به گفته یک فعال فرهنگی، «حجاب‌استایل‌ها» سربازان خط مقدم جنگ فرهنگی در مسیر به ابتذال کشاندن مناسک مذهبی و معنوی هستند تا این حرکت‌های عظیم از یک «حادثه معنوی و انقلابی» به یک «رویداد نمایشی و سطحی» تقلیل پیدا کند
در حالی که طبق قانون حمایت‌های خوبی از زنان شاغل وجود دارد، اما برخی کارفرمایان از اجرای این موارد سر باز می‌زنند
به مناسبت سالگرد بازگشت آزادگان به آغوش میهن نگاهی به اسارت زنان در جنگ تحمیلی رژیم بعثی علیه ایران داشته‌ایم
نگاهی به دستاورد‌های فردی و اجتماعی حضور زنان در راهپیمایی اربعین
حضور زن ایرانی در این حرکت نمادین مذهبی- سیاسی پیام‌های متعددی را درباره‌شان، جایگاه و نقش‌آفرینی وی به دنیا مخابره می‌کند، به همین خاطر پیاده‌روی اربعین از جمله مناسکی است که مانند حج ابراهیمی و سایر مناسک دینی به جنسیت خاصی تعلق ندارد و زن و مرد، کودک و پیر و جوان و هر کس که در دلش به حسین (ع) تعلق خاطر دارد، برای طی طریق در منازل عاشقی باید در این مسیر پا بگذارد
جای پای زینب (س)
بنیان حیات اجتماعی- سیاسی تشیع در تقابل با هژمونی سیاسی غالب شکل گرفته است و واقعه عاشورا و مناسک مرتبط با آن نقش مهمی در شکل‌گیری هویت شیعی دارد. پیاده‌روی اربعین به عنوان یک پدیده اجتماعی نوظهور، واقعیت اجتماعی پیچیده و متکثری است
در ادبیات شیعی، از «انتظار» اغلب به‌عنوان مفهومی فعال یاد می‌شود، نه حالتی منفعل و صرفاً احساسی، بلکه نوعی از زندگی بر پایه امید، تعهد و حرکت
گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد خشونت علیه زنان و دختران در غزه: مادران مجبورند شاهد مرگ تدریجی، زخمی‌شدن یا زنده‌به‌گور‌شدن فرزندان‌شان باشند که این موضوع هر روز بار‌ها و بار‌ها آنها را از نظر روانی نابود می‌کند. آسیب روانی که آنها و همه فلسطینی‌های غزه تحمل می‌کنند، حدی ندارد
حضور پررنگ زنان در مبارزات انقلابی از راهپیمایی‌ها تا سازماندهی اعتراضات نشان داد آنان نه تنها همراه مردان بلکه پیشگامان تغییر و تحول جامعه حتی بعد از انقلاب اسلامی بوده‌اند. 
در طول تاریخ، نادیده‌گرفتن شخصیت انسانی زنان، تمرکز بر ظاهر زنانه و قضاوت زنان بر اساس زیبایی‌های جسمی و ظاهری، ریشه‌های شیءانگاری آنان را در باور‌های اجتماعی دوانده و حالا فضای سایبری این نوع مواجهه را عمق بخشیده است
۳