کد خبر: 953068
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۴
۴۲ گروه جهادی به نام ۴۲ شهید مدافع حرم ۱۵۰ خانه برای مازنی‌ها می‌سازند
هریک از گروه‌های جهادی بسیج، با همراه داشتن نیرو‌های ماهر و متخصص کار ساخت یک پروژه (منزل مسکونی) در مناطق سیل‌زده را از صفر تا ۱۰۰، طبق توافق و همراهی برخی سازمان و نهاد‌های مربوطه آغاز خواهد کرد تا ظرف سه ماه برای استفاده به مردم هدیه کند
سیداحمد هاشمی اشکا
سرويس ايران جوان آنلاين: برای توصیف خدمات بسیج و سپاه و گروه‌های جهادی نیازی نیست راه دوری برویم. از مناطق محروم و کم‌برخوردار گرفته که همیشه هدف خدمت‌رسانی این نیرو‌های مردمی بوده‌اند تا سیل اخیر که همبستگی خاصی بین آحاد مردم به وجود آورد و گروه‌های جهادی هم گل سرسبد این حرکت‌های سازنده بودند. اما حالا که سیل فروکش کرده و استان‌ها به یک آرامش نسبی رسیده‌اند، کار گروه‌های جهادی وارد فاز جدیدی شده و فعال‌تر از قبل این بار کار ساخت‌وساز‌ها را آغاز کرده‌اند. در همین راستا معاون اجرایی سپاه کربلا از ساخت ۱۵۰ واحد مسکونی سیل‌زده توسط ۴۲ گروه جهادی به نام ۴۲ شهید مدافع حرم استان مازندران خبر داد.

تازه سیل به خوزستان رسیده بود که رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از حضور ۴ هزار جهادگر در مناطق سیل‌زده و اعلام آمادگی ۲ هزار گروه جهادی دیگر جهت اعزام به استان‌های سیل‌زده و بحرانی خبر داد. سرهنگ زهرایی گفت: «در راستای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان مناطق سیل‌زده، ۲۰۰ گروه جهادی بومی در حال خدمت‌رسانی هستند.» وی درباره فعالیت گروه‌های جهادی در مناطق سیل‌زده کشور گفت: «در حال حاضر بیش از ۲۰۰ گروه جهادی بومی بسیج سازندگی به استعداد ۴ هزار جهادگر در بحران سیل سه استان گلستان، لرستان و خوزستان مشغول خدمت‌رسانی هستند.» حالا جهادگران خیالشان از ساخت سیل‌بند‌ها و تخلیه گل‌و لای خانه‌هایی که اسیر سیل شده بودند، راحت شده است، اما نمی‌توانند بی‌تفاوت نسبت به هموطنانی که خانه و کاشانه خود را از دست داده‌اند به شهر خود بازگردند. بر همین اساس خدمت بعدی شروع شده و آن هم بازسازی و تعمیر خانه‌هایی است که ساکنانش آواره هر کوی و برزن شده‌اند.

