مروری بر کارنامه سجاد بابایی به انگیزه نقش‌آفرینی در «مجنون» 
بابایی تلاش کرد شباهت ظاهری و فیزیکی خود را با شخصیت واقعی شهید زین‌الدین ایجاد کند. او در مدت کوتاهی بیش از ۱۰کیلوگرم وزن کم کرد و مو‌های کوتاه و محاسنش باعث شد تا بیشترین نزدیکی را با چهره شهید داشته باشد. بابایی با ایفای یک نقش تأثیرگذار توانست روحیه فداکاری، شجاعت و ایثار شهید زین‌الدین را به‌خوبی به مخاطب منتقل کند
اگر اقتباس را در سینمای ایران برای فیلمسازان جوان امری دشوار و پرچالش بدانیم، برای نسل پیشین سینماگران، تجربه‌ای آشنا و الهام‌بخش بوده است
فیلمی که با نگاهی متفاوت داستان شهدای بهزیستی را بر پرده سینما آورده است
سینمای ایران در پرداختن به بعضی سوژه‌های اجتماعی مرتبط با دفاع مقدس، عملکردی قابل قبول ندارد
نگاهی به «ناتوردشت» و ۳ اثر سینمایی دیگر 
خردمندان در «ناتور دشت» داستان گم شدن دختری به نام یسنا را بهانه می‌کند تا تماشاگر را به دشت بی‌انت‌ها و پر راز ذهن انسان ببرد. شخصیت اصلی، احمد پیران، محیط‌بان بازنشسته‌ای است که با گذشته‌ای سنگین روبه‌روست
نگاهی به فیلم «پیام‌بر» که در چهل‌ودومین جشنواره فیلم کوتاه تهران به نمایش درآمد
در دورانی که سینمای کوتاه اغلب مجبور به تقلید از سرعت و هیجان سینمای بلند است، «پیام‌بر» به‌عنوان یک پناهگاه فکری عمل می‌کند. این فیلم ارزش سینمایی را در عمق تجربه تماشاگر تعریف می‌کند
نمایش تازه‌ترین انیمیشن ایرانی با محوریت «یوز» در سالن کوچک یکی از فرهنگسرا‌های شهر، حال‌و‌هوای متفاوتی داشت
تحلیل تربیتی و روانشناختی انیمیشن «یوز» به روایت حسنا افشاری، کارشناس ارشد روانشناسی کودک
در آغاز فیلم، «یوز» در تلاش است گذشته خود و والدین گمشده‌اش را پیدا کند و در این مسیر به سرزمین مادری خود بازمی‌گردد. همین جست‌وجوی نمادین، یکی از ارزشمندترین نقاط فیلم است.
بررسی انیمیشن ایرانی در تقاطع فرم و محتوا
اگر «فیلشاه» و «بچه زرنگ» نشان داده‌اند؛ مخاطب ایرانی برای تولیدات داخلی تشنه است، «پسر دلفینی»، «لوپتو» و «یوز» به ما نشان داده‌اند؛ آنچه مهم‌تر است کیفیت دوگانه‌ی محتوا و فرم است. قصه باید هم کودک را بخنداند و هم او را به پرسش وادارد و به عمل فرابخواند؛ فرم باید هم معیار‌های فنی را پاس کند و هم نقش دراماتیک خود را ایفا کند
نگاهی به جدید‌ترین انیمیشنی که در سینما‌های کشور اکران شده است 
دنیای انیمیشن با حجم فوق‌العاده‌ای از تخیل، بستر مناسبی برای روایت قصه‌هایی است که می‌تواند علاوه بر کودکان و نوجوانان برای گروه‌های دیگر سنی هم جذاب باشد
علیرضا محصولی، نویسنده فیلمنامه «مجنون» در گفت‌و‌گو با «جوان» از تجربه حضور در این فیلم می‌گوید
علیرضا محصولی، نویسنده فیلم «مجنون» درباره همکاری خود با این اثر سینمایی به «جوان» گفت: ابتدا با ارائه یک فیلمنامه سینمایی در ژانر درام پلیسی که بعد‌ها به صورت سریال بسط داده شد، به خانواده اوج اضافه شدم. 
۱