کد خبر: 952783
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰
استقلال برای ماندن در کورس قهرمانی امروز در مشهد به مصاف پدیده می‌رود و پیروزی تنها نسخه‌ای است که شفر برای شاگردانش پیچیده است.
سعيد احمديان
سرویس ورزش جوان آنلاین: هفته‌های هیجان‌انگیز لیگ برتر فوتبال را از دست ندهید. هفته‌هایی که مسابقات آن به خصوص در بالای جدول با بیشترین حساسیت ممکن برگزار می‌شود و جنگ قهرمانی برای هواداران فوتبال خواب نگذشته است تا جایی که آن‌ها در چهار هفته پایانی فرصت پلک زدن ندارند. در چنین شرایطی بازی‌های هفته بیست و هفتم برگزار می‌شود، مسابقاتی که پنج‌شنبه آغاز شد، دیروز با دیدار فوق‌حساس پرسپولیس و سپاهان ادامه پیدا کرد و امروز نیز با برگزاری دو بازی به خط پایان می‌رسد تا تنها سه هفته تا پایان لیگ هیجان‌انگیز هجدهم باقی مانده باشد.

بازی ۶ امتیازی
ورزشگاه امام رضای مشهد امروز میزبان حساس‌ترین بازی روز پایانی هفته بیست و هفتم لیگ برتر است، جایی که پدیده با یحیی گل‌محمدی از استقلال پذیرایی می‌کند. قبل از شروع لیگ کمتر کسی تصور می‌کرد پدیده بتواند تا هفته‌های پایانی لیگ، در بین تیم‌های بالای جدولی بماند. البته شانس پدیده برای قهرمانی با توجه به اختلاف ۹ امتیازی با صدر جدول، در کمترین حد ممکن قرار دارد و شاگردان گل‌محمدی برای قرار گرفتن در بین چهار تیم اول و کسب سهمیه لیگ قهرمانان باید بیشتر تلاش کنند. آن‌ها پیش از بازی امروز با ۴۶ امتیاز در رده پنجم قرار گرفته‌اند و در حالی به مصاف استقلال می‌روند که در بازی آخرشان در لیگ یک بر صفر به نساجی باخته‌اند تا از کورس قهرمانی عقب بمانند.
حالا آن‌ها به گفته گل‌محمدی برای جبران و اینکه شانس کسب سهمیه داشته باشند، مقابل استقلال به میدان می‌روند: «با شکست مقابل نساجی کار ما خیلی سخت شد. دو دیدار مقابل رقبایمان، یعنی استقلال و سپاهان در خانه پیش‌رو داریم و باید این دو بازی را ببریم تا در کورس بمانیم، حداقل برای اینکه سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنیم.» آن‌ها در بازی رفت توانستند استقلال را در آزادی با تساوی بدون گل متوقف کنند و حالا امروز می‌خواهند با پیروزی مقابل شاگردان شفر شانس‌شان را برای کسب سهمیه آسیا زنده نگه دارند.
البته گل‌محمدی به خوبی می‌داند که شاگردانش روز سختی را برابر استقلال در ورزشگاه امام رضا پیش‌رو دارند. استقلال هر‌چند هفته گذشته در لیگ قهرمانان به الهلال باخت تا کارش برای صعود گره بخورد، اما در لیگ آبی‌پوشان همچنان امیدوارند که جام قهرمانی را در هفته پایانی بالای سر ببرند. استقلال پیش از بازی امروز با ۵۰ امتیاز به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به سپاهان، در رده دوم لیگ ایستاده است. با وجود فاصله پنج امتیازی با پرسپولیس صدرنشین، آبی‌پوشان امیدوارند با توجه به بازی‌های سخت قرمز‌ها در هفته‌های پایانی، شاگردان برانکو امتیاز از دست بدهند تا آن‌ها بتوانند با جبران این فاصله شانس قهرمانی‌شان را تا هفته آخر زنده نگه دارند. استقلال در دو بازی آخرش در لیگ برابر سپاهان و ماشین‌سازی به پیروزی رسیده و امروز برای ماندن در کورس قهرمانی، آبی‌ها به دنبال سومین برد متوالی‌شان هستند تا در این بازی شش امتیازی دو تیم بالای جدولی، آن‌ها باشند که با سه امتیاز به تهران برمی‌گردند.
البته خستگی و سفر‌های طولانی به دلیل حضور همزمان در لیگ برتر و آسیا، یکی از دغدغه‌های جدی شفر است که سرمربی آلمانی را نگران ادامه بازی‌های این تیم در فصل جاری کرده است، مانند امروز که استقلالی‌ها پس از بازی سه‌شنبه گذشته‌شان با الهلال در دوبی، راهی مشهد شده‌اند تا برابر پدیده قرار بگیرند. این برنامه فشرده و سفر‌های زیاد صدای شفر را درآورده تا او یکی از دل‌نگرانی‌هایش پیش از این بازی خستگی بازیکنانش باشد: «فشار زیادی به دلیل سفر‌های زیاد تحمل می‌کنیم و این روز‌ها ریکاوری به اندازه تمرین برای ما اهمیت دارد و امیدوارم دوباره به روند خوب خود بازگردیم. باید ۱۱ بازیکن اصلی را پیدا کنم، ببینم چه کسانی خسته هستند و چه کسانی برای حضور در ترکیب اصلی آماده‌ترند.»
با این حال شفر نسخه پیروزی برابر پدیده را اینطور می‌پیچد: «نمی‌توانم بگویم که ما حتماً پدیده را می‌بریم، اما برای رسیدن به این هدف باید خیلی منظم بازی کنیم و در طول بازی قوی باشیم و برنامه داشته باشیم. بازیکنان ما باید به شرایط ایده‌آل برگردند و برای گلزنی برابر پدیده که یکی از بهترین تیم‌های ایران است، تلاش کنند. اینکه آیا ما می‌توانیم به لیگ برگردیم یا نه را بهتر است بعد از بازی از من سؤال کنید، اما من بسیار امیدوارم. اگر تمام حواسمان به بازی با پدیده باشد و به چپ و راست و پشت سرمان نگاه کنیم، می‌توانیم این بازی را ببریم. ذهنیت ما برای رسیدن به پیروزی بسیار قوی است و همه بازیکنان و اعضای کادر فنی می‌خواهند پدیده را شکست دهند.»

نتایج سایر بازی‌ها
در دومین بازی امروز هم صنعت نفت آبادان میزبان نفت مسجدسلیمان است. همچنین در آغاز بازی‌های هفته بیست‌وهفتم روز پنج‌شنبه سه دیدار برگزار شد که در این رقابت‌ها پیکان ۳ بر ۲ پارس جنوبی جم را شکست داد. ماشین‌سازی و سایپا به تساوی بدون گل رسیدند و دیدار استقلال خوزستان و نساجی نیز با تساوی یک – یک به پایان رسید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار