کد خبر: 935863
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۲
برنامه اولین روز جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اعلام شد
همزمان با آغاز به کار پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت مهمانان داخلی و خارجی آن وارد کشورمان شدند تا ایران در قالب یک جشنواره مستقل با جهت‌گیری استراتژیک ضدامپریالیستی و ضداستکباری محمل سینماگران آزاداندیش سراسر جهان باشد.
مصطفی شاه‌کرمی
همزمان با آغاز به کار پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت مهمانان داخلی و خارجی آن وارد کشورمان شدند تا ایران در قالب یک جشنواره مستقل با جهت‌گیری استراتژیک ضدامپریالیستی و ضداستکباری محمل سینماگران آزاداندیش سراسر جهان باشد.
پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در حالی آغاز به کار کرده که این جشنواره تا مرحله دهم آن با عنوان جشنواره فیلم دفاع مقدس اشتهار داشت. پس از تأخیری پنج ساله، دوره یازدهم جشنواره با یک پوست اندازی فرمی و محتوایی و با عنوان تازه جشنواره «فیلم مقاومت» برگزار شد. در همین زمینه جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به جهت تطبیق خواسته‌های فطری انسانی همچون روح حق‌جویی و استقامت در برابر هرگونه ظلم و تبعیض با آنچه دین مبین اسلام در پی تقویت و ترویج آن است، از دوره گذشته با دعوت از فیلمسازانی که در این زمینه به تولید فیلم مبادرت کرده بودند، سعی نمود فضای روشنگری نسبت به بیداری اسلامی را برای افکار عمومی به نحو قابل قبولی فراهم سازد و شبهات ساختگی پیرامون این تفکر و اقدام انقلابی را از طریق نمایش آثار ارائه شده تا حدود بسیار زیادی برطرف نماید. بدین ترتیب چند سالی است که محملی واقعی و به دور از هر گونه محافظه کاری سیاسی، فرهنگی و... برای گردهمایی سینماگران آزاداندیش و آزادیخواه سراسر جهان شکل گرفته که ماحصل یک نگاه آوانگارد در حوزه تئوری و اجرای تفکرات ریشه‌ای جریان مقاومت است. همزمان با پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، سینماگران کشور‌های ونزوئلا، امریکا، شیلی، تانزانیا، بنگلادش، آرژانتین، سوریه، روسیه، عراق، یمن، بحرین، عربستان، لبنان، فرانسه، اسپانیا، هند، اروگوئه، کانادا، ترکیه، بوسنی، انگلیس و چین در این رویداد سینمایی حضور خواهند یافت و هشت مهمان خارجی نیز داور این جشنواره در بخش مسابقه بین‌الملل خواهند بود. در بخش بین‌الملل جشنواره در این دوره در مجموع ۹۰۶ فیلم از ۹۴ کشور متقاضی حضور بوده است که از میان این ۲۴ فیلم ۹ اثر سینمایی و ۱۵ فیلم مستند از ۲۳ کشور شامل سوریه چهار فیلم، روسیه سه فیلم، عراق یک فیلم، بحرین یک فیلم، عربستان یک فیلم، لبنان سه فیلم، فرانسه دو فیلم، اسپانیا یک فیلم، هند دو فیلم، امریکا سه فیلم، اروگوئه یک فیلم، کانادا یک فیلم، ترکیه و بوسنی هرکدام یک فیلم، انگلیس و چین نیز هر کدام با یک فیلم به مرحله مسابقه این جشنواره راه یافته و حضور خواهند داشت.
از امروز و بر اساس برنامه ارائه شده از سوی روابط عمومی جشنواره پانزدهم فیلم مقاومت برنامه‌های متنوعی در این گردهمایی عظیم مروجان تفکر مقاومت طراحی شده است. به گزارش روابط عمومی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت امروز در بخش سینمای ایران سه فیلم سینمایی کنجانچم «یاسمن نصرتی» ساعت ۱۵:۳۰، فیلم سینمایی ویلایی‌ها «منیر قیدی» ساعت ۱۸ و ماهورا «حمید زرگر نژاد» در ساعت ۲۰:۳۰ در سینما فلسطین سالن۱ به نمایش درمی‌آید. در سینما فلسطین ۲ نیز کارگاه انتقال تجربه با حضور احمدرضا درویش و در ساعت ۱۵ برگزار خواهد شد. همچنین ساعت ۱۶ نیز گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی با حضور دکتر وحید یامین پور و با حضور مهمانان تشکیل می‌شود. در بخش اسلام هراسی نیز نمایش و تحلیل فیلم یکی دیگر از برنامه‌های سینما فلسطین۲ خواهد بود که که در ساعت ۱۸ با نمایش فیلم سینمایی قاتل امریکایی به کارگردانی مایکل کوئستا محصول امریکا آغاز و با حضور دکتر مجید شاه حسینی به تحلیل گذاشته می‌شود. سینمای بین‌الملل نیز در ساعت ۲۰:۳۰ به نمایش فیلم سینمایی ۲۸ مرد پانفیلولو به کارگردانی کیم دزاکین و آندره شالوپا محصول کشور روسیه ۲۰۱۶ می‌پردازد. همچنین امروز سه مستند خارجی با عنوان‌های «فقط خاشقجی نیست»، «مهلت زندگی»، «یمن، کودکان و جنگ» در ساعت ۱۵:۳۰ و در بخش سینمای ایران نیز فیلم سینمایی دریاچه ماهی «مریم دوستی» در ساعت ۱۷:۳۰ به اکران درخواهد آمد که پس از آن جلسه نقد و بررسی با حضور عوامل صورت می‌گیرد. در بخش سینمای بین‌الملل ساعت ۲۰ فیلم باران حمص به کارگردانی جود سعید محصول کشور سوریه به اکران درمی‌آید. کارگاه‌های آموزشی تخصصی سینمای مقاومت ویژه هنرجویان خارجی نیز در روز‌های برگزاری جشنواره فیلم مقاومت هر روز با حضور پرویز شیخ طادی با موضوع کارگردانی از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۵ تشکیل می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار