کد خبر: 946481
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۲
شهرداری قیمت قبر‌های ورامین را به ۵ میلیون رساند
در حالی که این روز‌ها قیمت بسیاری از کالا‌ها لحظه‌ای بالا می‌رود و افراد سعی می‌کنند هر روز بر قیمت اجناس خود بر حسب نوسانات قیمت ارز و طلا بیفزایند، این معضل گریبان قبور اموات را هم گرفته است.
محمدرضا سورى
سرویس ایران جوان آنلاین: در حالی که این روز‌ها قیمت بسیاری از کالا‌ها لحظه‌ای بالا می‌رود و افراد سعی می‌کنند هر روز بر قیمت اجناس خود بر حسب نوسانات قیمت ارز و طلا بیفزایند، این معضل گریبان قبور اموات را هم گرفته است. در حالی که به علت پر شدن برخی گورستان‌های قدیمی شهر ورامین، بازماندگان اموات با محدودیت جا برای دفن اموات خود مواجه هستند شورای شهر و شهرداری با بالا بردن قیمت قبر تا ۵ میلیون تومان از فروش این مکان‌ها خودداری کرده و اعلام می‌کنند تا زمان اعلام قیمت‌های جدید در سال آینده فعلاً برنامه‌ای برای فروش قبر در این مکان نداریم.

کوکب‌الدین، سیدفتح‌الله و حسین‌رضا و قبل‌تر هم سیداسماعیل از جمله مکان‌هایی به شمار می‌روند که تا سال‌ها قبل مکان مناسبی برای دفن اموات بودند، اما با پر شدن این جا‌ها در حال حاضر تنها مکانی که مردم شهرستان ورامین و حومه برای دفن اموات خود می‌توانند به آنجا مراجعه کنند امامزاده حسین‌رضا بوده که در حال حاضر به دلیل کمبود زمین با مشکل کمبود جا مواجه است؛ موضوعی که می‌طلبد تا در این زمینه چاره‌ای اندیشیده شود.

۵ میلیون هم نمی‌فروشیم

با وجود اینکه شهرستان ورامین امامزادگان واجب‌التعظیمی دارد و در هر یک از این آستان‌های مقدس نیز تعدادی قبر وجود دارد، اما مهم‌ترین اماکن دفن اموات در ورامین، گلزار شهدای سیدفتح‌الله و گلزار حسین‌رضا است. هم‌اکنون بر اساس آمار‌های دریافتی بسیاری از امامزادگان ورامین جایی برای دفن اموات جدید ندارند، زیرا از مدت‌ها قبل مکان‌های تعیین شده برای دفن اموات پر شده و یا به افراد حقیقی پیش‌فروش شده و به همین خاطر خانواده امواتی که تاکنون نسبت به خرید قبر اقدام نکرده‌اند با مشکلات متعددی مواجه خواهند شد. گلزار شهدای سیدفتح‌الله ورامین که در مرکز شهر قرار دارد به دلیل گنجایش محدود از مدت‌ها قبل تکمیل شده و تنها تعداد کمی قبر خالی در این آستان مقدس وجود دارد که آن‌ها نیز از سالیان گذشته به افراد مختلف واگذار شده است. در چند سال اخیر با پر شدن بیشترین قسمت امامزاده حسین‌رضا در شهرستان ورامین بستگان مردگان این شهرستان با مشکلاتی مواجه هستند، این در حالی است که تا سال‌های قبل اموات در مکان‌هایی همچون کوکب‌الدین، سید‌فتح‌الله و سیداسماعیل دفن می‌شدند که به علت محدودیت جا و قرار گرفتن این مکان‌ها در مرکز شهر موجب شد از چند سال قبل اموات در این مکان‌های زیارتی دفن نشوند و تنها محلی که خانواده‌ها برای دفن اموات خود انتخاب کنند امامزاده حسین‌رضا باشد. با این حال کمبود جا در این مکان موجب شده تا شهرداری و شورای شهر برای دفن اموات محدودیت‌هایی را برای خانواده مردگان در نظر بگیرند به طوری که در حال حاضر زمینی که در این امامزاده برای دفن اموات در نظر گرفته شده و متعلق به شهرداری است برای دفن هر فوت‌شده مبلغ ۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و این در حالی است از فروش این قبور نیز خودداری کرده و اجازه دفن را منوط به اجازه شورای شهر و شهرداری کرده‌اند. یکی از افرادی که اقدام به دفن پدر خود در این مکان کرده در این خصوص به «جوان» می‌گوید: «با توجه به اینکه قیمت هر قبر در این منطقه ۵ میلیون تومان تعیین شده و اکثر این قبر‌ها نیز سه طبقه است تنها یک طبقه را به ما فروختند.» محمدعلی سیری می‌افزاید: «از آنجا که می‌خواهیم دو طبقه دیگر قبر‌ها را برای سایر افراد خانواده خریداری کنیم تا این سه مکان متعلق به ما شود، اما شهرداری و شورای شهر از فروش خودداری کرده و اعلام می‌کنند تنها می‌توانید فرم خرید قبر پر کنید تا در صورت دادن مجوز جدید حق تقدم با شما باشد.» وی ادامه می‌دهد: «با این حال خبر‌ها حاکی از آن است که قرار است این قبر‌ها در سال آینده با قیمت بالاتری که مصوبه شورای شهر ورامین است فروخته شود.» این در حالی است که بسیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ما می‌گویند در حال حاضر اکثر مردم منطقه حتی توان خرید قبر با قیمت ۵ میلیون تومان را ندارند چه رسد به اینکه قیمت بالاتر برود. با این حال برخی شواهد حکایت از آن دارد که چندین منطقه به همین منظور انتخاب شده که یکی از آن‌ها زمینی در منطقه آب‌باریک ورامین است که در صورت تأیید قرار است پس از خرید و آماده‌سازی از آن برای دفن اموات استفاده شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار