کد خبر: 935346
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: عملیات اجرایی سد عنبران پیشرفت خوبی دارد و اعتبار مورد نیاز برای اجرای سد عنبران در روزهای آتی تامین می شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اکبر بهنامجو در حاشیه بازدید از سد عنبران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح نیازمند 300 میلیارد ریال اعتبار است و تلاش می شود در سفر رییس جمهوری اعتبار مورد نیاز برای این طرح اختصاص یابد.

وی افزود: با تکمیل این طرح علاوه بر تامین آب شرب مردم بخش گردشگری منطقه نیز رونق خواهد گرفت.

بهنامجو درباره طرح آبرسانی نمین ، عنبران نیز گفت: ایستگاه پمپاژ این طرح اجرایی شده و تلاش می شود خط انتقال آن هم بزودی تکمیل شود.

استاندار اردبیل افزود: برای اشتغال زایی در بخش عنبران اقدام های خوبی شده و تسهیلات کم بهره هم برای متقاضیان پرداخت می شود.

وی بیان کرد: صنایع دستی عنبران شهره جهانی دارد و حمایت دولت از فعالان صنایع دستی در سال های اخیر بهتر شده است.

بهنامجوتصریح کرد: احداث شبکه بهداشت و درمان عنبران نیز بزودی به نتیجه می رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل نیز در این بازدید گفت: سد عنبران با هدف کنترل سیلاب ها ، تغذیه چاه ها و چشمه های پایین دست و تامین حقابه کشاورزان منطقه در دست اجراست.

اصغر سلیمان زاده ظرفیت آبگیری سد عنبران را یک میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: این سد از نوع خاکی با هسته رسی با تاج بطول 390 متر ، عرض هشت متر و ارتفاع سد از پی 21 متر دارای 12 درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی از تملک 6 هکتار از 20 هکتار اراضی محور و مخزن سد خبر داد و اظهار داشت: عملیات اجرایی سد بدون هیچ گونه مشکلی تداوم می یابد تا در زمان بندی مقرر به نتیجه برسد.

سلیمان زاده مشکلات اسناد مالکیت اهالی در تملک اراضی محل سد، وجود معارض در قسمت راست بدنه اصلی ، وجود معارض در معادن تامین خاک رس و پوسته و همچنین پایین بودن کیفیت مصالح را از موانع و مشکلات موجود در اجرای سد عنبران عنوان کرد.

وی گفت: اولویت اصلی اجرای این طرح تامین آب شرب و صنعت است و در کنار آن می توان کشاورزی و گردشگری را در این منطقه توسعه داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر