کد خبر: 946760
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۵
محمدرضا هادیلو
سرویس ایران جوان آنلاین: طی روز‌های اخیر اقدام شهردار جوان مشهد در بازدید از میدان جدید راه‌آهن مشهد واکنش‌های زیادی را به همراه داشت. به طوری که حتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست فراگیر شدن اقدام شهردار مشهد در مورد معلولان را داد.

این حرکت ماندگار زمانی شروع شد که محمدرضا کلائی شهردار جوان مشهد دستور داد قبل از افتتاح میدان جدید راه‌آهن مشهد، جانبازان و افراد توان یاب از این میدان بازدید کنند و تأیید کنند که هیچ مشکلی برای استفاده از همه امکانات و عبور و مرور در میدان ندارند و پس از حکم تأیید آن‌ها در رابطه با بدون نقص بودن این میدان، به فکر افتتاحش باشند.

این حرکت شهردار مشهد وقتی ارزش بیشتری پیدا می‌کند که می‌دانیم اکثر مسئولان و متولیانی که وظیفه تسهیل در رفت و آمد و خدمات رسانی به افراد معلول و جانباز و کم توان جامعه را برعهده دارند، سالی یک‌بار آن هم در روز‌های خاص پشت تریبون می‌آیند و از اهمیت توجه به این قشر حرف می‌زنند. حرف‌هایی که حتی ارزش شنیدن در همان روز را هم ندارند و برای همه مثل روز روشن است که این سخنرانی‌ها و دستور دادن‌ها از سر شکم سیری است و برای خوش آمدن مدیران بالادستی صورت می‌گیرد.

گواه این ادعا هم همین بس که طی سال‌های اخیر به ندرت و شاید اصلاً دیده نشده که بعد از این جلسات و همایش و سمینار‌ها که به نام معلولان و جانبازان برگزار می‌شود، کاری یا قدمی برای این افراد برداشته شده باشد. از تهران به عنوان پایتخت که در چشم همه است گرفته تا دورترین شهرستان‌ها و روستاها.
اما این بار مسئولی پیدا شده که تأیید درست بودن کار‌ها و اتمام پروژه را به جانبازان و افراد توان یاب محول کرده و شاید مدیر پروژه فکرش را هم نمی‌کرد که از قبل باید تمام نیاز این افراد را در نظر گرفته و برای سهولت در رفت و آمد آنان برنامه‌ریزی کرده و در طول کار اجرایی کند.

به همین خاطر وقتی همه منتظر بودند تا محمدرضا کلائی، مثل تمام مدیران دیگر، دفتر و دستک خود را بردارد و با تیم و همراهانش به میدان جدید راه آهن مشهد برود تا با تأیید اتمام کار، روز افتتاح آن را مشخص کند، آقای شهردار گفت: باید قبل از من گروهی از افراد توان یاب، معلولان و جانبازان به این میدان بروند و با رفت و آمد در آن و بررسی امکانات و تجهیزات موجود تأیید کنند که آیا این میدان قابل افتتاح است یا هنوز کار دارد.

این حرکت شهردار مشهد در حالی به یکباره در فضای مجازی منتشر و مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت که حداقل مردم با اینکه در حسرت چنین رفتار‌هایی از مسئولان خود هستند، اما به دلیل فاصله گرفتن بسیاری از مدیران از بدنه جامعه به نوعی انتظار آن را هم نداشتند. بعد از این رفتار شهردار مشکلاتی بود که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی توئیتری درخواست فراگیر شدن اقدام شهردار مشهد در مورد معلولان را داد.

سیدعباس صالحی، در حساب توییتری خود نوشت: «شهردار مشهد گفته است که قبل از افتتاح رسمی میدان راه‌آهن، توان یاب‌ها بازدید و تأیید کنند. این شیوه را فراگیر کنیم. در پروژه‌های دولتی، عمومی و بخش‌خصوصی. مطالبه‌ای که پس از نمایش رستم و سهراب، کاری از معلولان ‎آسایشگاه کهریزک، برخی از آنان پیگیر بودند.» البته وزیر ارشاد هم جزو مسئولانی است که می‌تواند این کار را از خودش شروع کند و بگوید بعد از مطالبه معلولان آسایشگاه کهریزک، ایشان چه کار‌هایی برای آن‌ها انجام داده؟ و هر مدیر دیگری نیز به جای تقدیر و تشکر به خاطر اقدام خوب شهردار مشهد، اولاً خودش این رفتار‌ها را سرمشق قرار داده و سپس فکر کند، چه کار بهتر و جدید‌تری می‌تواند در جهت احترام به مردم و خواسته‌های اقشار مختلف جامعه انجام دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار