کد خبر: 932472
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۹
پرسپولیس با تساوی مقابل سایپا به استقبال فینال لیگ قهرمانان رفت
پرونده هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر با تساوی پرسپولیس برابر سایپا بسته شد.
دنيا حيدری
پرونده هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر با تساوی پرسپولیس برابر سایپا بسته شد.
فینالیست آسیا در بازگشت به لیگ می‌رفت تا پنجمین پیروزی این فصل خود را مقابل یاران دایی کسب کند، اما با وجود برتری تا واپسین دقایق بازی با تساوی یک- یک به پایان رسید و نارنجی‌پوشان موفق شدند گل دقیقه ۱۴ کامیابی‌نیا را دقیقه ۸۷ توسط محمدرضا سلیمانی پاسخ دهند. حالا مدافع عنوان قهرمانی با یک بازی کمتر با فاصله‌ای شش امتیازی تا صدر در رده سوم جدول قرار دارد.

فینالیست آسیا شدن هم برانکو را تغییر نداد. این را نه‌تن‌ها از آخرین تمرینات این تیم قبل از مصاف با سایپا که از عملکرد شاگردانش برابر یاران دایی نیز به خوبی می‌توان دید. برانکو یک‌بار دیگر ثابت کرد حرف و عملش یکی است. بعد از راهیابی به فینال، مرد اول نیمکت سرخپوشان تأکید کرد اهمیت لیگ برای او و شاگردانش مثل سابق است و آن‌ها همچنان در پی قهرمانی هستند و بازی با سایپا را دست‌کم نمی‌گیرند، آن هم در شرایطی که با توجه به فاصله شش روزه تا نخستین دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا و اوضاع نامساعد زمین ورزشگاه تختی، انتظار می‌رفت پرسپولیس اندکی محتاط‌تر برابر تیم دایی بازی کند، اما یاران برانکو مثل همیشه برای برد به میدان رفتند و با ارائه یک بازی هجومی، صحنه‌هایی دیدنی، خصوصاً روی دروازه حریف خلق کردند.

برانکو یک‌بار دیگر ثابت کرد که موفقیت نه بازیکن بزرگ که مربی بزرگ می‌خواهد. او خوب می‌داند شاگردانش را چطور به سربازانی فدایی تبدیل کند که حتی سر خود را نیز مقابل توپ بگذارند. تیم برانکو اگرچه از لحاظ روانی در شرایط خوبی بود، اما از لحاظ جسمی اوضاع چندان جالبی نداشت. پرسپولیس شب گذشته در شرایطی مقابل سایپا بازی کرد که شجاع خلیل‌زاده، امید عالیشاه و کمال کامیابی‌نیا هر سه با زور آمپول توانسته بودند راهی میدان شوند. در این بین عالیشاه که مقابل السد خوب کار نکرده بود با ارسال پاسی زیبا و سرضرب برای کامیابی‌نیا که منجر به گل شد، نه فقط شانس خود را برای حضور درفینال افزایش داد که زمینه‌ساز نخستین گل این فصل کمال هم شد. عالیشاه، کمال و دیگر نفرات پرسپولیس؛ جنگندگی، غیرت و جدیت در نتیجه‌گیری را در این سال‌ها به خوبی از پروفسور آموخته‌اند و همچون سرمربی خود در کسب موفقیت سیری‌ناپذیر شده‌اند، هرچند که این‌بار تلاش آن‌ها نتیجه‌ای جز تساوی در تختی به دنبال نداشت.

سایپا همانطور که دایی قبل از بازی تأکید کرده بود، برای کسب امتیاز از فینالیست آسیا آمده بود. برنامه شاگردان دایی نفوذ از کناره‌ها بود، همان تاکتیکی که اکثر تیم‌ها مقابل یاران برانکو برای نفوذ به سیستم ۲- ۴- ۴- لوزی سرخپوشان در پیش می‌گیرند، چراکه این بهترین راه برای باز کردن این تیم و کشاندن آن به کناره‌ها و سپس نفوذ به دروازه بیرانوند است. تاکتیکی که البته تا واپسین دقایق بازی بی‌نتیجه بود، اما دست‌آخر با فشار سایپا در دقایق پایانی به ثمر نشست و بازی با تساوی به پایان رسید، آن هم در شرایطی که پرسپولیس می‌توانست این بازی را با نتیجه‌ای پرگل به پایان برساند اگر موقعیت‌های فراوانی که بشار رسن، منشا و علیپور در این بازی داشتند به ثمر می‌نشست!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار