کد خبر: 946489
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
پژوهشگران سوئیسی در حال توسعه یک راه‌حل قابل چاپ با محیط زیست، ۳ D. قابل چاپ برای تولید حسگر‌های بی‌سیم اینترنت بی‌سیم هستند که می‌توانند بدون آلوده کردن محیط به کار گرفته شوند.
مترجم: رضا محمدی
سرویس فناوری جوان آنلاین: پژوهشگران سوئیسی در حال توسعه یک راه‌حل قابل چاپ با محیط‌ زیست، ۳ D. قابل چاپ برای تولید حسگر‌های بی‌سیم اینترنت بی‌سیم هستند که می‌توانند بدون آلوده کردن محیط به کار گرفته شوند.
پروفسور سوکیم در حال هدایت اکتشاف تحقیقاتی است که شامل استفاده از مواد سلولزی حاصل از چوب برای جایگزینی مواد پلاستیکی و مواد پلیمری است که در حال حاضر در الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.
علاوه بر این، چاپ سه‌بعدی می‌تواند به اضافه کردن یا تعبیه توابع روی اشکال سه‌بعدی یا منسوجات، ایجاد قابلیت عملکرد بیشتر و انعطاف‌پذیری منجر شود.

کیم می‌گوید: «حسگر‌های سازگار با اکولوژی ۳ D. ما می‌توانند به طور بی‌سیم اطلاعات را در طول عمر انتقال دهند و سپس بدون توجه به آلودگی محیط‌زیست انتقال داده شوند.» این تحقیق در چندین چاپگرسه‌بعدی، مورد استفاده محققان قرار می‌گیرد.

این توسعه به پیشرفت الکترونیک سبز کمک خواهد کرد. برای مثال ضایعات تخته مدار چاپی یک منبع خطرناک آلودگی به محیط زیست است. اگر قادر به تغییر پلاستیک به مواد کامپوزیت سلولز باشیم، بازیافت قطعات فلزی روی عرشه می‌تواند به روشی ساده ترجمع‌آوری شود.

برنامه تحقیقاتی کیم شامل دو پروژه مشترک بین‌المللی است که جدیدترین آن‌ها روی حسگر‌های شیمیایی سازگار با مواد سلولزی دوستدار محیط‌زیست با همکاران آزمایشگاه فدرال سوئیس برای علم مواد است.
در این پروژه، محققان یک پیشرفت جدید را در تکنولوژی فرآیند منبت‌کاری توسعه داده‌اند که می‌تواند به راحتی الگو‌های مدار ظریف روی بستر پلیمر نرم و یک جزء ضروری از محصولات الکترونیکی را مشخص کند.

تکنولوژی جدید برای نشانه‌گذاری انبوه الگو‌های دقیق درهزینه واحد پایین اعمال می‌شود. با این حال، کیم می‌گوید تنها می‌تواند الگو‌های مدار را نشانه‌گذاری کند که قبلاً روی تمبر الگوی نشانه‌گذاری شده باشد و کل آن تمبر گران‌قیمت باید به گونه‌ای تغییر داده شود که در الگو‌های مختلف قرار گیرد.

این تیم موفق شد یک سیستم کنترل موقعیت دقیق را توسعه دهد که می‌تواند به طور مستقیم الگو‌ها را نشانه‌گذاری کند و منجر به یک تکنولوژی فرآیند جدید شود. این امر کاربرد‌های گسترده‌ای برای استفاده در فرآیند‌های نیمه‌هادی، دستگاه‌های پوشیدنی و صنعت نمایش دارد.

منبع:ساینس دیلی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر