کد خبر: 956297
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۹
سرویس حوادث جوان آنلاین: چند مرد بنگاهدار که پس از اجاره کردن خانه‌های مردم، املاک اجاره‌ای را رهن داده و متواری می‌شدند، بازداشت شدند.
به گزارش خبرنگار ما، ۲۴‌اسفند‌سال قبل مردی مأموران پلیس را از ماجرای کلاهبرداری اعضای این باند با خبر کرد. او گفت: من چند ماه قبل برای اجاره‌دادن خانه‌ام به یکی از سایت‌های معروف، آگهی دادم. بعد از آن مردی از طرف بنگاهی به نام «آراد» تماس گرفت و گفت که حاضر است خانه‌ام را به مبلغ خوبی اجاره دهد که قبول کردم. بعد خانه‌ام در خیابان فردوس شرق را به اعضای یک خانواده اجاره دادم. قرار شد مستأجرم سر هر ماه اجاره را به حسابم واریز کند، اما با گذشت دو ماه اجاره‌اش به تأخیر افتاد. امروز وقتی برای گرفتن اجاره مراجعه کردم، دیدم فرد دیگری در خانه‌ام ساکن شده است! وقتی برای تحقیق درباره این موضوع به بنگاه آراد مراجعه کردم متوجه شدم که بنگاه هم تعطیل شده است و بنگاه‌دار‌ها کلاهبردار بوده‌اند. بعد از مطرح شدن شکایت پرونده به دستور بازپرس شعبه‌هفتم دادسرا ناحیه‌پنج تهران در اختیار اداره‌۱۴‌پلیس‌آگاهی تهران قرار گرفت. در جریان بررسی‌های بیشتر مشخص شد افراد فریبکار با تأسیس یک بنگاه اقدام به اجاره کردن خانه‌کرده و بعد از دو ماه خانه‌های اجاره‌ای را در بنگاه خود به افراد دیگری رهن می‌دادند و به این شیوه هم از مالک و هم از مستأجر جدید کلاهبرداری می‌کردند.

مالک مغازه‌هم وقتی مورد تحقیق قرار گرفت، گفت: من مغازه‌ام را به مردی به نام پدرام اجاره دادم که قرار شد در آن بنگاه املاک دایر کند. چند ماهی که گذشت، آن مرد قراردادش را فسخ کرد و گفت که جایی بهتر پیدا کرده است.
در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه یکی از اعضای این باند را در مارلیک شناسایی و او را بازداشت کنند. متهم در بازجویی‌ها به کلاهبرداری به این شیوه اعتراف کرد و دو همدست خود به‌نام‌های پیمان و محمدرضا را به پلیس معرفی کرد. با اطلاعاتی که متهم در اختیار پلیس گذاشت مشخص شد که پیمان و محمدرضا به همان شیوه بنگاهی به نام آپاما در محدوده هفت‌حوض اجاره کرده و مشغول کلاهبرداری هستند که بازداشت شدند. در بازرسی از مخفیگاه متهمان اوراق هویتی جعلی با اسامی مختلف و تصاویر مختلف، مهر‌های برجسته دفترخانه و تعدادی اسناد ملکی جعلی کشف شد. در جریان تحقیقات از این متهمان مشخص شدکه در بنگاه آپاما از ۱۰ نفر دیگر به همان شیوه کلاهبرداری کرده‌اند. سرهنگ جهانگیر تقی‌پور، معاون جرائم مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت گفت: با هماهنگی بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه‌پنج تهران، اعضای این باند با وثیقه ۵ میلیاردی راهی زندان شدند و تحقیقات از آن‌ها همچنان در جریان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار