کد خبر: 927699
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
حسن رشوند
چهره زشت تروریست و مثلث خشونت (امریکا _. رژیم صهیونیستی و سعودی) بار دیگر رخ نمایاند و با طراحی توطئه‌ای دیگر برای القای ناامنی در ایران، امنیت آفرینان را نشانه رفت تا این‌گونه وانمود کنند کسانی که خود را ملجأ امنیت کشور می‌دانند، در معرض تهدید هستند. غافل از آنکه هر انسان منصفی می‌داند چنین اقدامات تروریستی آن‌هم در محیطی که بار‌ها نشان داده به جهت سابقه طولانی گروهک‌های تجزیه‌طلب و اقدامات مشابه تروریستی، محیطی آلوده از منظر امنیتی است، چندان دور از انتظار نبوده است؛ اما گروهک تروریستی الاحوازیه کیست و تاکنون چه اقدامات تروریستی در خوزستان انجام داده است. این گروهک تروریستی تجزیه‌طلب که خود را به نام «الاحوازیه» معرفی می‌کند با تمسک به قوم‌گرایی عربی که امروزه توسط انگلستان و امریکا برای ایجاد تفرقه در کشور‌های جبهه مقاومت رواج داده شده است اعتقاد دارند که از سال ۱۹۲۵ میلادی، فارس‌ها منطقه الاحواز را اشغال کرده و اکنون فارس‌ها بایستی به اشغال اهواز پایان دهند.
شاخه تروریستی این گروهک گردان‌های محی الدین آل ناصر نام دارد. نام رهبر این گروه «حبیب نبگان» ساکن دانمارک است. بیشتر اعضای این گروهک که از دو خانواده نیسی و نبگان هستند، در هلند، دانمارک و سوئد ساکن هستند. حبیب أسیود، سعید حمیدان و ناصر جبر، از مسئولان این گروهک مسلح تجزیه‌طلب هستند. محمود مشاوی (محمود حسین مشاوی) سرکرده گروهک تروریستی موسوم به جبهه العربیه لتحریر الاحواز نیز با این گروهک در ارتباط تنگاتنگ است و مشترکاً در خوزستان دست به عملیات تروریستی می‌زنند. تشکیلات نظامی و تروریستی حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز و شاخه نظامی آن موسوم به محی الدین آل ناصر، از اواسط سال۱۳۷۶ با هدف مقابله با جمهوری اسلامی و تجزیه خوزستان فعالیت خود را آغاز کرد. افراد این گروهِ نژادپرست اعتقاد دارند جزایر سه‌گانه ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک بخشی از خاک اعراب است و علاوه بر آن در نقشه‌های خود عنوان خلیج عربی را به جای خلیج فارس به کار می‌برند. بمب‌گذاری‌های سال ۱۳۸۴ در اهواز از اقدامات خشن این گروهک تروریستی است. از جمله بمب‌گذاری در فرمانداری اهواز که به شهادت بیش از ۱۱ تن و زخمی شدن بیش از ۸۷ تن از هم‌میهنان عزیزمان انجامید از اقدامات تروریستی آن‌ها است. این گروهک از بمب‌گذاری در ساختمان منابع طبیعی اهواز فیلم‌برداری و در فضای مجازی آن را به نام خود منتشر کردند. گروهک تروریستی حرکه النضال مدتی است به دلیل حضور در کشور‌های اروپایی در ذیل اقدامات تروریستی خود، از عنوان حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز استفاده نمی‌کند و بیانیه‌ها و اخبار تروریستی خود را با نام مقاومت عرب الاحواز صادر می‌کند.
اما چند نکته در رابطه با اقدام تروریستی روز گذشته گروهک الاحوازیه وجود دارد:
۱- گروهک تروریستی الاحوازیه و گروهک‌های موسوم به خلق عرب از همان آغازین روز‌های پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی با اقدامات تروریستی خود در بازار اهواز و به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم و کودکان بی‌گناه اهوازی نشان دادند که به‌جز زبان مشترک آن‌ها با اعراب جان‌برکف خوزستانی، هیچ اشتراک معنایی میان آن‌ها با مردم این منطقه جنگ‌زده و متجاوز رانده وجود ندارد و تجمعات گسترده عرب‌های غیرتمند خوزستانی بعد از هر اقدام تروریستی این گروهک‌های عفلقی به نشانه اعتراض به وجود آن‌ها و تبری جستن از آنها، نشان‌دهنده فاصله بین دو تفکر تروریستی با وطن‌پرستی و نوعدوستی است. دامان هم‌وطنان خوزستانی ما از چنین اقدامات کور تروریستی پاک است و این نگاه را مردم عرب‌زبان ما نه در شعار، بلکه با عمل خود در طول هشت سال جنگ تحمیلی نشان داده‌اند.
۲- چندی است شهر‌های مختلف خوزستان به‌ویژه اهواز دستخوش برخی حرکات سازماندهی شده و مشکوک شده است و سناریوی ناآرام‌سازی در دو سوی منطقه ایران و عراق کلید خورده است. دیده می‌شود به یکباره در اهواز جماعتی مشکوک به خیابان آمده و با شعار‌های ضد عراقی و عربی موج‌آفرینی می‌کنند و یک روز پس از آن، در بصره به سرکنسولگری ایران حمله شده و ساختمان آن را به آتش می‌کشند. سؤال اینجاست پشت حوادث ناآرامی‌های اخیر در جنوب عراق و ایران کیست؟ آیا با رصد ملاقات و دیدار‌های مقامات امریکایی و انگلیسی و رد و بدل پول‌های کثیفی که از سعودی در بین تروریست‌ها و حتی اغتشاش‌گران ماه‌های اخیر در اهواز و در آن طرف مرز یعنی بصره عراق، به مثلث شوم توطئه غربی- صهیونیستی – سعودی نمی‌رسیم.
۳- اقدام تروریستی روز گذشته در اهواز و شلیک رگبار به صف رژه روندگان گرامیداشت سالروز دفاع مقدس و مردمی که آمده بودند تا اقتدار فرزندان خویش را با گذشت ۳۸ سال از آغازین روز جنگ تحمیلی ببینند، حکایت از آن دارد که شکست تروریست‌ها در سوریه و عراق، موجب عصبانیت مثلث شوم تروریسم شده است و این اقدام تنها واکنشی برای سرپوش گذاشتن بر این شکست‌هاست. هرچند عدم دقت در پوشش امنیتی منطقه رژه از جمله اشتباهات فاحشی است که هم باید دستگاه‌های اطلاعاتی در ورود و چتر امنیتی که می‌بایست انجام می‌دادند و قصور کردند پاسخگو باشند و هم نیرو‌های اطلاعاتی – امنیتی دستگاه‌های نظامی بابت کم‌توجهی خود جواب دهند که چرا با وجود اطلاع از فعالیت‌های ماه‌های گذشته گروهک الاحوازیه تا بدین حد اهمال‌کاری و کوتاهی داشته‌اند، از این ضعف اطلاعاتی نیرو‌های خودی که بگذریم، هیچ‌گاه نمی‌توان چنین اقدام تروریستی را نشان از توفیق تروریست‌ها دانست.
۴- اما نکته مهم دیگر این است که سرنخ اصلی گروهک تروریستی تجزیه‌طلب وهابی الاحوازیه که مسئولیت حمله تروریستی روز گذشته رژه ۳۱ شهریور را پذیرفته، کجاست؟ چرا این گروهک در انگلستان و در شهر لندن دفتر داشته و رسماً فعالیت می‌کند و چرا در تشکیلات رهبری کننده آن‌ها انجمن دوستی ایران و انگلیس وجود دارد؟ آیا نباید نسبت به سناریوی طراحی‌شده انگلیسی‌ها که گروهک تروریستی الاحوازیه را پشتیبانی مادی و رسانه‌ای می‌کند تا پروژه خام تجزیه‌طلبی در بخش‌هایی از ایران از جمله خوزستان را دنبال کنند، حساس بود؟ دستگاه دیپلماسی ما چرا با وجود اینکه این گروهک مسئولیت این حمله را پذیرفته و می‌دانیم دفتر آن‌ها در لندن فعال است و باز می‌بیند بی‌بی‌سی در انعکاس اخبار این ترور به جای استفاده از واژه «حمله تروریستی» از واژه «حمله مسلحانه» استفاده می‌کند، حساس نبوده و به دولت انگلیس اعتراض نمی‌کند؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار