حضور امام جماعت باسواد، کوشا، خلاق، اخلاقمدار، با ضریب هوشی بالا و دارای مهارتهای اجتماعی و فرهنگی و روانشناسی میتواند ستون فقرات مسجد باشد و تأثیر مستقیم در این روند دارد، بنابراین نیاز مبرم به آموزش مستمر این مهارتها برای امام جماعت و حتی اعضای هیئت امناهای محترم هست
من یک خبرنگارم... گاهی ساعتها به این فکر میکنم که آیا چیزی که نوشتم واقعاً به درستی بیانگر آن چیزی است که اتفاق افتاده است؟ آیا کلمات من توانستهاند آنچه که باید دیده و شنیده میشده، به درستی منتقل کنند؟
در دنیای امروز، کافی است گوشی تلفن همراهی در دست داشته باشی تا بتوانی واقعهای را ثبت، منتشر و تحلیل کنی؛ از دل یک خیابان بینام در یک شهر دورافتاده تا قلب پایتختهای پرهیاهو
هرچند خبر منتشرشده از سوی شهروند خبرنگار ممکن است سریعتر منتشر شود، اما فاقد مختصات حرفهای، الزامات قانونی و مسئولیت پذیری خبری است. خبرنگار حرفهای موظف است، علاوه بر سرعت، چرایی و چگونگی حادثه را نیز تحلیل کند. اما شهروند خبرنگار صرفاً چیزی را که مشاهده کرده است منتشر میکند، بدون آنکه احساس مسئولیت کند یا ملزم به پاسخگویی باشد
در مسیر پیاده روی اربعین، شاهد افرادی هستیم که با دوربین و میکروفون در پی ثبت لحظات ناب این حرکت عظیم هستند؛ خبرنگاران و تصویربردارانی که با جان و دل، نه تنها تصاویر بلکه احساسات عمیق، همدلی بیکران و ایثار وصف ناپذیر این پیاده روی باشکوه را ثبت میکنند
رسانهها در تعریف کلاسیک سه کارکرد اصلی اطلاعرسانی، آموزش و سرگرمی دارند که نقش نظارتی شان بهعنوان رکن چهارم دموکراسی را نیز باید به آن اضافه کرد، البته نوع رسانه با درصد تولید محتوا در هر کارکرد متفاوت است، مثلاً میزان محتواهای سرگرمکننده در شبکههای اجتماعی و پیامرسانها و تلویزیون نسبت به بقیه رسانهها بیشتر است.