کد خبر: 955200
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۹
نهاوندیان:
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور به جای ارائه ایده‌های واقعی اقتصادی، مشکلات فعلی اقتصاد کشور را به تحریم‌ها گره می‌زند و معتقد است، باید فقط ۹‌ماه تاب بیاوریم تا دشمن از ادامه فشار‌ها ناامید شود.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در دیدار با مسئولان و مدیران سازمان‌های مردم‌نهاد عضو شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی ایران به اوضاع و احوال اقتصادی کشور که بخشی از آن مربوط به هجمه‌های جدید امریکا و تحریم‌ها می‌باشد اشاره کرده و گفته است در سایه انسجام ملّی از این وضعیت نیز عبور خواهیم کرد. در این شرایط هر کسی وظیفه دارد به سهم خود به جای مسئولیت‌گریزی و فرافکنی مشارکت فعالانه داشته باشد و هم اکنون فرصتی است که به فعالان بنگاه‌های اقتصادی کمک کنیم تاب‌آوری کنند، چون به عقیده بسیاری از کارشناسان اگر ما ۹ ماه باقی مانده سال پیش رو را بگذرانیم دشمن از ادامه فشار‌ها ناامید خواهدشد.
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور افزود: ریشه بسیاری از مشکلات ما در این جمله است «جامعه‌ای را می‌شود مدیریت کرد که نسبت به مدیریت آن اعتماد داشته باشیم. اگر اعتماد به مدیریت کشور آسیب ببیند نمی‌توان مدیریت کرد». هم اکنون فضای ذهنی جامعه موارد مبتنی بر سوءظنّ را بهتر می‌پذیرد تا حرف مبتنی بر حسن ظنّ را... همه ما الان در مورد ضرر‌های یأس و ناامیدی و ضرر‌های بی‌اعتمادی حرف می‌زنیم، اما در مورد راهکار این موضوع به غیر از توصیه به همدیگر و شعر خواندن صحبت نمی‌کنیم.
نهاوندیان گفت: ما باید در مرحله تحریم‌های جدید امریکا پیروز بشویم، چون می‌بینید که با وقاحت و صراحت از تجزیه ایران حرف می‌زنند. دشمنان می‌گویند، مشکل ما این است که ایران خیلی بزرگ است. ما باید از این بزرگی دفاع کنیم. البته بزرگی هم به ادعا نمی‌شود. باید اسباب بزرگی همه آماده کنیم. بزرگی با بزرگواری دو روی یک سکه هستند. اگر در روح جامعه ما خسّت، بد زبانی نهادینه شد، بزرگواری از منش ما رخت بر می‌بندد، چه کنیم جامعه به بزرگواری برگردد.
این‌ها مسائل مدیریتی است، فقط مسائل فرهنگی نیست. بر ما چه گذشته که حالات روحی جامعه ما این شده که در فضای مجازی جامعه دیده می‌شود، البته آنچه در فضای مجازی هست، آیینه خوبی برای واقعیت روح جامعه نیست.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
0
0
به امیدروزی که ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
0
1
با این عملکرد مشکلات برطرف نخواهد شد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار