کد خبر: 881993
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
رئیس اداره آموزش منابع طبیعی استان البرز:
رئیس اداره آموزش و مشارکت های مردمی منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت که طرح ملی جنگلانه، طرحی با حضور تمام اقشار مردمی برای احیای جنگل ها و مراتع است.

مژگان رضایی به اجرای چهارمین طرح ملی جنگلانه البرز اشاره کرد و افزود: جنگلانه طرحی مشارکتی، خودجوش و مردمی است که با توجه به خشکیدگی وسیع رویشگاههای جنگلی و مرتعی کشورمان، به دلیل اقدامات مخرب انسانی، صنعتی، چرای دام، سرشاخه زنی، شخم زیر اشکوب، ریزگردها، تغییر اقلیم، خشکسالی و ... چهارمین سال فعالیت خود را در سطح ملی و بالطبع در استان البرز اجرا خواهد کرد.

وی اظهار داشت: این طرح با هدف حفظ، احیا و ترمیم جنگل ها و مراتع با حضور فعال و پررنگ سازمان های مردم نهاد، دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی، همراهی و همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها به همراه مردم و جوامع محلی که نقش ارزنده ای در حفظ و نگهداشت، این رویشگاهها دارند، مطابق با سنوات پیشین اجرا می شود.

وی گفت: با توجه به اینکه در مناطق مختلف استان بذور مناسب هر منطقه با توجه به اقلیم و شرایط مساعد کشت در نظر گرفته شده است، از تمام همیاران طبیعت، سازمان های مردم نهاد، دهیاران و شوراهای روستاهای اسلامی که شرایط نهالکاری/ بذرکاری و یا کپه کاری در اراضی ملی مستعد روستا را دارند دعوت می شود ضمن اعلام برنامه های پیشنهادی جهت اجرای طرح جنگلانه در منطقه خود نسبت به معرفی منطقه با در نظر گرفتن شرایط لازم (بررسی خاک منطقه، تامین آب برای گونه های مناطق بیابانی و ...) اقدام کنند.

رضایی به ارقام مناسب برای هر منطقه اشاره کرد و افزود: برای شهرستان های کرج، ساوجبلاغ و طالقان بذور گونه های مرتعی آگروپایرون، پوتریوم، کما و علف پشمکی و برای شهرستان های نظرآباد و اشتهارد گونه های بیابانی تاغ، قره داغ و آتریپلکس مناسب است.

وی از تمام علاقمندان به شرکت در این طرح خواست تا برنامه های خود را به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های خود اعلام کنند.

رئیس اداره آموزش و مشارکت های مردمی منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز اضافه کرد که مدت زمان اجرای طرح مذکور به مدت یکماه از ابتدا تا انتهای آذرماه سال جاری است.

وی گفت: سال گذشته طی اجرای طرح بصورت ملی این برنامه در 19 آذرماه به همت تمام دوستداران و حافظان طبیعت در سطح استان و شهرستان های تابعه به اجرا درآمد.

رضایی یادآور شد که با توجه به امکان بروز سرما و یخبندان در آذرماه؛ اجرای این طرح امسال از تمرکز خارج شده و بنابر شرایط آب و هوایی اعلام شده توسط متقاضیان در طی آذرماه برگزار می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار