زهرا عرب، مشاور تحصیلی و معلم راهنما:‌
وقتی دانش‌آموزی روزانه چندین ساعت از وقت خود را صرف انجام تکالیف می‌کند، دیگر فرصت کافی برای استراحت یا فعالیت‌های دیگر نخواهد داشت. به همین دلیل ممکن است به تدریج از یادگیری و تکالیف، کلافه و نسبت به انجام آنها بی‌علاقه شود. این در حالی است که اگر تعداد تکالیف کاهش یابد و به شکل منطقی و هدفمند تنظیم شود، دانش‌آموز می‌تواند با انگیزه بیشتری آنها را انجام دهد و از فرایند یادگیری لذت ببرد. 
سیدمقداد حسینی، معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی: 
ما موفقیت را برای دانش‌آموزان یک نقطه می‌بینیم در حالی که موفقیت یک نقطه نیست، یک فرایند است. موفقیت در یک پیوستاری، معنا پیدا می‌کند. برای شناخت موفقیت باید مسیر کل زندگی را دید و حرکت‌مان حرکت متعالی باشد نه اینکه رسیدن به یک نقطه خاص را موفقیت بدانیم
فقدان تعادل در خانه و مدرسه موجب بی‌علاقگی دانش‌آموزان به درس می‌شود، یعنی والدین و معلمان در خانه و مدرسه یا سختگیری دارند یا سهل‌گیری یا فرزندشان را کوچک می‌شمارند یا بیش از حد توانش از او انتظار دارند یا او را دائماً کنترل می‌کنند یا او را نادیده می‌گیرند. خلاصه اینکه مهم‌ترین عامل در ایجاد بی‌میلی به درس‌خواندن نبود تعادل در رفتار والدین و معلمان است
 تعیین اهداف واضح و قابل دستیابی: تقسیم اهداف بلندمدت تحصیلی به گام‌های کوچک‌تر و قابل مدیریت کمک می‌کند تا تمرکز خود را حفظ کنید و احساس کسب دستاوردی مهم هنگام پیشرفت داشته باشید.
منظور از ثروت چیست؟ پول، دوستان و عزیزان، زمان یا مواردی از این قبیل؟! منظور از علم چیست؟ کسب سواد یا طی‌کردن مدارج بالای دانشگاهی یا حتی ساده‌تر کسب دانش و اطلاعات؟!
حضرت زهرا (س) در کلام مقام معظم رهبری 
گلچین بیانات مقام معظم رهبری، در وصف و ستایش برترین زنان عالم، بانو حضرت زهرا (س) را در ادامه می‌خوانید
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا صباری، کارشناس دینی:‌
جمله‌ای هست که می‌گوید: «خوبی‌ها ترویج نمی‌شوند مگر با ابزار‌های ترویج بدی‌ها!» این جمله نشان می‌دهد وقتی ضدارزش‌ها با روش‌های نوین در جامعه منتشر می‌شوند، برای ترویج ارزش‌ها هم باید از همین روش‌ها به شکل صحیح و اصولی استفاده کنیم. در گذشته معمولاً اطلاعات مذهبی خود را از هیئت‌ها و مساجد به دست می‌آوردند، اما امروز برای ترویج فرهنگ فاطمی نباید صرفاً به روش‌های قدیمی بسنده کنیم
معصومه ظهیری، دبیر ستاد راهبری زن و خانواده:
امروز روی سخن با کسانی است که نباید صرفاً حضرت زهرا (س) را در تاریخ جست‌وجو کنند بلکه باید او را در جای جای زندگی خود پیدا کنند؛ انسان والایی که خداوند او را کوثر حیات و خیر کثیر معرفی کرده است
دکتر محسن میرطالبی، روانشناس مذهبی و استاد دانشگاه:‌
حضرت زهرا (س) گنجینه‌ای عظیم از الگو‌های تربیتی و رفتاری هستند که می‌توانند راهنمایی جامع برای ساخت یک خانواده موفق و تربیت نسل صالح باشند. نقش خانواده در ایجاد یک جامعه سالم غیرقابل انکار است، چراکه جامعه‌صالح زمانی شکل می‌گیرد که افراد آن از خانواده‌هایی سالم و ارزش‌محور برخاسته باشند
درگفت‌وگو با زینب باقیات‌اصفهانی، مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه زنان و خانواده مطرح شد
در سیره حضرت زهرای مرضیه (س) موارد تربیتی بچه‌ها به وفور دیده می‌شود. بحث انفاق را بچه‌ها دیده‌اند. دعا برای همسایگان را دیده‎‌اند. احترام به پدر را دیده‌اند. همکاری در خانه را بچه‌ها دیده‌اند. در طول تاریخ هم شاهد بی‌شمار مادرانی بوده‌ایم که به تأسی از حضرت زهرا (س) همین رفتار‌ها را داشته‌اند
۳۳