کد خبر: 930664
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
در نیمه نخست انجام شد
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت : در 6 ماهه نخست سال 1397 میزان صادرات کالاهای غیر نفتی استان از گمرکات کشور بالغ بر یک‌میلیون و 350 هزار تن و به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون دلار است.

غلامعلی راستی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی ضمن تشریح عملکرد مجموع مبادلات بازرگانی استان اظهار داشت: در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش 12.5 درصدی در وزن و 9.2 درصدی در ارزش صادرات اقلام غیرنفتی استان هستیم.

وی ادامه داد : علاوه بر ارقام یاد شده میزان صادرات محصولات مس سونگون در این مدت بالغ بر 73 هزار تن و به ارزش 110 میلیون دلار است که با احتساب این ارقام میزان صادرات استان به ارقام 1.5 میلیون تن در وزن و 1.2 میلیارد دلار در ارزش می‌رسد.

راستی همچنین عمده بازارهای هدف صادراتی استان در نیمه اول سال 97 را 85 کشور عنوان و اضافه کرد: عراق، ترکیه، افغانستان، گرجستان و ارمنستان 5 کشور عمده پذیرنده اقلام غیرنفتی استان محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به گروه‌های کالایی صادراتی برتر استان در مدت یادشده نیز گفت: کالاهای صنعتی، کشاورزی، شیمیایی، منطقه آزاد و فرش و صنایع‌دستی به ترتیب با 477 ، 128 ، 132 ، 120 و 79 میلیون دلار پنج گروه کالایی برتر صادراتی استان هستند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با تمجید از عملکرد گمرکات استان در صادرات کالاها بیان کرد: در 6 ماهه گذشته شاهد خروخ کالا به ارزش 760 میلیون دلار و به وزن یک میلیون تن هستیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 30 درصدی در ارزش و 40 درصدی در وزن برخوردار است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر