کد خبر: 941927
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷
قاضی‌زاده هاشمی:
قاضی‌زاده هاشمی، وزیر سابق بهداشت در فیلمی که به تازگی منتشر شده، اعلام می‌کند برخی از اقدامات دولت عمدی و در راستای ایجاد نارضایتی بین مردم است.
وی در این فیلم که ظاهراً جلسه شورای معاونان است عنوان کرده: «من دو سه موضوع بود که تصمیمم را برای عدم ادامه همکاری جدی کرد. یکی همان ۵۰۰ میلیون یورویی که سران سه قوه رفتند پیش آقا و استدلال کردند. بعد ایشان دقیق شد و گفت: آقای رئیس‌جمهور شخصاً نامه بنویسد. بعد آقای رئیس‌جمهور نامه نوشت و بیش از ۶۰ روز قبل (آقا) موافقت کردند و موافقت ایشان ابلاغ شد به صندوق توسعه ملی. چرا؟ چون صنعت داروی کشور نخوابد. برای اینکه تجهیزات کشور نخوابد. برای اینکه مردم به‌خاطر (نبود) دارو و تجهیزات کشور نمیرند.
قاضی‌زاده هاشمی گفت: این دستور ۶۰ روز مانده بود روی زمین. الان شما نگاه کنید! بیمه سلامت یک قران پول داده به دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها؟ خب! نمی‌پرسند شما که آمدید گفتید، همه چیز دارد می‌خوابد و از بین می‌رود. کشور هم با بحران دارد مواجه می‌شود. چطور پس ۶۰ روز خودتان معطل کردید؟! وی می‌گوید: این پاس می‌داد به آن، آن به این و چقدر ما بین صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی و سازمان برنامه رفتیم و آمدیم. تازه دولت سه بار هم راجع به این موضوع مصوبه گذراند.
وزیر سابق بهداشت گفت: اگر عمدی در کار نیست، پس چیست؟ شما می‌خواهید سر و صدای مردم را درآورید! ما تعارف نداریم با هم!
وی گفت: ما این را پرداخت می‌کنیم، اما کی پرداخت می‌کنیم؟ سال ۱۴۰۱ ولی آن زمان دیگر دولت دوازدهمی وجود ندارد! خب! بی‌انصاف‌ها چرا این کار را می‌کنید؟ چرا تا حالا گذاشته‌اید؟ چرا اذیت می‌کنید؟
این‌ها بخشی از صحبت‌های وزیر سابق بهداشت در آخرین جلسه‌اش با معاونان وزارتخانه تحت امر‌ش بود. چند روز بعد وی استعفا داد و رئیس‌جمهور هم با استعفایش موافقت کرد. پس از آن هم «سعید نمکی» معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه و مدیر گروه ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جایگزین وی شد. نمکی نزدیک به ۲۸ سال قبل معاون بهداشتی وزیر بهداشت بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار