کد خبر: 930660
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: استان در سطح کشور جزو سه استان اول در حوزه‌ی تولید و اجرای تئاتر است.

علی محرمی در نشست معرفی اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر تئاتر استان اظهار داشت:  ١٥٧ عنوان تئاتر با یک‌هزار و ٨٣٧ اجرا در سال ٩٦ همچنین ٧٣ عنوان نمایش با  یک‌هزار و ٤٩  اجرا در 6 ماهه‌ نخست سالجاری چشم‌انداز  خوبی را برای تئاتر استان رقم زده‌ است.

وی افزود: استان آذربایجان‌شرقی در سطح کشور جزو سه استان اول در حوزه‌ تولید و اجرای تئاتر است و این امر نشان دهنده‌ ظرفیت بالا و توانمندی هنرمندان حوزه‌ تئاتر در استان است.

محرمی تصریح کرد: حضور پیشکسوتان هنر نمایش، جوانان فعال،‌ آموزشگاه‌های آزاد هنری برای آموزش تئاتر  و وجود رشته‌ نمایش در دانشگاه‌ای تبریز و تحصیل هنرمندان در این رشته باعث شده تا آذربایجان‌شرقی جایگاه شایسته‌ای در عرصه‌ هنر تئاتر داشته باشد.

وی گفت: بدون شک، ظرفیت‌های موجود و زیربنای قوی فرهنگ و هنر، جامعه را در نیل به افقی روشن و  اهداف کمی و کیفی مطلوب رهنمون می‌شود و در این میان هنرمندان به‌خصوص هنرمندان رشته‌ نمایش می‌توانند با هدف‌گذاری و تولید فرهنگی و هنری نقشی اثرگذار داشته باشند.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل تاکید کرد: اگر می‌خواهیم هنر اسلامی و ایرانی متبلور و متجلی شده و  دامنه‌ای گسترده و تاثیرگذاری ویژه‌ای در سطح جهانی داشته باشد که باید جوانان هنرمند را بشناسیم و زمینه را برای بالندگی و رشد آنان فراهم کنیم.

وی در ادامه به جشنواره‌های برگزار شده در این حوزه اشاره و خاطرنشان ساخت: در سال ١٣٩٦ پنج جشنواره تئاتر در گستره شهرستانی، استانی و سراسری در شهرستان‌های تبریز، جلفا، اهر، بناب و مرند برگزار شد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های که شهرستان‌های مختلف استان در این حوزه وجود دارد، امیدواریم در سال ١٣٩٧  شاهد برگزاری جشنواره تئاتر در اکثر شهرستان‌ها و رقابت آثار تولید شده در این زمینه باشیم.

گفتنی است، در این نشست حجت‌الاسلام عباس عباس‌زاده، احمد شیرین‌دل، مهدی لزیری،‌ سیروس مصطفی و مینا اکبری به عنوان اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر تئاتر آذربایجا‌ن‌شرقی معرفی شدند.

در این نشست از اعضای قبلی این شورا تقدیر شد و حکم اعضای جدید از سوی مدیرکل اعطا شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر