کد خبر: 881992
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز خبر داد:
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: طرح آموزشی - ایمنی مانور زلزله با مشارکت اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز در 2 هزار و 442 مدرسه این استان آغاز شد.

مسعود مهران نیا افزود: این طرح مهم به منظور آشنایی دانش‌آموزان با چگونگی برخورد با حوادث طبیعی از جمله زلزله در مدارس البرز آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه در قالب این طرح یک تیم آموزشی به نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز اعزام می شود، خاطر نشان کرد: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده این برنامه مهم در همه مدارس استان به اجرا در می آید.

وی یادآور شد: همزمان با آموزش دانش آموزان و کادر آموزشی و اداری مدارس ، توسط این تیم ها وضعیت ایمنی و تجهیزاتی مدارس البرز نیز مورد بررسی و بازبینی قرار می گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم توانایی‌ها و توانمندی‌های خود را در زمان حوادث مورد ارزیابی قرار دهیم هر ساله برگزاری مانور زلزله را در ردیف یکی از مهمترین برنامه های آموزشی در مدارس این استان قرار می دهیم .

مهران نیا با بیان اینکه ارائه این آموزش‌ها به دانش‌آموزان می‌تواند در کاهش خسارات جانی و مالی در مواقع حوادث تاثیرگذار باشد، ادامه داد: اگر در هر خانواده‌ای یک نفر به این گونه آموزش‌ها وارد باشد می‌توانیم بسیاری از خسارات را در مواقع حوادث با کاهش مواجه کنیم.

وی گفت: دانش آموزان در این طرح آموزشی - ایمنی با نحوه پناهگیری، کمک رسانی به مصدومان و تخلیه فضای آموزشی در کنار چگونگی حفظ آرامش خود در هنگام بروز حوادث طبیعی چون زلزله آشنایی پیدا می کنندو مهارت می آموزند.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح کارشناسان اداره کل مدیریت بحران البرز، آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، مرکز فوریت‌های پزشکی، نیروی انتظامی، بهزیستی و آتش‌نشانی استان مشارکت دارند.

وی با اشاره به اینکه در قالب این طرح شورای ایمنی در مدارس البرز تشکیل شد ه است، خاطر نشان کرد: اجرای طرح آموزشی - ایمنی در مدارس البرز سه ماه بطول می انجامد تا همه دانش آموزان و معلمان استان تحت پوشش این دوره آموزشی - مهارتی با عنوان مانور زلزله قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: در اجرای این طرح به دنبال این هستیم تا دانش آموزان آنچه را که آموزش می بینند به خانواده ها و اطرافیان انتقال دهند تا در بروز حوادث طبیعی سطح آسیب ها و خسارات کاهش پیدا کند و افراد از آمادگی و مهارت لازم برخوردار باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار