کد خبر: 959978
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۷
بلندقامتان ایرانی برای قطعی کردن صعودشان به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها به یک پیروزی دیگر نیاز دارند. هفته پنجم لیگ ملت‌های والیبال از فردا آغاز می‌شود و طبق برنامه تیم کشورمان به ترتیب در شهر پولودیووی بلغارستان به مصاف صربستان، بلغارستان و امریکا می‌رود. شاگردان کولاکوویچ در جدول رده‌بندی بازی‌ها فعلاً در رده دوم قرار دارند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: هفته آخر مرحله اول لیگ ملت‌ها برای ما در حالی شروع می‌شود که تیم ملی شرایط خوبی نسبت به حریفانش دارد. به همین خاطر است که والیبالیست‌های کشورمان این فرصت را دارند تا با تمرکز بالا قدرت خود را به رخ رقبا بکشند و نتایج درخشانشان را تداوم بخشند. از آنجا که صعود تیم ملی به مرحله نهایی تقریباً قطعی شده، امریکایی‌ها از مسئولان فدراسیونمان خواسته‌اند برای گرفتن ویزای ملی‌پوشان اقدام کنند. مرحله نهایی لیگ ملت‌ها ۱۹ تیر در شیکاگو آغاز خواهد شد.

برگ برنده
از بین ۱۶ تیم حاضر در رقابت‌های لیگ ملت‌ها، تیم ملی ایران پس از گذشت چهار هفته در رده دوم ایستاده است. تیم کشورمان تا قبل از رویارویی با فرانسه صدرنشینی را در قرق خود داشت تا جایی که رقبای مدعی منتظر لغزش تیممان بودند. شکست ۳ بر صفر به تیم فرانسه همان اتفاقی بود که مدعیان انتظارش را می‌کشیدند. برزیل از این فرصت به نفع خود استفاده کرد و حالا با یک برد بیشتر نسبت به ایران رده اول را در اختیار گرفته است. ایتالیا، چین، آلمان، آرژانتین، ژاپن، کانادا، لهستان، روسیه، پرتغال و استرالیا تیم‌هایی بودند که در برابر ایران حرفی برای گفتن نداشتند و تسلیم شدند. در این بین برزیل و فرانسه دو تیمی بودند که تیم کولاکوویچ نتوانست برابر آن‌ها به برتری برسد. موقعیت مناسب در جدول و شانس بالای صعود به مرحله نهایی برگ برنده ما در هفته آخر محسوب می‌شود.

حریفان آخر
صربستان یکی از حریفان ایران با روز‌های اوج خود فاصله زیادی دارد. این تیم با نتایجی که به دست آورده، امسال جزو مدعیان نیست و از ۱۲ بازی خود تنها پنج برد کسب کرده است. صرب‌ها تیم یازدهم جدول هستند، ولی از آنجا که ما هنوز به یک برد نیاز داریم تا خیالمان کاملاً راحت شود به هیچ‌وجه نباید این تیم را دست‌کم بگیریم. بلغارستان نیز شرایطی مشابه صربستان دارد. بلغار‌ها هم چهار بازی‌شان را برده‌اند و خود را به رده دوازدهم رسانده‌اند، اما حریف سوممان یانکی‌ها هستند. امریکا که میزبانی مرحله نهایی را برعهده دارد در این دوره عملکردی متوسط داشته و با هفت پیروزی در رده هفتم ایستاده است. هدایت امریکا را همچنان جان اسپرو برعهده دارد و بعید نیست با توجه به قطعی بودن صعود این تیم (به دلیل میزبانی) سرمربی از تیم دومش در این هفته استفاده کند که در این صورت کار بچه‌های ایران به‌مراتب آسان‌تر خواهد شد.

رکورددار و بهترین
تیم ملی در این دوره از رقابت‌ها با آمادگی بالا بازی‌ها را شروع کرد و نتایج قابل قبولی را نیز به دست آورد. تیم ملی در حالی بدون دیدار تدارکاتی در لیگ ملت‌ها بازی می‌کند که کولاکوویچ تیمی یکدست و باانگیزه در اختیار دارد و همین مسئله هم در طول چهار هفته گذشته حریفان شناخته شده را زمین‌گیر کرد. نگاهی به عملکرد تیم ملی ایران، برتری کشورمان را کاملاً نشان می‌دهد. ۱۶ تیم در لیگ امسال حاضر هستند و ملی‌پوشان کشورمان تنها نتیجه ۱۱ ست را واگذار کرده‌اند تا از این حیث رکورددار باشند. ضمن اینکه تیم کولاکوویچ شش بازی را نیز با پیروزی ۳ بر صفر پشت سر گذاشته و این را نیز باید به رکورد‌های کشورمان افزود. علاوه بر این ستاره‌های ایران نیز جزو بهترین‌ها هستند؛ امیر غفور در صدر امتیازآورترین بازیکنان و سعید معروف هم در صدر بهترین پاسور‌ها قرار دارند. محمد موسوی دومین مدافع بازی‌هاست و حضرت‌پور و عبادی‌پور نیز به ترتیب در رده دوم و سوم بهترین دریافت‌کننده‌ها قرار گرفته‌اند.

انتقاد از میزبانی
مسئولان تیم ملی از میزبانی بلغارستان رضایت ندارند. تیم کشورمان پس از سفری طولانی دیروز به پلودیوو رسید و همانطور که برنامه‌ریزی‌شده بود اولین جلسه تمرینی ملی‌پوشان برگزار شد. با این حال امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی برنامه‌ریزی بلغار‌ها برای تمرین را عجیب و غریب خواند و آن را موجب نگرانی کادر فنی عنوان کرد: «این برنامه را فردی والیبالی ننوشته چراکه برنامه عجیب و غریبی است. بچه‌های ما ساعت ۱۲ تا ۱۴:۳۰ دقیقه وزنه زدند و برای ناهار به هتل رفتند و بعد ساعت ۱۶ تا ۱۸ تمرین توپی انجام دادند. اگر کمی برنامه ما جابه‌جا شده بود شرایط بهتری داشتیم، اما با وجود قولی که داده بودند، اتفاقی نیفتاد. این مسئله ذهن کادر فنی را درگیر کرده و شرایط تمرینی تیم اصلاً خوب نیست.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار