گفت‌وگوی «جوان» با رئیس انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب
گسترش فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند راهکار‌ها و نگاه فرهنگی و برنامه‌های ایجابی است. بر همین اساس شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصوبه ۴۲۷ خود راهکار‌های گسترش فرهنگ حجاب و عفاف را مورد توجه قرار داد و برای ۲۶ دستگاه وظایف مشخصی را در نظر گرفت.
متولیان فرهنگی را پاسخگو کنید
یک کلیک و فشردن دکمه ارسال و تمام. "من محجبه هستم و مخالف گشت ارشادم" حالا احساس می‌کند در راستای یک هدف اجتماعی و سیاسی نقش داشته و توانسته به دوستان خود بگوید من هم با گشت ارشاد مخالفم؛ اما بعد از چند روز متوجه می‌شود ماجرا به همین سادگی نیست.
فضای مجازی محل اصلی جولان تبلیغات ضدحجاب است
جوهر حجاب حیاست و آیا در ظاهر حجاب‌های لاکچری با به رخ کشیدن تجملات زندگی، زیور آلات و لحظات خصوصی زندگی بلاگر‌های مثلا اسلامی در کف فضای مجازی، شما حیایی می‌بینید؟
گفت‌وگوی «جوان» با رئیس سازمان بسیج جامعه زنان
اجرای قانون نیازمند مقبولیت اجتماعی است و این مقبولیت اجتماعی با کار فرهنگی به دست می‌آید. مسئله حجاب و عفاف هم اگر چه امری فطری است و همه انسان‌ها طبق فطرت الهی خود به سمت پوشش و حیا گرایش دارند، اما کم‌کاری‌ها در حوزه فرهنگ و بینش و تعمیق باور‌های دینی و ارزشی در کنار تلاش سازماندهی‌شده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی موجب شده است
گفت‌وگوی «جوان» با دبیر علمی گروه قرآن مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران
انقلاب ما حرکتی دینی بود و بعد از انقلاب مسئله حجاب و عفاف به یکی از محوری‌ترین موضوعات کشور تبدیل شد. بر این اساس در بیش از چهار دهه‌ای که از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد، تمامی امکانات و تریبون‌ها برای طرح و تبیین مسئله حجاب و عفاف در اختیار پژوهشگران و صاحبنظران بوده است
گفت‌وگوی «جوان» با پژوهشگر عرصه مدولباس
جریان مدولباس به مسئله حجاب و عفاف گره خورده است. در حالی که بنا بود ایران اسلامی به عنوان ام‌القرای جهان اسلام و کشور پیشرو در تمدن نوین اسلامی در حوزه مدولباس و جریان‌سازی مد اسلامی در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد، امروز شاهد آن هستیم که جریان مدولباس جامعه ما از سوی شبکه‌های زیر‌زمینی مدولباس و فضایی مجزا هدایت می‌شود
گفت‌وگوی «جوان» با پژوهشگر عرصه مدولباس
با وجود سپری شدن ۱۶ سال از مصوبه ساماندهی مدولباس، جریان مدولباس در کشور ما هنوز هم وارداتی است و همین وارداتی بودن موجب شده است با آسیب‌های متعددی در حوزه مدولباس دست و پنجه نرم کنیم. واقعیت این است که سبک و سیاق امروزی کالای حجاب اگر چه توانسته بخشی از جامعه را به خود جذب کند، اما بخش‌های دیگر جامعه در حوزه پوشش و پوشاک ایرانی- اسلامی کمتر با طرح‌های خلاقانه مواجه می‌شوند و نتوانسته‌ایم
حالا دیگر نه فقط در مترو و خودرو‌های شخصی، حتی در خیابان هم با خودنمایی و حضور زنان و دخترانی مواجهیم که روسری‌های‌شان نه بر سرشان که روی شانه‌های‌شان افتاده است و انگار دل‌شان می‌خواهد به صراحت بی‌قانونی خود را نشان دهند! لباس‌های نابهنجار و تولید مانتو‌های کوتاه و جلوباز و شلوار‌های تنگ و چسبان هم به ماجرا دامن زده است و اگر کسی بخواهد سراغ لباس‌های پوشیده‌تر برود هم به این سادگی‌ها نمی‌تواند لباس مورد نظر خود را پیدا کند
۳۱