جهاد برای زندگی دوباره

ساخت‌وساز‌ها از مازندران شروع شده و معاون اجرایی سپاه کربلا از ساخت ۱۵۰ واحد مسکونی سیل‌زده توسط ۴۲ گروه جهادی به نام ۴۲ شهید مدافع حرم این استان خبر داده است. سرهنگ پاسدار عسگر مجیدی با اشاره به اینکه وقتی حرم اهل بیت (ع) مورد تهدید قرار گرفت، جوانان مازندرانی همگام جوانان غیور ایران برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) به سوریه رفتند، افزود: «عده‌ای از رزمندگان مازندرانی با رشادت‌ها و جانفشانی‌ها دشمن را به عقب راندند و در دفاع از اسلام و حرم اهل بیت (ع) تعدادی از آنان به فیض شهادت نائل آمدند.» وی با بیان اینکه کانون سیل و بیشترین تخریب آن در مازندران شهرستان سیمرغ بود، خاطرنشان کرد: «جوانان مازندرانی سپاه و بسیج در کنار مردم و دستگاه‌های متولی با تأسی از ۴۲ شهید مدافع حرم استان، در قالب ۴۲ گروه جهادی قریب به ۵۰ نفره، هر گروه مزین به نام و تمثال یک شهید مدافع حرم در مناطق سیل‌زده استان برای ساخت‌وساز فعال شدند.» رئیس ستاد اردیبهشت مقاومت با اشاره به اینکه امسال قرار بود مراسم شهدای خان‌طومان تحت عنوان یاد شده در آمل برگزار شود، اظهار داشت: «هریک از گروه‌های جهادی بسیج، با همراه داشتن نیرو‌های ماهر و متخصص کار ساخت یک پروژه (منزل مسکونی) در مناطق سیل‌زده را از صفر تا ۱۰۰، طبق توافق و همراهی برخی سازمان و نهاد‌های مربوطه آغاز خواهد کرد تا ظرف سه ماه برای استفاده به مردم هدیه کند.» سرهنگ مجیدی با اشاره به اینکه طبق توافق با دستگاه‌های متولی (کمیته امداد و بهزیستی) در مرحله اول، مقرر گردید ساخت بیش از ۱۵۰ واحد مسکونی توسط گروه‌های جهادی بسیج سپاه کربلا انجام شود، افزود: «ما در مازندران بیش از ۷۰۰ گروه جهادی فعال داریم که به تناسب نیاز برای ساخت‌وساز منازل آسیب‌دیدگان سیل اخیر، ۴۲ گروه جهادی سپاه کربلا در پنج شهر جویبار، نکا، بهشهر، میاندورود (ساری) و سیمرغ مشغول فعالیت شده‌اند.» این مسئول تجمع حضور ۵۰ نفره نیرو‌های جوان، بسیجی، خلاق، متخصص و صاحب حرفه گروه‌های جهادی خدمت‌رسان به سیل‌زدگان در امر ساخت‌وساز را تفاوت ویژه آن با گروه‌های جهادی ۱۰ یا ۱۵ نفره معمول در مأموریت‌ها دانست.

بسیج سازندگی ۵ هزار واحد می‌سازد

وقتی باران‌های بهاری از همان روز‌های اول سال شروع به بارش کردند، سیلاب چند استان کشور را فرا گرفت. از همان لحظات اول جهادگران بسیجی مثل همیشه در قالب گروه‌های جهادی به مناطق آسیب‌دیده اعزام شدند تا بار دیگر بدون هیچ سروصدا و چشمداشتی به ارائه خدمت بپردازند. در این میان سازمان بسیج سازندگی کشور هم بعد از استقرار در استان گلستان و مازندران، قرارگاهی را تشکیل داد و اقلام ضروری مردم مثل خشکبار، نان، آب، کنسرو و... را با بیش از ۹۰ کامیون به سمت سپاه این استان‌ها ارسال کرد. آماده‌باش جهادگران همه را غافلگیر کرد. بیش از یک هزار گروه جهادی در استان‌های شمالی فعالیت خود را شروع کردند و نزدیک به ۱۶ هزار و ۵۰۰ جهادگر راهی نقاط مختلف شدند. اما مهم‌تر از این‌ها ساخت خانه برای سیل‌زدگانی است که حالا بدون سرپناه آواره شده‌اند، که در همین راستا رئیس بسیج سازندگی کشور گفته است: «ما از قبل تفاهمنامه‌ای با سازمان بهزیستی داشتیم که قرار است ۵ هزار واحد احداث کنیم. حالا منتظریم شناسایی و برآورد‌های منازل توسط سازمان بهزیستی و کمیته امداد صورت بگیرد وسپس به تأیید بنیاد مسکن برسد آنگاه براساس تفاهم قبلی و همچنین مذاکرات اخیر سردار غیب‌پرور با مسئولان کمیته امداد، مازاد بر میزان مذکور در تفاهمنامه با اولویت منازلی که در سیل آسیب دیده‌اند، برای ساخت‌وساز‌ها اقدام خواهیم کرد.»

ساخت ۱۰۰ کیلومتر سیل‌بند

وقتی استان‌های سیل‌زده گرفتار آب و گل و لای شدید بودند، جهادگران از تمام نقاط ایران راهی آن مناطق می‌شدند و بی‌هیچ چشمداشتی فقط به خدمت و یاری رساندن به هموطنان می‌اندیشیدند.
بر همین اساس مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس اعلام کرد: «یکی از مأموریت‌های گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی این استان تقویت سیل‌بند‌ها و تمیز کردن معابر و منازل سیل‌زدگان با کف‌کش و لجن‌کش‌ها است.» اسماعیل قزل سفلی که جانشین قرارگاه عملیاتی امدادرسانی شهید خلیل مطهرنیا نیز است، با بیان اینکه سپاه فجر استان فارس معین استان‌های خوزستان و لرستان در بحث سیل شده است، گفت: «منطقه‌ای که به ما واگذار شده منطقه‌ای به نام اسماعیلیه در اهواز است که این بخش ۵۲ روستا و ۳۵ هزار نفر جمعیت دارد. ۲۵ روستا درگیر سیل هستند. روستای ملیحان کامل در محاصره آب است و جاده قدیم اهواز- خرمشهر در بخش ملیحان، بیوز تا خمینیه سفلی نیز کامل زیر آب است.» وی با بیان اینکه مجموعه اقداماتی که در مناطق سیل‌زده انجام می‌شود در سه حوزه است، افزود: «یک حوزه بحث مهندسی کل روستا‌های درگیر سیل است که سپاه فجر فارس آمده خاکریز و سیل‌بند ایجاد کرده، تقریباً بیش از ۱۰۰ کیلومتر سیل‌بند ایجاد شده و در جا‌هایی که آب زیاد بوده و دستگاه‌های مکانیکی نمی‌توانستند بروند گروه‌های جهادی وارد میدان شده و سیل‌بند‌ها را تقویت کردند.» مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس اضافه کرد: «چون آب در خانه‌ها و معابر مردم رفته با لجن‌کش‌ها و کف‌کش‌ها آب معابر و منازل را تخلیه می‌کنند که یکی از مأموریت‌های گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی استان فارس تقویت سیل‌بند‌ها و تمیز کردن معابر و منازل سیل‌زدگان با کف‌کش و لجن‌کش‌ها است.» وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ نفر از دانشجویان جهادگر استان فارس در قالب چهار گروه به خوزستان اعزام شده‌اند، تصریح کرد: «دو گروه جهادی به شهرستان‌های شوش و شوشتر اعزام شدند و دو گروه دیگر در همین منطقه اسماعیلیه فعالیت دارند که کار اصلی آن‌ها کمک به تقویت سیل‌بند‌ها و از زیر آب خارج کردن جاده می‌باشد.» خدمات سپاهیان و جهادگران به کار‌های عمرانی خلاصه نمی‌شود و در همین رابطه مسئول بهداری سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج از ارسال دارو و لوازم پزشکی مورد نیاز به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال به مناطق سیل‌زده خوزستان و لرستان خبر داده است.

پاسدار سیدمحمد بنایی گفت: «بهداری ناحیه امام حسین (ع) کرج اقدام به اعزام یک دستگاه آمبولانس به همراه سه امدادگر به استان‌های سیل‌زده خوزستان و لرستان نموده است.» وی افزود: «تیم چهار نفره پزشک و امدادگر بسیجی به استان گلستان اعزام شده و همچنین جامعه پزشکی کرج اقدام به اعزام جراح عمومی و پرستار به استان گلستان نموده است.» بنایی با بیان اینکه فعالیت‌های خواهران و برادران بسیجی یادآور فعالیت‌های پشتیانی زمان دفاع مقدس با همان طروات و اخلاص می‌باشد، اظهار داشت: «یک گروه ۲۵ نفره خواهران و برادران بسیجی برای تفکیک و بسته‌بندی دارو و لوازم پزشکی مشارکت کردند.» وی با اشاره به کمک‌های نقدی برای تأمین دارو و لوازم پزشکی خاطرنشان کرد: «تا کنون ۲۰۰ میلیون ریال دارو و لوازم بهداشتی به استان‌های لرستان و خوزستان ارسال شده است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار