کد خبر: 935864
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۷
معاون وزیر ارشاد خبرداد
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس شیوه‌نامه‌ای از راه‌اندازی کسب و کار‌های فرهنگی و هنری در شهر‌های مختلف حمایت می‌کند.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس شیوه‌نامه‌ای از راه‌اندازی کسب و کار‌های فرهنگی و هنری در شهر‌های مختلف حمایت می‌کند.
به گزارش «جوان» به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی‌اصغر سیدآبادی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور برنامه‌ریزی با اعلام این خبر افزود: بر اساس این شیوه‌نامه که به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده است، این وزارتخانه در قالب طرح گذر‌های فرهنگ و هنر و طرح تبدیل فضا‌های میراثی، اوقافی و دیگر فضا‌های قابل تبدیل به فضا‌های فرهنگی و هنری از کسانی که می‌خواهند کسب و کار‌های فرهنگی و هنری راه‌اندازی کنند، حمایت می‌کند.
سیدآبادی ادامه داد: تقویت ظرفیت‌های مردمی در حوزه فرهنگ و هنر و همچنین افزایش دسترسی مردم به آثار و خدمات فرهنگی و هنری جزو برنامه‌های وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی است و ذیل این دو برنامه کلان، راه‌اندازی گذر‌های فرهنگ و هنر در شهرها، تبدیل فضا‌های میراثی، اوقافی و دیگر فضا‌ها به فضا‌های فرهنگی و هنری، راه‌اندازی روز بازار‌های فرهنگ و هنر، خرید و فروش اینترنتی آثار فرهنگی و هنری و دسترسی آنلاین به رویداد‌ها و آثار فرهنگی و هنری در قالب طرح‌های حمایتی امسال و سال آینده اجرا خواهد شد. وی گفت: گذر‌های فرهنگ و هنر کار مشترک بین شهرداری‌ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. شهرداری‌ها با اختصاص خیابان، میدان یا گذر‌های مناسب به این کار و آماده‌سازی آن در این اقدام مشارکت می‌کنند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق صندوق اعتباری هنر با اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت از بخش خصوصی برای راه‌اندازی کسب و کار‌های فرهنگی و هنری حمایت می‌کند. سیدآبادی با تأکید بر اینکه شیوه‌نامه و همچنین فرم‌های درخواست تسهیلات منتشر شده است، افزود: شهرداری‌ها و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر‌های متقاضی می‌توانند با شناسایی، مطالعه و انتخاب فضا‌های مناسب درخواست‌های خود را به معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه دهند تا پس از بازدید از فضا‌های انتخاب شده و تأیید آن، امکان پرداخت تسهیلات به کسانی که بخواهند در آنجا کسب و کار فرهنگی و هنری راه‌اندازی کنند، فراهم شود. وی همچنین افزود: تاکنون بیش از ۱۲ شهر برای راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر اعلام آمادگی کرده‌اند و تا پایان آذرماه گذر فرهنگی و هنری در شهر کاشان راه‌اندازی خواهد شد. هم اکنون کسانی که بخواهند در گذر‌های فرهنگ و هنر یزد و کاشان کسب و کار فرهنگی و هنری راه‌اندازی کنند، می‌توانند تقاضای خود را با امضای شهرداری و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی آن شهر‌ها ارائه کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار