کد خبر: 938887
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶
فرمانده نیروی زمینی سپاه:
رزمایش پیامبر اعظم ۱۲ با حضور یگان‌های ویژه نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دیروز به منظور اجرای آخرین تدابیر سپاه در حوزه آفندی و پدافندی در جزیره قشم آغاز شد. سردار پاکپور در نشست خبری خود با رسانه‌ها از تغییر محاسبات امریکایی‌ها و خروج آن‌ها از منطقه سخن گفت.
مهدی پورصفا
به گزارش خبرنگار اعزامی جوان، در این نشست سردار پاکپور با خوشامدگویی به خبرنگاران حاضر در این مانور بر این نکته تأکید کرد که هدف از این رزمایش دفاع است و نه آفند و ما هیچ تهدیدی برای هیچ کشوری نیستیم. فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم تصریح کرد: مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۲ نیروی زمینی سپاه امروز (دیروز) منطقه عمومی خلیج فارس برگزار می‌شود و در این رزمایش برای نخستین بار از عملیات تهاجمی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی رونمایی می‌شود. سردار پاکپور ادامه داد: در این رزمایش مهم‌ترین مرحله انتقال یگان‌ها از مرکز به منطقه رزمایش بود. عملیات آبی خاکی یکی از عملیات‌های پیچیده نظامی است که اساس این رزمایش است. فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه ساحل گیری، دفاع از ساحل و هجوم به ساحل مراحلی است که تا امروز تمرین کرده‌ایم، گفت: رزمایش ما از نظر راهبردی یک رزمایش دفاعی است و تا کنون به هیچ کشوری هجوم نبرده و مهاجم نبوده است. فرمانده نیروی زمینی سپاه تأکید کرد: دشمنان فکر نکنند که اگر راهبرد ما دفاعی است به معنای این نیست که ما پشت سنگر خواهیم ایستاد تا آن‌ها به ما حمله کنند. وی با تأکید بر اینکه در دانشکده‌ها و مراکز آموزشی کار‌های خوبی در حوزه عملیات‌های آبی خاکی انجام شده، عنوان کرد: در بحث تخریب و مهندسی در سال‌های گذشته با توجه به تجربیات جبهه مقاومت و نبرد با تروریست‌ها چه در آن‌سوی مرز‌ها و چه در مرز‌های خودمان به پیشرفت‌های قابل‌توجهی رسیده‌ایم. سردار پاکپور گفت: در یک روند ارتقای فنی و تاکتیکی در زمینه سیستم‌های کنترل و فرماندهی رزمی هستیم که در این رزمایش آن‌ها را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. دقت آتش ما در دوران دفاع مقدس مناسب نبود، از دهه ۸۰ به بعد شروع به کار روی دقت آتش توپخانه کردیم که امروز توپخانه نیروی زمینی سپاه به گلوله‌ها و توپ‌های هوشمند مجهز شده است.
امریکا با درک ناتوانی خود تصمیم به ترک منطقه گرفت
فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه تجربیات نیروی زمینی سپاه در مقابله با تروریست‌ها بسیار مهم است که برخی از تاکتیک‌های تجربه شده در این مناطق را در رزمایش تمرین خواهیم کرد، افزود: مرحله نهایی رزمایش امروز است اما، قریب به یک هفته است که مراحل رزمایش را آغاز کرده‌ایم و اجرای آن موفقیت‌آمیز هم بوده است. وی با بیان اینکه پیام ما همواره صلح و دوستی است، گفت: اگر ما قابلیت‌های دفاعی‌مان را بالا می‌بریم تهدیدی برای دیگران نیست، بلکه برای ایجاد صلح در منطقه است چراکه اگر ما قدرتمند باشیم دشمن توان تعدی نخواهد داشت. سردار پاکپور ادامه داد: در جنوب شرق برخی تکفیری‌ها از خلأ‌های مرزی برخی کشور‌های همسایه استفاده می‌کنند و برخی ضربات را می‌زنند، اما ما خویشتنداری می‌کنیم و از کشور‌های همسایه می‌خواهیم از مرز‌های خود محافظت کنند.
سردار پاکپور در ادامه و در پاسخ به سؤال خبرنگار جوان در خصوص تغییر محاسبات امریکایی‌ها و خروج آن‌ها از منطقه گفت : زمانی که دشمن ناتوانی خود را در منطقه می‌بیند و نمی‌تواند در نبرد‌هایی که در پیش رو دارد پیروز شود، خود را از میدان‌های نبرد عقب می‌کشد. وی افزود: خروج نیرو‌های امریکایی از منطقه نیز ناشی از همین تغییر محاسبات در منطقه است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار