کد خبر: 955833
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۸
‌چهار بچه‌محل که برای کسب درآمد از شهری در غرب کشور راهی تهران شده‌بودند، اعتراف کرده‌اند که با دستبرد به چند خانه در غرب تهران ثروت میلیاردی به جیب زده‌بودند که گرفتار پلیس شدند. متهمان در حالی که کلاه گیس به سر و شاه کلید به دست داشتند وارد خانه‌ها شده و با سرقت گاو‌صندوق‌ها متواری می‌شدند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، انباشته‌شدن پول، طلا و ارز در خانه‌های شمال و غرب تهران بیش از اینکه به کام صاحبان این ثروت‌ها خوش بیاید وسوسه سرقت را به جان سارقان انداخته است. آن‌ها بعد از شناسایی خانه‌های خالی به راحتی وارد شده و بعد از ارتکاب سرقت متواری می‌شوند. در پرونده‌ای که در حال حاضر در پلیس آگاهی تهران در حال رسیدگی است چهار مرد جوان به همین شیوه اقدام به سرقت می‌کردند که بازداشت شدند. شکایت علیه این چهار متهم اواخر فروردین‌ماه امسال در کلانتری‌های ۱۳۳‌شهرزیبا و ۱۳۸‌جنت‌آباد به جریان افتاد. شاکیان که ساکنان غرب تهران بودند در طرح شکایت‌ها مشابه گفته بودند وقتی در سفر بودند دزد به خانه‌هایشان زده و گاوصندوق حاوی پول و طلایشان سرقت شده است. بررسی دوربین‌ها مداربسته نشان داد که سارقان چهار مرد جوان بودند و در حالی که کلاه‌گیس یا نقاب به چهره داشتند با شاه‌کلید یا به شیوه کارت‌زنی یا توپی زنی وارد می‌شدند و پس از ارتکاب سرقت می‌گریختند. در شاخه دیگری از تحقیقات شماره پلاک خودروی سارقان به دست آمد، اما خیلی زود مشخص شد که پلاک آن اعلام سرقت شده است. کارآگاهان، اما در بررسی صحنه جرم با بررسی اثر انگشت متهمان موفق شدند یکی از آن‌ها را که مجرم سابقه‌داری به نام میلاد ۲۴ ساله بود شناسایی و بازداشت کنند. میلاد در بازجویی‌ها به سرقت‌های میلیاردی با همدستی سه نفر از دوستانش اعتراف کرد. او گفت: مدتی قبل همراه سه نفر از همشهریانم از شهری در غرب کشور برای کار راهی تهران شدیم و برای کسب درآمد تصمیم به سرقت منازل غرب تهران گرفتیم. من خانه‌ای در اسلامشهر اجاره کرده بودم و خودرویی هم با پلاک تهران خریده بودم. در جریان سرقت‌ها، پلاک خودرو‌هایی که شبیه خودروی خودم بود را سرقت کرده و راهی سرقت از منازل می‌شدیم. ابتدا خانه‌هایی را که صاحبان آن به سفر رفته بودند شناسایی می‌کردیم. می‌دانستیم که ساکنان غرب تهران وضع مالی خوبی دارند و با سرقت از خانه‌هایشان می‌شود پول خوبی به جیب زد. بعد از شناسایی خانه‌مورد نظر در حالی که کلاه گیس به سر و نقاب به چهره داشتیم با شاه کلید یا روش توپی‌زنی یا کارت زنی وارد خانه شده و گاوصندوق حاوی طلا و پول را سرقت می‌کردیم.
با نشانی‌هایی که متهم در اختیار پلیس گذاشت، مخفیگاه دوستانش شناسایی شد. در اولین گام محمد که مشغول خرید یک آپارتمان در محدوده پرند بود در یک بنگاه املاک بازداشت شد. دو عضو دیگر باند هم در خانه‌ای مجردی در همان حوالی شناسایی و بازداشت شدند. مأموران پلیس در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقدار زیادی پول، طلا و لوازم سرقتی دیگر کشف کردند. سرهنگ کارآگاه محسن معظمی گودرزی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت گفت: در حال حاضر شش نفر از شاکیان شناسایی شده‌اند و ارزش مالی پرونده در حال حاضر ۱۰‌میلیارد تومان است. وی ادامه داد: از آنجا که احتمال می‌رود متهمان مرتکب جرائم بیشتری شده باشند تحقیقات بیشتر از آن‌ها در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران جریان دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار