کد خبر: 958291
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۲
افزایش «هزینه تولید» در سال «رونق تولید»
در حالی قیمت مواد اولیه تولید افزایش یافته و هزینه‌های تولید بالا رفته که دولت و وزارت صنعت، سیاست مشخصی برای کاهش این هزینه‌ها در سال رونق تولید ندارند.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: با نزدیک شدن به روز‌های پایانی خردادماه، هنوز اقدام اجرایی مشخصی برای تحقق شعار «رونق تولید» به کارگرفته نشده و وزارتخانه‌های مختلف همچنان درصدد تدوین برنامه یا ارائه دستورالعمل‌هایی برای اجرایی شدن این شعار هستند، اما در عمل هنوز تولیدکننده با تصمیم کاربردی برای رفع مشکلات روبه‌رو نشده‌است.
در حال حاضر قیمت مواد اولیه برای اکثر واحد‌های تولیدی افزایش پیدا کرده، اما هنوز یک سیاست روشن از سوی وزارت صنعت یا دولت برای کاهش هزینه‌ها اعلام نشده‌است. این مشکلات عاملی شده تا صنایع مختلف مدام خواستار تغییر قیمت انواع محصولات خود باشند، اما از طرف دیگر تولیدکنندگان مواد اولیه داخلی نیز خواستار افزایش قیمت‌ها هستند. علاوه بر این تولیدکنندگان در خرید‌های خارجی باید خود را از کشور دیگری معرفی کنند تا بتوانند محصول خود را با چندین واسطه از تأمین‌کننده خارجی خریداری کنند.
یکی از تولیدکنندگان لوازم خانگی کشور در همین ارتباط به «تسنیم» می‌گوید: با هزار زحمت محموله‌ای را از یک کشور خریداری کردم، اما به دلیل نداشتن مدارک کافی محموله به کشور فروشنده برگشت پیدا کرد و ما مجبور شدیم خریدار دیگری از کشور دیگر به فروشنده خارجی معرفی کنیم تا در نهایت بتوانیم محموله را به گمرکات کشور خود برسانیم، اما جالب اینجاست گمرک اعلام می‌کند ارزش محموله بیش از خوداظهاری شماست و نمی‌توانید آن‌را ترخیص کنید. از طرف دیگر خط تولید ما معطل این مواد اولیه است که اگر مواد نرسد مجبور به تعطیلی یکی از خطوط تولید خود هستیم.
وی می‌افزاید: علاوه براین در تأمین مواد اولیه داخلی نیز هر روز حجم مشکلات ما اضافه می‌شود. قیمت مواد پتروشیمی، فولاد و ... همه در حال افزایش است، اما نمی‌دانیم چرا دولت در این رابطه هیچ کمکی به تولیدکننده داخلی نمی‌کند؟ ما چگونه می‌توانیم مواد اولیه را گران خریداری کنیم و در نهایت محصولی ارزان در اختیار مشتری قرار بدهیم.
به اعتقاد این تولیدکننده برای خرید‌های خارجی به کشور‌های همسایه درخواست‌های متعددی فرستاده‌ایم، اما آن‌ها هم به تبعیت از تحریم‌ها به زحمت حاضر به معامله با ما هستند و ما مجبوریم برای خرید‌های خود به حربه‌های مختلفی متوسل شویم. امروز ما نیازمند یک سیاست روشن هستیم و دولت نباید مدام خبر از تدوین برنامه دهد.

تولیدکنندگان بلاتکلیف‌تر از دیروز شدند
همچنین سخنگوی انجمن تایر با بیان اینکه قیمت انواع مواد اولیه داخلی هفتگی تغییر می‌کند، می‌گوید: قیمت نخ نایلون دو هفته‌ای از ۴۳ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان رسیده‌است این در حالی است که نخ نایلون در دو سال گذشته با قیمت ۸ هزار تومان مورد معامله قرار می‌گرفت.
مصطفی تنها با اشاره به اینکه امروز تولیدکنندگان کشور متناسب با نرخ تورم موجود در جامعه با هزینه‌های بسیار بالا در فعالیت تولیدی خود روبه‌رو هستند، او می‌افزاید: تولیدکنندگان تایر چندین ماه هست که درگیر موضوعات مختلف تأمین مواد اولیه هستند و برای جبران این موضوع درخواست افزایش قیمت‌ها را مطرح کرده‌اند.
وی با بیان اینکه هنوز موضوع افزایش قیمت‌ها در مرحله چکش‌کاری قرار داشته و ابلاغ نشده‌است، می‌گوید: تأمین ارز و انتقال آن برای تولیدکنندگان بسیار مشکل شده‌است به نحوی که تولیدکننده با مشقت بسیار خرید‌های خارجی را انجام می‌دهد، اما در نهایت نمی‌داند از چه طریق انتقال ارز این خرید را انجام دهد.
تنها می‌گوید: علاوه بر مشکلات تأمین ارز خارجی در خرید مواد اولیه داخلی نیز با مشکلات متعددی روبه‌رو هستیم به نحوی که قیمت انواع مواد اولیه داخلی هفتگی تغییر می‌کند و همین موضوع تولید‌کننده را بلاتکلیف‌تر از دیروز کرده‌است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صبور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
0
0
به خدا خسته شدیم از دست قیمت ها از ویریت پرشک تا دارو سونگرافی و جراحی و ام آر و دندان پرشکی که ضرروری است مرگ ورندگی تا روغن ولبنیات و گرایه ودفتر وقلم .سیب زمینی و قبض برقی که امروز بدستم رسید وهنوز پنکه روشن نشد خدایا یا مر ا بکش یا قیمت را پایان بیار .......در آمد من نسبتا خوب است داد من درآمد وای. به حال گارگر روز مزد کارمند ومعلم تک شغل
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار