دکتر علیرضا اسماعیلی، استادیار گروه ترافیک جاده‌ای، دانشکده علوم پلیس:
هرم ساختاری ما در حوزه حمل و نقل لیدر ندارد و کسی نیست که به عنوان فصل الخطاب حرف نهایی را بزند. برای آمار سوانح ترافیکی چه کسی را می‌توانیم زیر سؤال ببریم. پلیس می‌گوید نقاط پر حادثه، سازمان دیگر به آموزش و فرهنگ رانندگی می‌پردازد و دیگری به تأخیر اورژانس و دیگری به خودروسازان ایراد می‌گیرد، اما مسئول کلی برای پیگیری ندارد
سرهنگ احسان الله هدایتی، رئیس اداره آموزش همگانی پلیس راهور:
اقدامات پیشگیرانه از تصادفات با هدف ارتقای ایمنی حمل و نقل مقوله‌ای آموزشی و رفتارسازی مقوله‌ای انسانی محسوب می‌شود. اگر آموزش به یادگیری و نهایتاً به رفتارسازی منجر شود در بهبود رفتار‌های ترافیکی و همراه‌سازی عموم کاربران بسیار مؤثر است و همچنین منجر به کاهش و پیشگیری از تصادفات رانندگی خواهد شد
 فاعل و عملگرا باشیم! بهتر نیست به جای کپی و ارسال جمله‌های زیبا در صفحه‌های مجازی به قدر توان، عمل کننده این مفاهیم باشیم؟ اینکه در کشوری بنا به دلایلی هوا بسیار پاک است می‌تواند به من هم مربوط باشد. «من» هم به عنوان شهروند می‌توانم از وسیله نقلیه عمومی که در حال حاضر اقصی نقاط شهر را با کمترین هزینه به هم متصل می‌کند استفاده کنم
هرمز ذاکری، معاون مرکز تدوین مقررات  و ایمنی حمل و نقل وزارت راه:
در زمینه مقررات ترافیکی در تمام دنیا تعارف ندارند و با تخلفات برخورد شدید می‌کنند، مقررات سنگین دارند که فراتر از جریمه و نمره منفی است. ما باید این بخش را در کنار مهارت زندگی قرار دهیم تا ایمنی حمل و نقل در بلندمدت تحقق پیدا کند
متأسفانه این نگاه در شیوه رانندگی‌کردن هم بسیار اثرگذار است و تک تک ما در کف خیابان‌های شهرمان از خودخواهی‌های شهروندان به ستوه آمدیم. روز ایمنی حمل‌ونقل بهانه‌ای شده تا درد و دل‌های مشابه را بنویسیم. آن خودخواهی که بالاتر نوشتیم در رانندگی ایرانی‌ها تلفیقی از لجاجت را هم دارد! دقت کردید؟! 
آنچنان می‌رانی که گویی سوار بر هواپیمای جنگنده هستی. به هیچ احدالناسی راه نمی‌دهی، فلاشر و راهنما را تعطیل می‌کنی، یکسره نوربالا و بوق‌های ممتد می‌زنی که آقا برو کنار جاده و خیابان مال من است! ویراژ می‌دهی و لایی می‌کشی و با این کار خود طوفان وحشت و استرس در دل رانندگان دیگر ایجاد می‌کنی
سرهنگ فیروز کشیر، معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ:
در سه ضلع تصادف یعنی انسان، راه و وسیله نقلیه، نقش راننده بسیار مؤثر است. اگر راننده حالت نرمالی به لحاظ جسمانی، روحی و روانی داشته باشد با حرکت مناسب از مبدأ به سلامت به مقصد می‌رسد. هرچند وسیله نقلیه کشور ما استاندارد‌های روز دنیا را ندارد، ولی اگر راننده با حفظ قوانین رانندگی کند، حوادث دلخراشی پیش نمی‌آید
نگاهی به آموزه‌های ترافیکی برای ۴ گروه سنی
آموزش این نکات در هر گروه سنی بر عهده نهاد‌هایی از جمله خانواده، مهد و مدرسه است و در کنار آن‌ها مراکزی از جمله فرهنگسراها، سرا‌های محلات و خانه فرهنگ‌ها نیز نقش بسزایی دارند
ارتباط محیط زیست، آموزش و سلامت زندگی در گفتگو با دکتر شقایق اقبالی، روان‌شناس
طبیعت پناهگاه انسان برای گریز از استرس‌‎های زندگی امروز است. دسترسی به فضا‌های سبز و پاک، مانند پارک‌ها و جنگل‌ها از جمله مواردی است که به بهبود روانی و کاهش استرس کمک می‌کند و این امر کیفیت زندگی را افزایش می‌دهد و به سلامت روانی افراد کمک می‌کند
مهدی گلشنی، مدیرکل حمل و نقل عمومی  و امور مناطق شهرداری تهران:‌
برای اصلاح و تشویق شهروندان به رفتار درست ترافیکی لازم است آموزش همه کاربران حمل و نقل اعم از خودرو‌های خصوصی و عمومی به ویژه آن‌هایی که در معرض خطر بیشتری هستند از جمله عابران پیاده، دوچرخه سواران و موتورسیکلت سواران، تقویت و به آن بهای زیادی داده شود
۱