کد خبر: 941925
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
دادگاه چهارم «دومان توکان» برگزار شد، اما بدون حضور متهم ردیف اول! شنیده‌ها حکایت از این داشت که علت غیبت دومان‌سهند (متهم ردیف اول) اعتراضات وی و برهم‌زدن نظم دادگاه بوده است. جلسه روزگذشته به استماع دفاعیات سایر متهمان گذشت و قرار شد در مهلت قانونی رأی صادر شود. متهم ردیف دوم گفت: اشتباه کردم که وارد این شرکت شدم، فکر می‌کردم که آقای دومان در دنیا یک‌دانه است و همتا ندارد. متهم ردیف سوم بیان داشت: به شکات قول می‌دهیم که اصل و سود آخرین قرارداد را با احتساب ضرر و زیان به آن‌ها پرداخت کنیم. متهم ردیف چهارم هم در پاسخ به قاضی مبنی بر سمت جانشینی مدیرعامل گفت: صرفاً اسمی تحت عنوان جانشین مدیرعامل داشته است. قاضی صلواتی در میان دفاعیات متهمان اظهار داشت: گویا آنجا شرکت نبوده دنیای هرج و مرجی بوده که دست همه میلیارد‌ها پول بوده است.
نيره ساری
چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده دومان توکان به صورت علنی و به ریاست قاضی صلواتی در دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی برگزار شد. بعد از سه جلسه دفاعیات متهم ردیف اول، روزگذشته نوبت به دفاعیات دیگر متهمان پرونده دومان توکان رسید، البته بدون حضور دومان‌سهند (متهم ردیف اول) گویا علت این غیبت اعتراضات وی و بر هم زدن نظم دادگاه در جلسات قبلی بوده است.
مهدی ذکایی، متهم ردیف دوم پرونده دومان توکان بود که طبق گفته قاضی یکی از کار‌های اصلی وی در شرکت پرداخت رشوه به افراد مختلف بوده است. وی در دفاعیات خود گفت: کارمند ساده اداری بوده که از ۷ صبح تا ۱۲ شب کار می‌کرده و حتی یک هزار تومان هم به کسی رشوه نداده است.

به دنبال رشوه دادن به بانک مرکزی
در ادامه صفریان، نماینده دادستان تهران در واکنش به دفاعیات متهم گفت: ایشان در حالی مدعی عدم علم و اطلاع از فعالیت شرکت‌هاست که پیام‌های رد و بدل شده این فرد با سایر متهمان بیانگر چیز دیگری است. وی ادامه داد: این فرد در حالی مدعی است که در آن شرکت هیچ‌کاره بوده و به دنبال پرداخت رشوه ۵۰۰ میلیون تومانی به بانک مرکزی بوده است. متهم در ادامه و در واکنش به این سخنان نماینده دادستان گفت: دومان به ما می‌گفت: هر جور شده باید کار‌ها را انجام دهید. نماینده دادستان در واکنش به این سخنان متهم گفت: چه کاری بوده که باید برای آن ۵۰۰ میلیون رشوه به بانک مرکزی می‌دادید؟! متهم ذکایی گفت: در اساسنامه شرکت آمده بود که به موجب مجوز سازمان بورس ما فعالیت می‌کنیم و تا روزی که بانک مرکزی اعلام کند، شرکت دومان توکان مجوز ندارد. من نمی‌دانستم مجوزی در کنار نیست. قاضی صلواتی خطاب به متهم گفت: شما مگر نمی‌گویید مجوز دارید پس چرا به کارمند بورس رشوه دادید؟ که متهم این موضوع را هم انکار کرد. متهم گفت: تمام اظهاراتی که دومان علیه وی مطرح کرده بود به‌خاطر خصومت است که در ابتدای دفاعیات خود اظهار داشت و بر مبنای قسم برادری دومان، مشغول به کار در شرکت وی می‌شود.
۳۰۰ میلیون هزینه درمان همسر، داشتن یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پول نقد، ۲۵۰میلیون تومان خودروی سانتافه، ۵۰میلیون تومان خودروی زانتیا، ۲میلیون تومان ساعت، خرید ویلا در شمال و موارد اینچنینی از جمله موارد مطرح شده در متن کیفرخواست متهم ردیف دوم پرونده دومان توکان بود. اما وی خطاب به قاضی گفت: فکر می‌کردم که آقای دومان در دنیا یک‌دانه است و همتا ندارد. اگر می‌دانستم که دارد در شرکت چه کاری می‌کند خدا شاهد است یک ساعت هم آنجا نمی‌ماندم.

دفاعیات متهم ردیف سوم
به گزارش خبرگزاری مهر، رشید جباری‌فر متهم ردیف سوم پرونده هم طبق گفته قاضی برادرزن متهم دومان سهند است. وی اقاریر خود را رد کرد و ادعا داشت در بازپرسی تحت شکنجه و فشار روحی بوده است. موضوعی که نماینده دادستان در پاسخ به آن گفت: «گویا ایشان یا زیاد تحت‌تأثیر شغل خبرنگاری دومان سهند قرار گرفته یا شبکه‌های ماهواره‌ای را زیاد می‌بیند که می‌گوید، اعترافات براساس شکنجه و فشار روحی بوده است.»

دفاعیات متهم ردیف چهارم
احسان حدیدساز، متهم ردیف چهارم هم اپتیمای ۱۵۰میلیون تومانی و رهن منزل ۲۵۰میلیون تومانی در پرونده خود را خدماتی اعطا شده از مجموعه به پرسنل شرکت عنوان کرد که به صورت اقساطی آن‌ها را از حقوق کم می‌کرده است. حدیدساز در ادامه دفاعیات خود گفت: تجهیز دفاتر از جمله دفاتر مجلات، روزنامه، هواپیمایی و رستوران‌ها با بنده بوده است و هیچ پورسانتی هم بابت قرارداد مورد اشاره نگرفته‌ام.
با پایان اخذ آخرین دفاعیات از چهار متهم پرونده، قاضی ابوالقاسم صلواتی ختم رسیدگی به این پرونده را اعلام کرد و گفت: رأی در مهلت قانونی صادر می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار