کد خبر: 945476
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰
دموکرات‌ها و جمهوریخواهان در کنگره امریکا می‌گویند به طور اصولی برای تأمین بودجه دولت تا پاییز آینده و پرهیز از تعطیلی مجدد بخشی از دولت این کشور به توافق رسیده‌اند؛ توافقی که بودجه‌ای بسیار پایین‌تر از آنچه ترامپ برای ساخت دیوار ضد مهاجران می‌خواست، اختصاص می‌دهد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: بعد از کش و قوس‌های فراوان قانونگذاران و در حالی که مذاکرات دو حزب در تلاش برای توافق بر سر بودجه امنیت مرزی و جلوگیری از تعطیلی دوباره دولت دو شنبه از سر گرفته شده بود، بالاخره یکی از منابع کنگره‌ای امریکا درباره توافق مذکور به خبرگزاری هیل گفت: این توافق شامل ۳۷۵/ ۱ میلیارد دلار برای موانع فیزیکی از جمله ۵۵ مایل از ساختار‌های جدید در نزدیکی بخش ریو گراند هم‌مرز با مکزیک خواهد بود. اما این مبلغ بسیار کمتر از درخواست ترامپ یعنی یک بودجه ۷ /۵ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک است. دونالد ترامپ در اولین واکنش به این توافق در جمع هواداران خود در شهر مرزی ال‌پاسو گفت: به من گفته‌اند که در این مذاکرات پیشرفت‌هایی حاصل شده است و من می‌توانستم در پایتخت بمانم و ناظر باشم، اما در عوض تصمیم گرفتم با شما باشم. من شما را انتخاب کردم.
وی در جای دیگری از سخنرانی خود گفت: اگر ما باعث این تعطیلی در دولت نمی‌شدیم قادر نبودیم به امریکا، سیاستمداران و جهان نشان دهیم که سرنوشت این مرز چه خواهد شد. این تعطیلی کار بسیار مهمی بود که ما آن را انجام دادیم.
ترامپ همچنین گفت: هیچ توافقی را که تعداد تخت‌های بازداشت را برای اسکان مهاجران غیرقانونی کاهش دهد، امضا نخواهد کرد.
وی افزود: اگر ما این فضای بازداشت را کاهش دهیم در حقیقت جنایتکاران خطرناک را در کشورمان آزاد می‌کنیم. من هرگز لایحه‌ای را که منجر به آزادی جنایتکاران در کشور شود، امضا نخواهم کرد.
رئیس‌جمهور امریکا در نهایت افزود: همانطور که شما می‌دانید ما به هر حال این دیوار را خواهیم ساخت.
ظاهراً دموکرات‌ها از درخواست خود برای کاهش چشمگیر تعداد تخت‌خواب‌های بازداشت دست کشیده‌اند، اما این برنامه شامل درخواست کامل ترامپ برای ۵۲ هزار تخت خواب نیست.
با این حال جزئیات این توافق اعلام نشده، اما سناتور جمهوریخواه ریچارد شلبی بعد از این مذاکرات گفت که همه مسائل باقی مانده حل شده است. وی افزود: «در مورد همه مسائل به توافق رسیدیم و کارکنان کنگره در طول هفته جزئیات توافق را حل و فصل خواهند».
پیشرفت برای مذاکرات در حالی گزارش می‌شود که در طول روز اختلاف بر سر بازداشت مهاجران بدون مدرک و تأمین بودجه دیوار مرزی مورد نظر رئیس‌جمهور امریکا ادامه داشت و ترامپ گفته بود مسئولیت رسیدن به توافق یا تعطیلی دوباره دولت بر عهده دموکرات‌ها خواهد بود.
تعطیلی اخیر بخشی از دولت که ۳۵ روز طول کشید طولانی‌ترین تعطیلی دولت امریکا در تاریخ این کشور بود.
آن تعطیلی زمانی پایان یافت که مذاکره‌کنندگان با تأیید مصوبه‌ای، مهلتی تازه را برای توافق بر سر بودجه امنیت مرزی مقرر کردند.
در طول این تعطیلی صد‌ها هزار نفر از کارکنان دولت از کار بیکار شدند و عده‌ای که در بخش‌های ضروری مشغول به کار بودند مجبور شدند بدون حقوق کار کنند.
میزان خسارت این تعطیلی برای دولت امریکا ۱۱میلیارد دلار تخمین زده شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار