کد خبر: 945413
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷
معاون دادگستری اردبیل:
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: آمار طلاق در استان اردبیل 5 درصد کاهش نشان می‌دهد که البته آمار سالجاری هنوز در این زمینه احصاء نشده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، یوسف خدادادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اهداف متعالی انقلاب اسلامی حاکمیت اسلام و احکام قرآن بود که مردم ایران با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به تحقق آن همتی راستین کردند.

وی با بیان اینکه در حوزه استقلال ملت ایران به آرمان واقعی خود دست یافته و امروز بدون نیاز به قدرت‌های خارجی و بیگانگان توانسته روی پای خود بایستد، خاطرنشان کرد: ما امروز بدون دخالت بیگانگان در عرصه‌های مختلف به توانمندی واقعی رسیدیم و آزادی ما نیز در چارچوب قانون و شرع مهیا و فراهم شده است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل حرکت انقلاب اسلامی را در مسیر رسیدن به نقطه مطلوب یادآور شد و گفت: همین که جمهوری اسلامی ایران در رسیدن به آرمان بلند خود به رغم همه تهدیدها و هجمه‌های بیگانگان در مسیر بالندگی قرار گرفته برای ما ارزشمند بوده و جای افتخار دارد.

خدادادی افزود: ما امروز باید در عرصه خدمت به مردم و جلب اعتماد و رضایت آنها به عنوان مهمرین رکن صیانت از انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن گام برداریم تا با خوشنودی و رضایت مردم حرکت‌ها و تحولات به شکل اساسی و زیربنایی شکل گیرد.

وی گفت: در کنار همه این دستاوردها به دلیل برخی غفلت‌ها ما شاهد افزایش آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی نیز بودیم که در حقیقت این آسیب‌ها و تهدیدهای اجتماعی با حساسیت مقام معظم رهبری به صورت دقیق در حال بررسی و ارزیابی است تا راهکارهای کاهش این آسیب‌ها به نتیجه برسد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل به فرازونشیب‌های انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته اعم از ترور، مقطع جنگ تحمیلی و همچنین دوره سازندگی اشاره و تصریح کرد: درر این چهار دهه با وجود همه این مشغله‌ها از کنترل و نظارت بر آسیب‌های اجتماعی غفلت شده و ما در حوزه طلاق، اعتیاد، فضای مجازی، حاشیه نشینی و مسایل اخلاقی با برخی نگرانی‌ها روبرو هستیم.

خدادادی بیان کرد: از چند سال پیش کنترل این آسیب‌ها در دستور کار مسئولان قرار گرفته به طوری که طلاق در سال گذشته 5 درصد به نسبت سال ماقبل آن که یک رشد 21 درصدی داشته کاهش نشان می‌دهد.

وی عوامل موثر بر این کاهش را آموزش‌های پیش از ازدواج و ارائه مشاوره به زوجین بیان کرد و گفت: در دو سال گذشته خشونت نیز در این استان تا حد زیادی کنترل شده و ما از رتبه اول به رتبه هفتم در بحث خشونت‌های اجتماعی تنزل یافتیم.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در پایان خاطرنشان کرد: در 40 سالگی انقلاب آنچه که قابل لمس است تحقق بسیاری از آرزوهای خفته و تاریخی این ملت است که در قالب استقلال، عزت و عظمت واقعی ظهور و بروز پیدا کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر