کد خبر: 945114
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۱
اعتراض‌ها همچنان ادامه دارد
در روز‌هایی که اعتراض به نگاه تبعیض‌آمیز وزارت ورزش به رشته‌ها و ورزشکاران مختلف و فوتبال به اوج خود رسیده، شنیدن و دیدن اعتراض ملی‌پوشان فوتبال در نوع خود بسیار جالب توجه است.
حامد قهرمانی
جوان آنلاین: دیروز هم در ادامه اعتراض‌های مدال‌آوران و ورزشکاران رشته‌های غیرفوتبالی شاهد حمایت و پشتیبانی آن‌ها از حرف‌های بهداد سلیمی بودیم. علیرضا کریمی، ملی‌پوش کشتی کشورمان در این خصوص گفت: «اعتراض بهداد سلیمی نسبت به تبعیضی که مسئولان کشورمان بین فوتبالیست‌ها با سایر ورزشکاران قائل می‌شوند، کاملاً به‌جا و به‌حق است و حرف دل ماست.» کریمی ادامه داد: «آقایان به اسم مشکلات اقتصادی و وضعیت تحریم کشور پاداش‌های مدال‌آوران را کم می‌کنند، اما در عوض برای چند برد به تیم ملی فوتبال پاداش میلیون دلاری می‌دهند. این رفتار‌ها باعث بی‌انگیزگی ورزشکاران می‌شود و مقصر آن نیز فقط وزارت ورزش است.» به جز کریمی دیروز محمد احمدزاده، کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی نیز زبان به اعتراض گشود و گفت: «ما موافق حرف سلیمی هستیم، اما لحنش بد بود و با لحنش موافق نیستیم. اینکه بازیکنان فوتبال پاداش بیشتری گرفتند، مقصر خودشان نیستند. مقصر به‌وجود آمدن این تبعیض‌ها مسئولان ورزش هستند، آن‌ها که باید به بقیه رشته‌ها هم برسند، اما این کار را نمی‌کنند.».
اما در اوج این اعتراض‌ها رسانه‌ای شدن حرف‌های سردار آزمون و حمله او به فدراسیون فوتبال همه را شوکه کرد. مهاجم تیم ملی فوتبال با دروغگو خواندن مسئولان فدراسیون فوتبال گفت: «تمام کار فدراسیون وعده بود. صحبتی انجام دادند که پاداش پیروزی برابر چین و عمان را به ما داده‌اند، اما در واقعیت هیچ پولی به ما ندادند. ما اصلاً پاداشی نمی‌خواهیم و می‌خواهیم حرف حق را بزنند و دروغ نگویند. من متوجه نمی‌شوم که چرا یکی مثل مرد حرف راست را نمی‌زند؟ خواهش می‌کنم راستش را بگویید. هزینه کمپ اردوی قطر را شما نداده‌اید. با این وضعیت ما چگونه می‌توانستیم قهرمان شویم؟» آزمون در مورد حرف‌های سلیمی هم گفت: «به نظر من سلیمی می‌توانست بیشتر تحقیق کند. آقای بهداد سلیمی! مطمئن باشید اگر ما قرار بود پاداش میلیاردی بگیریم، قهرمانی آسیا که سهل است به دور بعد جام جهانی صعود می‌کردیم. کمی بیشتر تحقیق کنید. وقتی تو ما را «بی‌غیرت» می‌نامی بسیار زشت و از تو بعید است. سلیمی نباید این صحبت‌ها را می‌کرد. زمانی که او در مسابقات شکست می‌خورد، فوتبالی‌ها به او «بی‌غیرت» نمی‌گفتند، چراکه می‌دانستند حتماً تلاش خود را کرده، اما شانس یارش نبوده است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار