در شهر‌های بزرگ، شاید هزاران نفر زندگی می‌کنند که کار‌های مهم‌تری کرده‌اند؛ دکتر‌هایی که شب تا صبح بیدار مانده‌اند، کارگر‌هایی که بی‌صدا زندگی را جلو برده‌اند یا معلم‌هایی که روی زندگی نسل‌ها اثر گذاشته‌اند، اما از میان اینها کسی دیده نمی‌شود که دستش به ریل الگوریتم نخورد.
معصومه نصیری، دبیرکل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ـ ایران:
رسانه‌ها نقشی جدی و تعیین‌کننده در شکل‌گیری و حتی تغییر یا تحریف مفهوم قهرمان در ذهن جامعه دارند. آنها هم در خلق چهره‌هایی که به‌عنوان «قهرمان» معرفی می‌شوند اثرگذارند و هم در تعریف و معیار‌هایی که بر اساس آن قهرمانی را می‌سنجیم.
حس خشم و انتقام در در برابر ظلمی که به ما می شود، طبیعی به نظر می‌رسد؛ اما بخشش و عفو از خطای دیگران توصیه‌ای است که اسلام به آن تأکید فراوان کرده است.
حسین غفاری، معلم و پژوهشگر حوزه تربیت و رسانه:
وقتی درباره اثرگذاری یک فناوری صحبت می‌کنیم، نباید صرفاً به مفید بودن یا نبودن آن برای عموم مردم توجه کنیم
غفلت سینماگران از گنجینه کتاب‌های دفاع مقدس
کتاب‌ها در ایران این فرصت را نیافته‌اند سهم درخوری در سینما داشته باشند. در واقع عرصه جذاب سینما به شدت از ضعف اقتباس رنج می‌برد
کتاب، از ما می‌خواهد که «درون خودمان» تصویر بسازیم. وقتی می‌خوانیم «پسرک در جنگل دوید»، ذهن‌مان خودش جنگل را می‌سازد: درخت، مه، صدای پرنده. اما بازی دیجیتال همه چیز را حاضر و آماده پیش چشم می‌گذارد. کودک امروز، تخیل را تمرین نمی‌کند؛ او فقط مصرف می‌کند.
علی رمضانی، مدیر باغ کتاب تهران:
اگر کتاب صرفاً ابزاری آموزشی یا کالایی فرهنگی تلقی شود، زیست‌کتابخوانی پایدار نخواهد شد، اما اگر آن را تجربه‌ای اجتماعی، لذت‌بخش و قابل تکرار بدانیم؛ اگر والدین الگوی واقعی باشند، مدرسه و نشر هم‌افزا عمل کنند و دیجیتال نقش تسهیلگر بگیرد، آنگاه زندگی با کتاب ممکن می‌شود
کتابخوانی یک رفتار فرهنگی خانوادگی است، نه صرفاً برنامه‌ای آموزشی که تنها از سوی مدرسه یا نهاد‌ها دنبال شود. وقتی کودک ببیند پدر یا مادرش با لبخند و آرامش کتاب می‌خواند، دیگر نیازی به تشویق بیرونی ندارد
من کتابم. یادم می‌آید روزی که تازه چاپ شدم، بوی جوهر و کاغذ تازه‌ام همه جا را پر کرده بود
یادش بخیر روزگاری کتاب نشانه فرهیختگی بود. وقتی همه بچه‌ها مشغول بازی در کوچه بودند و عده‌ای اهل دور دور شبانه، افرادی بودند که وقت‌شان را با کتاب می‌گذراندند
۳