کد خبر: 935568
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۲
دکور‌های مجموعه «یوسف پیامبر (ع)» برای ساخت سریال «موسی (ع)» بازسازی می‌شود
سیداحمد میرعلایی، تهیه کننده سریال ویژه موسی (ع) از احتمال حضور بازیگر خارجی برای حضور در این سریال خبر داد.
محمدصادق عابدینی
سیداحمد میرعلایی، تهیه کننده سریال ویژه موسی (ع) از احتمال حضور بازیگر خارجی برای حضور در این سریال خبر داد.
شهرک سینمایی دفاع مقدس، روز‌های شلوغی را پشت سر می‌گذارد، از ساخت فیلم «وکیل مدافع» گرفته تا «نهر خون»، پروژه جدید سازمان هنری رسانه‌ای اوج و آماده‌سازی لوکیشن فیلمبرداری سریال الف. ویژه «موسی (ع)»، چندی پیش نیز بخشی از فیلمبرداری قسمت دوم فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» در این شهرک سینمایی انجام شد. روز پنج‌شنبه اول آذرماه گروهی از اصحاب رسانه در بازدید از شهرک سینمایی از نزدیک در جریان فعالیت‌های هنری این شهرک و آثاری که قرار است در این شهرک فیلمبرداری شوند، قرار گرفتند. یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که قرار است در شهرک سینمایی دفاع مقدس ساخته شود، سریال عظیم «موسی (ع)» است. بخشی از فیلمبرداری مجموعه تلویزیونی «موسی (ع)» در لوکیشن بزرگ سریال «یوسف پیامبر (ع)» در شهرک سینمایی دفاع مقدس، انجام خواهد شد. به همین دلیل این روز‌ها کار مرمت و بازسازی بخش‌هایی از دکور سریال یوسف (ع)، شامل کاخ‌ها و بازار شهر طبس و معبد، در حال بازسازی است. سیداحمد میرعلایی، تهیه‌کننده این سریال تلویزیونی، در جمع خبرنگاران، توضیحاتی را درباره آخرین اخبار پروژه موسی (ع) بیان کرد.
نظر علمای مسلمان و یهود درباره سریال موسی (ع)
میر علایی درباره فیلمنامه سریال موسی (ع) به خبرنگاران، گفت: «قصه «موسی (ع)» براساس یک روایت قرآنی نگارش شده و همه مسلمانان جهان علاقه‌مندند در جریان این قصه قرار بگیرند. شاید صاحب اصلی این قصه یهودیان دنیا باشند و خودشان را مالک این قصه بدانند چراکه حضرت موسی پیامبر آنهاست.» وی ادامه داد: «زنده‌یاد سلحشور فیلمنامه خوب و غنی‌ای را از خود به یادگار گذاشت و در بستر بیماری خواست که این فیلمنامه بازنویسی مجدد شود. بعد از فوت سلحشور با فرصتی که پیدا کردیم بازنویسی این فیلمنامه آغاز شد و خوشحالم که این فیلمنامه اکنون مراحل پایانی نگارش خود را می‌گذراند. زنده‌یاد سلحشور فیلمنامه ۷۲ قسمتی نوشت که طی نظر تلویزیون مبنی بر موجز کردن آن و با نظر کارگردان تبدیل به ۵۲ قسمتی شد که اگر همین ۵۲ قسمت هم در هفته یکبار پخش شود تا یک سال این سریال روی آنتن خواهد بود.» تهیه‌کننده سریال موسی (ع) با اشاره به اینکه این مجموعه تلویزیونی به دوران قبل از به دنیا آمدن حضرت موسی (ع) و تا قسمتی به بعد از رحلت ایشان هم برمی‌گردد، گفت: «در کل ما خلاصه فیلمنامه را در اختیار تلویزیون و حتی مراجع قرار دادیم که مورد توجه آن‌ها قرار گرفت، حتی به افراد غیرشیعه هم دادیم، حتی از کسانی که در زمینه دین و تاریخ کارشناس هستند، حتی از دانشگاه الازهر و موسسات و ادیان دیگر که نظراتشان را راجع به آن بدهند و از آن استفاده کنیم.»
احتمال حضور بازیگر خارجی در پروژه موسی (ع)
میرعلایی با بیان اینکه بازیگرانی کاندیدا شده‌اند، اما فعلاً از آن‌ها نام نمی‌برم، تأکید کرد: «فیلمنامه ما در حدی آماده شده که سه گروه بازیگران حرفه‌ای، بازیگران حرفه‌ای و تلفیقی و بازیگران خارجی مشخص شده‌اند و احتمال مذاکره با بازیگران خارجی برای بخش‌هایی از فیلم وجود دارد.» وی با انتقاد از عدم حمایت مالی برای تولید سریال «موسی (ع)» درباره سرمایه گذاری خارجی در این سریال تلویزیونی، توضیح داد: «برای حمایت از این سریال چند کشور مانند ترکیه و روسیه پیشنهاد حمایت دادند، ولی ما دوست داریم حمایت داخلی و از سمت صدا و سیما داشته باشیم که بعد از پخش سریال هم شائبه و حاشیه‌ای به وجود نیاید.» میرعلایی در پایان گفت: «تمام هم و غم ما این است که این کار در تلویزیون انجام شود. این را به همه مسئولان می‌گویم، اگر بنده لیاقت ندارم بنده را بردارید و اگر تهیه کنندگی این کار به بنده سپرده شده من با هر شکل این کار را نمی‌سازم، یعنی کار را شروع کنیم و بعد از مدتی کار متوقف بشود، در این شرایط عقلانی نیست. به همکاری تلویزیون جمهوری اسلامی امیدواریم، این کار در تلویزیون تاثیرگذار خواهد بود، منتها سرمایه‌گذار خصوصی هم داشته که باید با یک تفکر درستی به میدان بیاید.» پروژه سینمایی «وکیل مدافع» به کارگردانی سلما بابایی (دختر شهید بابایی) که پروژه‌ای کمدی درباره دفاع مقدس است نیز در بخشی از شهرک سینمایی دفاع مقدس فیلمبرداری می‌شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
0
0
سلام خوبه ساخته شود یعنی خدا به ما آنقدر عمر میدهد وزنده باشیم این سریالو ببینیم به نظر بنده سریال تاریخی ومذهبی توی کشورما طرفداران زیادی دارد وهنوز که هنوزه در مناسبتهای گوناگون تکرار میشه مثل امام علی (ع)مختار ،یوسف پیامبر وغیره ......
کاش می شد فیلم شخصیتهای ادبی کشورمان هم مثل شهریار ساخته می شدالبته قدیم تر مثل سعدی،حافظ ومولاناجلال الدین محمدرومی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار