کد خبر: 959387
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸
اردبیل این روز‌ها حال و هوای والیبالی دارد و میزبانی لیگ ملت‌ها سبب شده تا مردم این شهر پذیرای شاگردان کولاکوویچ در کنار تیم‌های فرانسه، استرالیا و پرتغال باشند که برای برگزاری مسابقات هفته چهارم به این شهر آمده‌اند. سالن حسین رضازاده در شرایطی میزبان این مسابقات است که بلوار منتهی به آن طی حرکتی قابل تقدیر با بنر‌های تبلیغاتی لیگ ملت‌ها با تصاویر شهدای استان اردبیل مزین شده است، از تمثال‌های سرداران شهید گرفته تا شهدای ورزشکار تا پاسداشت جانفشانی‌هایشان باشیم.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: اردبیل را دارالارشاد می‌نامند؛ شهر غیرت، شهری که در دفاع مقدس ۳ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و ۱۸۶ شهید آن شهید ورزشکار بوده است. همین است که اردبیلی‌ها همواره یکی از استان‌های پیشرو در معرفی فرهنگ شهادت بوده‌اند و حالا هم برگزاری لیگ ملت‌های والیبال باعث‌شده تا چهره‌های آسمانی این شهدا روی بنر‌های تبلیغاتی لیگ ملت‌ها، مزین شود؛ حرکتی که با همکاری سازمان بسیج ورزشکاران و اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل صورت گرفته است؛ حرکتی فرهنگی در روز‌هایی که کمتر مسئول و مدیری در ورزش کشور چنین برنامه‌هایی را در اولویت قرار می‌دهد. با این حال در اردبیل انگار مدیران بسیج و ورزش آن پای کار آمده‌اند تا نگذارند فرهنگ شهادت در جامعه کمرنگ و یاد شهدا فراموش شود. همین است که تصمیم می‌گیرند قدمی در این مسیر بردارند، هر چند کوچک باشد.

پیامی به دشمنان است
مهدی مهدی‌زاده مسئول بسیج ورزشکاران استان اردبیل در گفت‌وگو با «جوان» در این‌باره می‌گوید: «در بحث فعالیت‌های فرهنگی در خدمت اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل بودیم و عکس ۱۸۶ شهید ورزشکار استان را با همکاری این اداره کل در سطح شهر اردبیل نصب کردیم. این شهدای ورزشکار از رشته‌های کشتی، وزنه‌برداری، فوتبال و رزمی بودند. این کار حرکتی بود که با توجه به رسالتمان در بسیج انجام دادیم تا نام این شهدای بزرگوار شهرمان را نورانی کند. در بین این شهدا ۱۲ سردار شهید و ۱۰ شهید مدافع حرم هم حضور دارند.»
وی درباره پیشینه چنین فعالیت‌هایی اینطور توضیح می‌دهد: «سازمان بسیج ورزشکاران معمولاً در مسابقات جهانی و آسیایی رشته‌های مختلف که به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود، چنین حرکتی را انجام می‌دهد و این قدمی کوچک است که برای شهدا برمی‌داریم و امیدوار هستیم از سوی شهدا مقبول بیفتد. ما می‌خواهیم به کل دنیا این خبر را بدهیم با توجه به خون شهدایی که از مرز‌های کشورمان پاسداری کرده‌اند، ملت ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه، شور و نشاط دارند و نمونه آن هم همین حضور پرشور در سالن والیبال برای تشویق تیم‌ملی کشورمان است.»
مهدی‌زاده با اشاره به اینکه یکی از تصاویر نصب‌شده شهدا را مربوط به یکی از شهدای ورزشکار تازه تفحص شده مدافع حرم است، به معرفی این شهید می‌پردازد: «شهید آقایی یکی از شهدای ورزشکار مدافع حرم است که رزمی کار بودند. پیکر مبارک این شهید پس از دو سال که در خاک سوریه بود، سه‌شنبه آینده به کشور برمی‌گردد و روی دوش مردم ولایی اردبیل تشییع می‌شود.»
بهرام آقاخانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل هم در گفت‌وگو با «جوان»، نصب تصاویر شهدای ورزشکار را دارای یک پیام مهم به جوانان می‌داند: «هر چی داریم از برکت خون شهداست و باید مقام شامخ آن‌ها را ارج بنهیم و کاری که صورت گرفته یک حرکت فرهنگی است تا به جوانان یادآوری کنیم آن‌ها در حالی می‌توانند امروز در امنیت کامل و راحت به سالن بیایند و مسابقات را تماشا کنند که به خاطر جانفشانی‌های شهدای گرانقدرمان در دفاع از کشورمان در جریان هشت سال دفاع مقدس است.»

نوعی ادای احترام به شهداست
تصاویر شهدا در مسیر سالن برگزاری لیگ ملت‌ها، برای تماشاگران هم جالب توجه بود و از آن استقبال می‌کنند. امیررضا مهدی‌زاده یکی از این تماشاگران است که نظرش را در گفت‌وگو با «جوان» اینطور بیان می‌کند: «حرکت خیلی خوبی بود که تصاویر شهدا در سطح شهر همزمان با برگزاری مسابقات والیبال نصب شد. این حرکت باعث شد در مسیری که تماشاگران به سالن می‌آیند، تصویر این شهدا را ببینند و با این کار یادی از شهدا کنند و این حرکت سبب شد حداقل اسم کسانی که در راه اسلام جانشان را فدا کردند، بدانیم.»
این جوان اردبیلی معتقد است: «امنیت امروزمان را مدیون شهدا هستیم. ما باید به آرمان‌ها و راه شهدا احترام بگذاریم و پیرو راهشان باشیم. همین لحظه‌ای که اینجا هستیم مدیون خون پاک شهدا هستیم، پس باید در تک‌تک لحظات زندگی‌مان قدردان شهدا باشیم و سعی کنیم که شهدا الگویمان باشند و باید پاسدار خدمت این شهدا باشیم.»
خانم صالحی هم در گفت‌وگو با «جوان» اعتقاد دارد، نصب تصاویر شهدا نوعی احترام گذاشتن است: «شهدا همیشه زنده‌اند و همیشه باید به آن‌ها احترام بگذاریم و این حرکت یک نوع احترام است. نباید هیچ وقت آن‌ها را از یاد ببریم و بایدراه آن‌ها را برویم.» خانم دیگری که در حاشیه بلوار محل برگزاری مسابقات والیبال نظاره‌گر است، صحبت قابل تأملی را مطرح می‌کند: «چاپ عکس شهدا خوب است، اما کاش به خانواده شهدا و جانبازان بیشتر رسیدگی کنند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار