کد خبر: 927506
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰
خطیب نماز جمعه تهران:
در واقعه عاشورا با یک عمل ناب و خالص مبتنی بر آموزه‌های وحیانی و عقلانی روبه‌رو هستیم و باید از این منطق درس بیاموزیم.
در واقعه عاشورا با یک عمل ناب و خالص مبتنی بر آموزه‌های وحیانی و عقلانی روبه‌رو هستیم و باید از این منطق درس بیاموزیم.
به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه عبادی- سیاسی این هفته تهران طی سخنانی گفت: اگر عاشورا را بشناسیم و تحلیل کنیم و در مدرسه عاشورا حضور پیدا کنیم، به عالی‌ترین مراتب تقوای عملی دست خواهیم یافت.
وی با اشاره به پیام‌های نهضت امام حسین (ع) افزود: از آموزه‌های وحیانی و سیره پیامبر اعظم و اهل بیت (ع) آمده که برای حرکت انسان و تعالی جامعه نیازمند امنیت اعتقادی و تفکر بالنده و ایمان راسخ هستیم. اگر امنیت اعتقادی در جان انسان و جامعه شکل گیرد و انسان به ایمانی مبتنی بر اصول علمی برهانی و وحیانی آراسته شود، راه برای حوزه‌های دیگر امنیت از جمله امنیت دفاعی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هموار خواهد شد. امام جمعه موقت تهران گفت: اگر امنیت فکری و اعتقادی شکل نگیرد، سایر حوزه‌های امنیتی در خطر است بنابراین امام حسین (ع) بر دستیابی به امنیت فکری و اعتقادی پافشاری می‌کنند و به همین دلیل ما توجه به این مبانی را در حادثه کربلا بسیار برجسته می‌بینیم.
ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: هیچ جامعه‌ای بدون شناخت امام و مقتدای صالح و تحکیم رابطه خود با او به امنیت مطلوب دست نخواهد یافت این فریاد بلند انبیا (ص) و فریاد ماندگار عاشورا است. وی ادامه داد: عاشورا، منطق عملی چگونه زیستن است؛ عاشورا منطق عملی «ایمان و عمل صالح» است. در واقعه عاشورا با یک عمل ناب و خالص مبتنی بر آموزه‌های وحیانی و عقلانی روبه‌رو هستیم و باید از این منطق درس بیاموزیم. ابوترابی فرد تأکید کرد: حرکت امام حسین برای تبیین این واقعیت است که جامعه اسلامی باید مبتنی بر اصول وحیانی اداره شود و امام عادل باید زمام امور را در دست داشته باشد.
نقش بانوان در مدیریت مشکلات
وی با اشاره به نقش مهم زنان در مدیریت شرایط اقتصادی کنونی گفت: دفاع مقدس محصول مقاومت مادرانی است که درس مقاومت و ایستادگی را از حضرت زینب (س) آموختند و دلباخته مکتب عاشورا هستند. وی ادامه داد: نقش مادران در دفاع مقدس نقش محوری بود و امروز هم جامعه بانوان ما نقش محوری و اثربخشی در مدیریت مشکلات کشور دارند. امروز زنان می‌توانند نظام خانواده را استحکام ببخشند. نقش جامعه بانوان کشور در مدیریت اقتصاد خانه نقش بسیار تعیین‌کننده است. خطیب نماز جمعه تهران گفت: عاشورا مردانگی، غیرت و مرگ با عزت را به همه آزادگان جهان آموخت و این درس را نه تنها حضور امام حسین (ع) بلکه حبیب بن مظاهر‌ها و زهیر‌ها هم به ما آموختند. دفاع مقدس این درس را به مقاومت لبنان، جبهه قدرتمند عراق و دیگران آموخت. منطق عملی عاشورا در منطق عملی دفاع مقدس تکرار شد و امروز این منطق باید بار دیگر تکرار شود.
ابوترابی فرد خطاب به رئیس جمهور امریکا ادامه داد: ترامپ! تو با این ملت روبه‌رو هستی، امروز این ملت مبدل به ملت اسلام شده است. میان آنان و ورودشان به ورطه مرگ یا چیرگی بر دشمن، هیچ چیزی حائل نمی‌گردد. وی افزود: سخن ترامپ این است که اگر در مقابل ایران کوتاه بیاییم، خاورمیانه از کف ما رفته است. بله خاورمیانه از دستت رفته است. سخن نتانیاهو این است که اگر در برابر این حرکت کوبنده و موج پرقدرت کوتاه بیاییم، باید با رژیم اشغالگر قدس خداحافظی کنیم. سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی خوب می‌دانند زمان خداحافظی رسیده است و مردم غیور فلسطین در چه جایگاهی از قدرت قرار دارند و اسرائیل با چه قدرت برگرفته از ایمانی روبه‌رو است.
درس عاشورا برای مدیران امروز
ابوترابی‌فرد با بیان اینکه یکی از درس‌های مهم عاشورا این است که قدم‌ها باید مبتنی بر علم و معرفت باشد، یاد‌آور شد: مدیران امروز باید از عاشورا، درس سلوک علمی و معرفت بیاموزند و باید در این راه ثابت قدم و استوار باشند. وی ادامه داد: باید پیوند خود را با رهبر خویش که به امام حسین اقتدا کرده و با پیروی از کربلا و عاشورا مقابل ظلم با اقتدار ایستاده است تحکیم بخشیم. باید این راه مقاومت را با تکیه بر آزادی، نظام اسلامی و فراهم آوردن آزادی جامعه در اندیشه و تفکر به دست آوریم. خطیب جمعه تهران خاطرنشان کرد: عدالت اجتماعی یکی دیگر از اهداف انقلاب اسلامی است. ما با وحدت، انسجام و تحکیم رابطه مردم و امام و وحدت و انسجام ملی در راه دستیابی به عدالت اجتماعی قدم برداریم. عدالت اجتماعی ثمره امنیت اعتقادی است. اصل سوم که انقلاب از او شکل گرفت و هدف والای انقلاب بوده، معنویت است. باید برای تحکیم مبانی و اصول اعتقادی، اخلاقی و معنویت جامعه راه خود را تداوم بخشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار