کد خبر: 957030
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۲
سیدعبدالله متولیان
قدس شریف به‌عنوان قبله اول مسلمانان، مرکز ثقل جهان اسلام و عامل وحدت بخش و هویت‌ساز جهان اسلام خط مقدم نبرد با دشمنان اسلام را شکل داده است و نظام سلطه با اشغال این سرزمین و اسکان صهیونیست‌ها و تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی، علاوه بر حمله به هویت اسلامی، تفرقه کشور‌های اسلامی و تمام اعتقادات مسلمانان را نشانه رفته است. در چنین شرایطی دفاع از قدس، تلاش برای حفظ هویت مسلمانان بوده و دفاع از قدس شریف، نه فقط دفاع از یک ملت مظلوم بلکه دفاع از آرمان اسلامی مسلمانان جهان است.
امروز اگر به فریاد مظلومیت ملت فلسطین لبیک نگوییم، خدای ناکرده روزی خواهد رسید که صهیونیست با تشتت و تفرقه به سراغ تک تک کشور‌های اسلامی رفته و سنگر به سنگر بدون حتی لحظه‌ای درنگ تمام مکان‌های مقدس و پایتخت‌های اسلامی را غصب و لگدمال امیال شیطانی خود خواهند کرد.
چهره جهان اسلام هم‌اینک در پناه بزرگداشت روز جهانی قدس کاملاً تغییر یافته و از موضع ضعف به موضع قوت تغییر یافته و محور مقاومت در کل منطقه غرب آسیا دست برتر را در اختیار داشته و نظام سلطه و رژیم مجعول و منحوس صهیونیستی را مستأصل ساخته است:
چه کسی فکر می‌کرد جنایتکاران صهیونیست که دیروز در سر، رویای تشکیل حکومت نیل تا فرات داشتند امروز به دور خود دیوار بکشند. چه کسی فکر می‌کرد کودک کش‌های صهیونیست که دیروز ارتش ۱۱ قدرت عربی را در جنگ شش روزه به زانو درآورده بودند امروز در برابر اراده‌های مستحکم رزمندگان جبهه مقاومت فلسطین دو روز هم نتوانند ایستادگی کنند و این‌چنین ذلیلانه اظهار عجز و تقاضای آتش‌بس کنند.
چه کسی فکر می‌کرد مظلومان فلسطینی که دیروز در پناه انقلاب اسلامی جسارت مبارزه یافته و با سنگ و کلوخ انتفاضه راه انداختند امروز مجهز به موشک شده و روزگار صهیونیست‌ها را تیره و تار کنند. چه کسی فکر می‌کرد که دولت‌های خائن جبهه وهابی عرب که تا دیروز لاف حمایت از آرمان فلسطین زده و خود را در خط مقدم دفاع از فلسطین جا بزنند امروز این‌چنین رسوا شده و خود را با صهیونیست‌ها و مسببان بازی معامله قرن هماهنگ کنند. چه کسی فکر می‌کرد که کسانی که دیروز تحت بیرق پیمان‌های خائنانه کمپ دیوید و اسلو موضوع فلسطین را تمام شده فرض کرده بودند امروز شاهد خشم انقلابیون جبهه مقاومت اسلامی فلسطین در غزه باشند. چه کسی فکر می‌کرد که قلدران جنایتکار صهیونیستی که دیروز با انتخاب استراتژی جنگ در بیرون از خانه، خاکریز به خاکریز خود را به رؤیای نیل تا فرات نزدیک می‌کردند امروز در داخل سرزمین‌های اشغالی در برابر معدود فلسطینیان و تحت استراتژی تحمیلی جنگ در درون خانه زمین‌گیر شوند. این‌ها و ده‌ها مورد دیگر همه و همه دستاورد‌های طلایی روز قدس است و بی‌تردید در آینده‌ای نه چندان دور جهان شاهد فروپاشی و نابودی غده سرطانی صهیونیزم خواهد بود. روز قدس برترین و طلایی‌ترین ابتکار و میراث راهبردی و یادگار ارزشمند و تاریخی حضرت امام (ره) در ظرفیت‌سازی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آرمان قدس شریف است که هم‌چون خورشیدی در مسیر وحدت جهان اسلام و بلکه وحدت اردوگاه بزرگ مستضعفین در سرتاسر جهان علیه نظام سلطه و رژیم جعلی صهیونیستی نورافشانی کرده و روز به روز آثارش بر جهانیان بیشتر هویدا می‌شود.
اینک روز جهانی قدس به آوردگاه اعلام برائت از رژیم غاصب صهیونیستی و اعلام موضع مستحکم امت اسلامی برضد اشغالگری تبدیل شده است. اینک خاکریز اصلی جهان اسلام علیه نظام سلطه و رژیم منحوس صهیونیستی و وحدت جهان اسلام در پناه روز جهانی قدس شکل گرفته و روز قدس به عامل افشاگر وهابیون و خائنان به آرمان فلسطین (رژیم سعودی حاکم بر حجاز و امارات و برگزاری کنفرانس موهوم موسوم به «صلح به خاطر شکوفایی اقتصادی» در بحرین) در جهان اسلام مبدل شده است.
امروز احیای بخشی از هویت مسلمانان مدیون و مرهون روز قدس است. روز قدس نماد وحدت و اراده امت اسلامی در دفاع از ملت مظلوم فلسطین و تلاش برای محو و نابودی رژیم صهیونیستی و آزادسازی قدس شریف و اولین قبله‌گاه مسلمانان است. امروز روز جهانی قدس به یک جریان ضد استکباری علیه استکبار جهانی و در رأس آن‌ها رژیم صهیونیستی تبدیل شده و همین ویژگی سبب شده است دشمنان اسلام ساکت ننشسته و به مقابله با حرکت مردم در روز قدس بپردازند.
بی‌شک طی ٤۰ سال گذشته راه‌پیمایی روز جهانی قدس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است، اما امسال به دلیل «طرح معامله قرن برای نابودی آرمان فلسطین»، «اقدام دولت ترامپ در انتقال سفارت امریکا به قدس و شناسایی این شهر به عنوان پایتخت غاصبان سرزمین فلسطین»، «مخالفت با بازگشت آوارگان فلسطینی»، «سخن گفتن از ایجاد وطن جایگزین در اردن و صحرای سینا»، «خیانت علنی وهابیون سعودی به آرمان فلسطین و هم‌آغوشی با صهیونیست‌ها»، بر اهمیت صدچندان این روز بزرگ افزوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار