابان‌های‌مان را جورج فلوید گذاشتیم. حالا برخی کشور‌های اروپایی نام خیابان‌شان را مهسا امینی گذاشته‌اند، اما بعد از کشتن جورج فلوید یک کشور اروپایی امریکا را تحریم نکرد و نگفت ما پنج روز روابط‌مان را با امریکا قطع می‌کنیم. چرا ما الکن هستیم؟ در سند جلسه استماع کنگره امریکا که در اکتبر سال جاری منتشر شد، آمده است: در سال ۲۰۱۹ تعداد ۴ هزارو ۲۳۴ زندانی در امریکا کشته شدند، یعنی حتی اگر دروغ آن‌ها را بپذیریم که این خانم را ناجا کشته است، آن‌ها فقط طی یک سال ۴ هزارو ۲۳۴ مهسا امینی را کشته‌اند. در همین سند نوشته است که این تعداد کشته ۶/۶ درصد نسبت به سال قبل تغییر داشته، حتماً سال‌های قبل هم همین آمار وجود داشته و اتفاق افتاده است. 
 امریکایی‌ها در یک سال ۴۲۳۴ مهسا امینی را کشتند
نقدی اضافه کرد: برخی از رؤسای جمهور پنج بار پشت بلندگوهای‌شان به دروغ گفتند این خانم که در ارشادگاه افتاده و فوت کرده را جمهوری اسلامی ایران کشته است، اما خودشان ۴ هزارو ۲۳۴ کشته در زندان‌های‌شان داشته‌اند. شما جلوی چشمان مردم جورج فلوید را خفه کردید و آن معلم سیاهپوست را با شوکر کشتید. مگر این معلم چه کار کرده بود؟ فقط برای اشتباه رانندگی او را به قتل رساندند یا مادری را در مقابل کاخ سفید به همراه فرزندش به قتل رساندند، فقط به خاطر اینکه دستش را به سمت لباسش برد و فکر کردند می‌خواهد اسلحه دربیاورد. حالا ما چنین اخباری را منتشر می‌کنیم، ولی یک ساعت بعد از صفحه اول ما بیرون می‌رود و روز بعد هم از صفحه بیستم می‌رود به آرشیو. باید محور داشته باشیم و گزاره‌هایی را انتخاب کنیم تا حقیقت‌ها برای جامعه جهانی جا بیفتد و از تکرار خسته نشویم و به بهانه‌های مختلف به تکرار آن بپردازیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار