کد خبر: 959370
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
مرکز امور بانوان وزارت آموزش و پرورش خبر تجلیل از بانویی که مانع از سنگسار توله خرس سوادکوهی شد را به نقل از شبکه تلویزیونی ضدانقلاب ایران اینترنشنال در کانال تلگرامی خود منتشر کرد.
نيلوفر امانی
سرویس جامعه جوان آنلاین: در این کانال تلگرامی تأکید شده، مدیریت آن بر عهده شخص فرحناز مینایی‌پور، مشاور امور بانوان وزارت آموزش و پرورش است.
ایران اینترنشنال یک شبکه تلویزیونی خبری فارسی‌زبان با تمرکز بر برنامه‌های سیاسی و اجتماعی مستقر در لندن است. این شبکه از ابتدای سال ۱۳۹۶ و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران آغاز به کار کرد و به نوشته روزنامه‌های گاردین و وال‌استریت ژورنال، افراد مرتبط به دربار عربستان سعودی هزینه‌هایش را تأمین می‌کنند.
گفت‌و‌گوی زنده با سخنگوی گروهک تروریستی الاحوازیه که مسئولیت حمله به مردم حاضر در رژه نظامی شهریور ۹۷ را بر عهده گرفته و همچنین پوشش خبری گردهمایی منافقین در تابستان همان سال از جمله شیرین‌کاری‌های شبکه خبری است که به عنوان منبع خبر از سوی مشاور امور بانوان آموزش و پرورش انتخاب شده است.
مشاور امور بانوان آموزش و پرورش در حالی خبر تجلیل از شبنم فتاحی به خاطر ممانعت از رفتار غیرانسانی تعدادی افراد با توله خرس سوادکوهی و سعی در نجات آن را از شبکه خبری ایران اینترنشنال کپی و منتشر کرده است که بسیاری از رسانه‌های کشور این اقدام مسئولان منطقه‌ای را پوشش خبری دادند.
بنابراین در انتخاب یک شبکه خبری معاند نظام از سوی یک مدیر آموزش و پرورش برای بازنشر اخبار، به جز در نظر گرفتن احتمال اشتباه سهوی که چیزی از تقصیر منتشرکننده تا منتشرکنندگان نمی‌کاهد، دو نکته حائز اهمیت است؛ اول اینکه وزارت آموزش و پرورش چرا مخاطب این شبکه تلویزیونی و کانال خبری آن است و معلوم نیست کدام خبر یا تحلیل مورد وثوقی را از چنین شبکه‌ای دریافت می‌کند؛ دوم اینکه تعداد قابل‌توجهی از رسانه‌های خبری داخلی این خبر را پوشش داده‌اند. علت اینکه آن‌ها در یک وزارتخانه دولتی به عنوان منبع خبر قرار نمی‌گیرند، چیست؟
از سوی دیگر سؤالی که پیش می‌آید، این است که چه نگاهی باعث می‌شود یک کانال تلگرامی وابسته به یک نهاد دولتی برای کاربران و اعضای خود دسترسی به شبکه‌ای را فراهم کند که طبق مقررات جمهوری اسلامی ایران مسدود است؟ آیا با دور زدن فرآیند فیلتر و مسدودسازی، به این شبکه‌ها خدمت می‌کند و برای آن‌ها مخاطب جذب می‌کند؟
آیا یکی از دلایل مسدودشدن این شبکه‌ها کاهش نفوذ فکری و فرهنگی آن‌ها نیست. اگرچه خبر منتشرشده از یک اقدام اخلاقی، مورد تأیید و اقدامی در خور تحسین بوده، با این وجود گویا اهالی آموزش و پرورش نمی‌دانند تنظیم ماهیت مثبت یک خبر می‌تواند محملی برای بارگذاری اهداف ضدارزشی در کشور ما باشد؟
چه تضمینی وجود دارد که مسئولان امور بانوان آموزش و پرورش یا مخاطبان آن‌ها دچار این تأثیرپذیری نشوند؟
علاوه بر اینکه این سؤال هم وجود دارد، حالا که یک مدیر به هر دلیلی اخبار این شبکه خبری را مورد استناد و مطالعه قرار می‌دهد، علت بی‌دقتی در انتشار آن‌ها در یک شبکه رسمی متعلق به آموزش و پرورش جمهوری اسلامی که اتفاقاً تصریح دارد توسط شخص خانم مشاور اداره می‌شود، چیست؟
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
معلم کلاس اول
|
United States
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
0
3
واقعا آموزش به کجا میرود ؟آقای سرپرست آموزش و پرورش واقعا برخورد کن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
0
3
چه جالب و صد البته چه تاسف برانگیز
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
1
بی تفاوتی ماهاوسهل انگاری ماتاکجاوچقدر؟!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار