لیلا وصالی، مدیرعامل انجمن سواد رسانه‌ای: 
امروزه در دنیای جنگ‌های ترکیبی، رسانه‌ها به یکی از بازوان اصلی جنگ تبدیل شده‌اند. در این میان، میزان سواد رسانه‌ای مردم تعیین می‌کند تا چه اندازه در برابر این هجمه‌ها مقاوم بمانند. سوادی که باید در زمان‌های آرام پرورش داده شود تا در بحران‌ها بتوان از میوه‌اش بهره برد و پیام درست را از نادرست، منبع دشمن را از دوست تشخیص داد
معصومه نصیری، دبیرکل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو - ایران:
وی معتقد است جنگ رسانه‌ای در ساحت فرهنگ، مفهوم و ماهیتی متفاوت از جنگ در ساحت سیاست دارد
پرونده ویژه «جوان» درباره راهکار‌های محافظت از خانواده‌ها در برابر رسانه‌زدگی
جنگ ۱۲ روزه تحمیلی رژیم صهیونیستی و امریکا علیه کشورمان یک جنگ تمام عیار ترکیبی بود که «رسانه» یکی از ستون‌های مهم و اصلی آن محسوب می‌شد
فرهاد دوانقی، کارشناس رسانه و مستند‌ساز:‌
امروز نمی‌توان با قالب‌های تکراری و کلیشه‌ای مثل گفت‌و‌گو‌های رسمی با دو صندلی ثابت در استودیو انتظار جذب مخاطب به ویژه نسل جوان را داشت. نسل امروز با روایت‌های زنده، سیال و تعاملی ارتباط برقرار می‌کند، پس رسانه نیز باید پویا، خلاق و نزدیک به زندگی واقعی باشد
وقتی از حجاب سخن می‌گوییم، ذهن بسیاری از ما بی‌درنگ به جهان اسلام می‌رود
محرم آمده است. ماهی که دل‌ها را می‌لرزاند، اشک‌ها را جاری می‌کند و قلب‌ها را با پیام‌های بلند عاشورا پیوند می‌زند
امین کشوری، دکترای مطالعات زنان و خانواده و از مجریان یک طرح ابتکاری در حوزه پوشش:
به‎کار بردن ادبیات احساسی و احترام‎آمیز با مخاطب، تأثیر بسیاری در رویکرد مهرورزانه با مخاطب دارد. بیان نکات مثبت مخاطبان مانند زیبایی، بانمک‎بودن و معصومیت چهره می‎تواند شروع مناسبی برای گفت‎وگو با ایشان باشد. استفاده از ادبیات صمیمانه، دوستانه و عامیانه نیز به ایجاد حس خوب و محبت بین کنشگران و مخاطبان طرح یک حس خوب کمک می‎کند
خانواده؛ اولین کلاس درس حیا: خانواده، اولین و مهم‌ترین محیطی است که کودک در آن با مفاهیم اخلاقی و ارزشی آشنا می‌شود. وقتی صحبت از حیا و عفت می‌کنیم، منظورمان صرفاً آموزش پوشیدن چادر یا لباس‌های خاص نیست.
وقتی شاهد ترویج بی بند و باری در پوشش، عادی‌سازی روابط نامشروع و زیر سؤال بردن ارزش‌های بنیادین خانواده‌ام، در واقع با تهاجمی سازمان یافته روبه‌رو هستیم که هدفش از هم گسیختن تار و پود فرهنگی جامعه و جایگزینی آن با الگو‌هایی بیگانه و غالباً مبتذل است
۹