کد خبر: 1098417
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
این درخت‌ها را عبرت آدم‌ها و آیندگان کنید! آقای مدعی‌العموم، آقای شهرداری اگر امروز متهم خشکاندن درخت‌های چنار صدساله خیابان ولیعصر محدوده تجریش را آن‌طور مجازات نکنید که انسانیت از دست رفته متهمان حال و آینده، بیدار شود، فردا باید اره به‌دست بگیرید و درخت‌های خشکیده پهنه ایران‌زمین را روانه چوب‌بری‌های تاریخ کنید.

این درخت‌ها را عبرت آدم‌ها و آیندگان کنید! آقای مدعی‌العموم، آقای شهرداری اگر امروز متهم خشکاندن درخت‌های چنار صدساله خیابان ولیعصر محدوده تجریش را آن‌طور مجازات نکنید که انسانیت از دست رفته متهمان حال و آینده، بیدار شود، فردا باید اره به‌دست بگیرید و درخت‌های خشکیده پهنه ایران‌زمین را روانه چوب‌بری‌های تاریخ کنید.
مسئول فضای سبز شهرداری تأیید کرد که ۱۳ درخت محدوده تجریش عملاً خشکانده شده است و دادستان تهران از تشکیل پرونده قضایی برای خشکاندن عمدی ۱۳ اصله درخت چنار خیابان تاریخی تهران خبر داد. سال‌های اخیر طبیعت و محیط زیست در چشم مردم قدر پیدا کرده است. این فرصت مغتنمی است. ایرانیان از گذشته مثل بیشتر مردمان دنیا در حفظ طبیعت و درخت و حیوانات وحشی از جان مایه می‌گذاشتند، زیرا با طبیعت و در طبیعت بوده اند. عصر صنعتی و زندگی شهری وقفه‌ای در این طبیعت‌دوستی انداخت، ولی بیداری وجدان طبیعت‌دوست انسان‌ها زود اتفاق افتاد و حالا یک تک‌درخت اگر به عمد خشکانده شود، همگان ریشه متهم را خواهند خشکاند. متهم خشکاندن درختان تهران باید مقابل چشم مردم، رسوا و در برابر قانون به اشد مجازات محکوم شود. مجازات سنگینی که خواب حیوانی را از سر دشمنان درخت و سبزه و جاندار برباید.
خشکاندن ۱۳ اصله درخت در خیابان ولیعصر از سوی مالک یک ساختمان سر و صدای زیادی به پا کرده‌است.
چندی پیش ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد در حد فاصل چهارراه پارک‌وی تا میدان تجریش در خیابان ولیعصر تعدادی از درختان چنار در مقابل یک ملک نوساز خشک شده‌است. خشکاندن درختان چنار در نهایت قساوت و خواب وجدان برای دیده‌شدن ویترین تجاری یک ملک نوساز در تقاطع محمودیه و حین عملیات ساختمانی رخ داده‌است!
رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در این‌باره اعلام کرده که با پیگیری اداره کل حقوقی شهرداری منطقه یک، موضوع در کمیسیون ماده ۷ در حال بررسی است.
به گفته مهدی پیرهادی، کمیسیون ماده ۷ در حال صدور رأی جریمه با بالاترین ضریب است. ضمن اینکه ملک مذکور فاقد پروانه بوده و تا تعیین‌تکلیف درختان خشک‌شده و پرداخت جرائم مربوطه هیچ‌گونه پایان کاری برای آن صادر نخواهد شد.
رئیس کل دادگستری استان تهران هم به دادستان تهران مأموریت داده تا ضمن تشکیل کارگروهی تخصصی، علل وقوع این حادثه را احصا و در صورت احراز وقوع تخلف یا جرم اقدامات لازم در چارچوب قوانین و مقررات صورت گیرد.
در این ماجرا مشخص است که مالک پلاک ثبتی مرتکب جرم شده‌است. ضمن اینکه دادستانی نیز به این موضوع وارد شده‌است و توقف هرگونه عملیات ساختمانی در این محدوده صادر و ابلاغ شده‌است. اگرچه تاکنون مشخصات این ملک رسانه‌ای نشده، اما پس از صدور حکم بهتر است مشخصات مالک مشخص شود تا دیگران هم درس عبرت بگیرند.
سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران اعلام کرده که پرونده این اتفاق در دادستانی شعبه ۳۷ همچنان مفتوح است. به گفته مدیرعامل این سازمان، مالک مکلف شده‌است که ۱۳ اصله درخت را در همان موقعیت و با همان سن بالای درخت بکارد و این مسئله از طریق شهرداری و سازمان بوستان‌ها نظارت خواهد شد. این درختان دارای محیط بن (تعداد شیار‌های تنه درخت) بالا یعنی بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ بوده‌اند.
سال‌هاست که در پایتخت دست‌اندازی برخی از متخلفان به عرصه سبز پایتخت با هدف کسب سود حداکثری از ساخت‌وساز در جریان است. دلیل این تخلف هم این است که جریمه قطع درختان، هزینه تجاوز به فضای سبز و خاصیت بازدارندگی این جریمه‌ها ناچیز است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار