کد خبر: 956128
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۸
عملیات آبگیری و بهره‌برداری از سد مخرنی و شبکه آبیاری و زهکشی کرم آباد در شهرستان پلدشت به عنوان یکی از طرح‌های عظیم توسعه منابع آب و خاک وزارت نیرو در شمال غرب کشور با دستور رئیس جمهور آغاز شد.
سرویس سیاست جوان آنلاین: با بهره‌برداری از طرح کرم آباد علاوه بر اینکه ۲۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به تولید کشور اضافه می‌شود برای ۱۵ هزار نفر نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم خواهد شد. سد کرم آباد از جمله سد‌های ساخته شده خارج از بستر رودخانه در آذربایجان غربی است که برای آبگیری آن، ۲۰ کیلومتر خط انتقال آب از سد ارس و سه ایستگاه پمپاژ احداث شده است. استفاده از حق آبه قانونی جمهوری اسلامی ایران، توسعه آبیاری نوین، ایجاد اشتغال، درآمدزایی و بهبود وضعیت اقتصادی برای بهره برداران از مهم‌ترین نتایج اجرای کامل این طرح محسوب می‌شود. همچنین امکان ذخیره و تنظیم آب، امکان برداشت آب با سناریو‌های مختلف از لحاظ نوع مصرف به ویژه در حوزه صنعت و توزیع ماهیانه برداشت با تمهیدات لازم از جمله اهداف احداث این سد در شمال آذربایجان غربی به شمار می‌رود.
سد انحرافی «بویلاپوش» خوی و بخشی از شبکه آبیاری آن نیز روز گذشته با حضور روحانی و برخی از اعضای هیئت دولت به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار