کد خبر: 930739
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
 گفت وگوی "جوان آنلاین" با سرپرست شنای جانبازان و معلولین در پی افتخارآفرینی های ایزدیار در جاکارتا
رکوردهای زیادی را در آسیا به ثبت رسانده اما کسب ۶ مدال طلا و یک نقره در جاکارتا شاهکار جدید او بود تا آنجا که توانست لقب برترین ورزشکار پاراآسیایی را در این دوره از رقابتها از آن خود کند. شاهین ایزدیار در دو دوره قبلی یعنی در گوانجو و اینچئون با مجموع ۱۲ مدال به پر مدال ترین ورزشکار ایران لقب گرفته بود اما حالا با کسب این ۶ مدال به پسر طلایی شنای ایران شناخته می شود. به گفته خودش تمام این افتخارآفرینی ها را مدیون دو مربی است. ضیایی و محمدحسین اقبالی.

 سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری :  رکوردهای زیادی را در آسیا به ثبت رسانده اما کسب ۶ مدال طلا و یک نقره در جاکارتا شاهکار جدید او بود تا آنجا که توانست لقب برترین ورزشکار پاراآسیایی را در این دوره از رقابتها از آن خود کند. شاهین ایزدیار در دو دوره قبلی یعنی در گوانجو و اینچئون با مجموع ۱۲ مدال به پر مدال ترین ورزشکار ایران لقب گرفته بود اما حالا با کسب این ۶ مدال به پسر طلایی شنای ایران شناخته می شود. به گفته خودش تمام این افتخارآفرینی ها را مدیون دو مربی است. ضیایی و محمدحسین اقبالی.

محمدحسین اقبالی، سرپرست شنای جانبازان و معلولین در گفت وگو با "جوان آنلاین" درباره افتخارآفرینی های ایزدیار در مسابقات پاراآسیاییسیاییآآ می‌گوید: شاهین تمریناتش را منظم زیر نظر استاد ضیایی پیگیری کرد. از شرایط آمادگی بسیار خوبی برخوردار بود . بیشتر تمریناتش را در اردوی مشهد برگزار کرد تا زیر نظر مربی مشهدی خود بتواند رکوردهایش را نسبت به اینچئون ارتقاء دهد . بیش از ۷ سال است که برای این مدال ها محل زندگی اش از کرج به مشهد انتقال داده ،کاری که هر کسی آن را انجام نمی دهد اما او با پشتکار مثال زدنی اش این کار را انجام داد تا سرانجام بهترین نتیجه ممکن را گرفت. نتیجه ای که شاید هیچ وقت تکرار نشود.

وی درباره این که چطور شنای معلولان این قدر پیشرفت داشته اظهار داشت: ببینید شنای معلولان بیش از ۱۸ سال است که با مربیان خوبش در رقابتهای بین المللی روی سکو می رود. ما درشنای معلولان ۱۴ کلاس داریم که ۳ تا برای کم بیناها است و یکی برای کم توان ذهنی ها که همواره در مسابقات مدال آوری داشت ایم. ما با همین بچه ها در گوانجو دو تا مدال طلا گرفتیم. در بخش تیمی با وجود تیم های قدرتمند چین و ژاپن ، سوم شدیم. شاهین ایزدیار در اینچئون۵ نقره ویک برنز گرفت که همه حاکی از قدرت شنای معلولان ایران در دنیا می باشد.

رئیس انجمن شنای جانبازان و معلولین با اشاره به کسب  ۶ مدال طلا در جاکارتا گفت: کسب ۶ مدال واقعا شاهکار شاهین بود که انجام داد. شاهین انصاف تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته بود. یقین بدانید اگر بیش از ۷ ماده بود بازهم او مدال های بیشتری را می توانست کسب کند. پتانسیل شاهین در شنا بسیار زیاد است و امیدوارم مسئولان به بهانه کسب این مدال ها و افتخارآفرینیها کمی به ملی پوشان بها دهند. او اولین کسی است که در پارالمپیک توانست تا فینال صعود کند.

اقبالی با اشاره به اینکه ما در شنا پناسیل های خوبی داریم اظهار داشت: انگیزه باعث می شود تا بچه ها از شنا کنار نروند. ما در شنا افرادی داریم که در قد و قواره شاهین ایزدیار هستند. علیرضا جلیلی در کلاس S 1 به لحاظ معلولیت از شاهین بسیار بدتر است اما به قدر این بچه خوب شنا می کند که قطعا در آینده حرف های زیادی برای گفتن در سطح بین المللی دارد فقط به شرطی که امکانات مهیا باشد. در تهران متاسفانه استخری با استاندار حرف ای نیست و اگر باشد خصوصی است و هزینه هایش زیاد است . متاسفانه اکنون استخرها را پیمانکار‌ها اجاره کرده‌اند و فقط دنبال پول درآوردن هستند، نزدیک ۲۰ سال است که جامعه شنا با این مشکل روبه‌رو است و هر کسی هم مثل شاهین نمی تواند محل سکونتش را به مشهد منتقل کند.پس در اولین اقدام باید امکانات لازم برای این بچه ها مهیا شود.در همین رقابتها تیم شنای ایران به غیر از شاهین در کلاس s2  آقای طیبی ،s4 علی محمود خانی و s5 محمدرضا رهبری  حضور داشتند که متاسفانه با بدشنانسی نتوانست صاحب مدال شوند.

وی با اشاره به اینکه ما برای پیشرفت به یک مشاور خارجی نیازداریم اظهار داشت: دو هفته قبل از مسابقات من با همراه ۴ نفر دیگر از بچه ها راهی اردوی مجارستان شدیم. این اردو برای  بچه ها به قدری مفید بود که باعث شد تا شرایط روحی شناگران دوچندان شود و بچه ها با آمادگی کامل پا به مسابقات بگذارند. ما باید برای ماندن در سطح اول آسیا اردوهای برون مرزی برگزار کنیم. ما برای پیشرفت یک مشاور خارجیرا جذب کنیم .ضمن اینکه امکانات لازم هم نیازداریم.ماشاژر باید در خدمت ملی پوش باشد. می دانستید مایویی که شاهین ایزدیار به تن داشت ۵ میلیون قیمت دارد که با هزینه خودش تهیه کرده است.پول ماساژور را خودش پرداخت کرده، پول مربی را باید خودش بپردازد.همه این ها هزینه ایی است که باید ابتدا فراهم شود تا یک شناگر بدون استرس شنا کند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار