کد خبر: 956113
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸
رئیس اداره سلامت محیط کار وزارت بهداشت گفت: «مردم و به خصوص مسافران از خرید قالب‌های یخ به دلیل رعایت نشدن مسائل بهداشتی در هنگام تهیه آن‌ها جدا پرهیز کنند تا مشکلاتی مانند انتقال ویروس وبا به دلیل استفاده از آب آلوده و غیربهداشتی گریبانگیر مردم و مسافران نشود.»
جوان آنلاین:‌ سیدرضا غلامی رئیس اداره سلامت محیط کار وزارت بهداشت اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا به امروز بازرسان سلامت محیط و بهداشت وزارت بهداشت تعداد ۵۷۲ هزار و ۱۴۹ بازرسی در سطح کشور از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، آبمیوه فروشی‌ها و سایر اماکن محیط کار انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: در بازرسی‌های امسال سه هزار و ۹۶۵ نمونه برداری موادغذایی به وسیله بازرسان سلامت محیط وزارت بهداشت انجام شده است و این کارشناسان ۲۵۳ هزار و ۲۹۶ مورد سنجش با دستگاه‌های پرتابل در سال ۹۸ انجام داده‌اد.

۳ هزار واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند

غلامی تاکید کرد: پس از بازرسی کارشناسان سلامت محیط کار وزارت بهداشت از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، تعداد سه هزار و ۳۱۴ مرکز متخلف به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی به مراجع قضایی ذی‌ربط معرفی و ۲ هزار و ۸۰ مرکز تعطیل شده‌اند.

رئیس اداره سلامت بهداشت محیط وزارت بهداشت تاکید کرد: با شروع فصل گرما و آغاز مسافرت‌ها به مردم توصیه می‌شود که از مصرف موادغذایی در رستوران‌های خلوت و فاقد مجوز‌های بهداشتی به‌صورت جدی پرهیز کرده و تا حد ممکن از آب‌های بسته بندی جهت مصرف استفاده کنند.

در مسافرت‌های تابستانی یخ قالبی مصرف نکنید

وی افزود: با شروع فصل گرما، مصرف آبمیوه در بین مردم افزایش پیدا می‌کند به همین دلیل کارشناسان سلامت محیط کار وزارت بهداشت نظارت دقیق‌تری بر روی اماکن عرضه آبمیوه و دیگر مواد غذایی دارند و به مردم توصیه می‌شود از خرید آبمیوه از اماکن غیرمجاز و فاقد مجوز جلوگیری کنند تا با انجام این کار از بروز هرگونه بیماری گوارشی در سطح کشور پیشگیری شود.

غلامی گفت: مردم و به خصوص مسافران از خرید قالب‌های یخ به دلیل رعایت نشدن مسائل بهداشتی در هنگام تهیه آن‌ها جدا پرهیز کنند تا مشکلاتی مانند انتقال ویروس وبا به دلیل استفاده از آب آلوده و غیربهداشتی گریبانگیر مردم و مسافران نشود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار