کد خبر: 927499
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴
دو متهم كه پسر 15‌ساله افغان را براي سرقت اموالش به قتل رسانده بودند قصاص شدند.
به گزارش خبرنگار ما، شامگاه 20 شهريور‌سال‌88 بود كه مأموران پليس از كشف جسد سوخته شده پسر نوجواني در اتاقك نگهباني كارخانه آلومينيومي حوالي ورامين با خبر و راهي محل شدند.
بررسي‌ها نشان داد مقتول كه پسر 15‌ساله افغان به نام بشير است، نگهبان كارخانه آلومينيوم بوده است كه ابتدا بر اثر فشار بر عناصر حياتي گردن به قتل مي‌رسد و در ادامه قاتل يا قاتلان براي فريب مأموران اتاقك نگهباني او را به آتش مي‌كشند.
همزمان با انتقال جسد نگهبان كارخانه به پزشكي قانوني مأموران تحقيقات گسترده‌اي را براي شناسايي عامل يا عاملان قتل آغاز كردند تا اينكه به دو نفر از كارگران كارخانه به نام‌هاي احسان 21‌ساله و بصير‌31‌ساله مشكوك شدند. مأموران پس از دستگيري دو كارگر ايراني و افغاني در تن‌پيمايي بدني از آنها با آثار سوختگي روي دست دو مظنون روبه‌رو شدند كه حكايت از اين داشت دو كارگر هر دو در آتش‌سوزي اتاقك نگهباني كارخانه آلومينيوم دست داشته‌اند.
بنابراين دو متهم مورد بازجويي فني قرار گرفتند. در حالي كه دو متهم خود را بي‌گناه معرفي مي‌كردند مأموران از محل زندگي آنها تلفن همراه و ساعت‌مچي مقتول را كشف كردند. بدين ترتيب وقتي دو متهم با مدارك و دلايل روبه‌رو شدند ناچار به قتل پسر 15‌ساله با انگيزه سرقت اعتراف كردند.
بصير در بازجويي‌ها گفت: من و احسان با مقتول دوست بوديم. ما دو نفر احتمال داديم او پول زيادي در اتاقك نگهباني‌اش نگهداري مي‌كند به همين خاطر وسوسه شديم و نقشه قتل او را طراحي كرديم. شب حادثه به بهانه‌اي به اتاقك نگهباني‌اش رفتيم و او را تهديد كرديم پول‌هايش را به ما بدهد، اما مقتول گفت كه پولي ندارد. پس از اين او را با شال گردني خفه كرديم. ما تمام اتاقك نگهباني را جست‌وجو كرديم و پولي پيدا نكرديم و تنها تلفن همراه و ساعت مچي او را سرقت كرديم. وي در ادامه گفت: پس از قتل براي اينكه مأموران را فريب بدهيم اتاقك او را آتش زديم تا پس از اطفاي حريق مأموران فكر كنند او بر اثر آتش‌سوزي فوت كرده است اما خيلي زود دست ما رو شد و خون مقتول، ما را گرفتار كرد.
احسان هم در بازجويي‌ها با تأييد حرف‌هاي همدست خود به قتل پسر‌15‌ساله اعتراف كرد.
دو متهم پس از تحقيقات تكميلي در شعبه‌74 دادگاه كيفري استان تهران پاي ميز محاكمه حاضر شدند و هيئت قضايي هم پس از درخواست اولياي‌دم، دو متهم را به قصاص و رد مال و 10‌سال حبس محكوم كرد. بدين ترتيب حكم قصاص دو متهم پس از تأييد در شعبه‌ششم ديوان عالي كشور به مرحله اجرا رسيد، اما اولياي‌دم، اعلام كردند توان پرداخت تفاضل ديه ندارند كه پس از بررسي مدتي قبل تفاضل ديه دو متهم از سوي بيت المال به خانواده‌هاي آنها پرداخت شد و در نهايت دو‌متهم مدتي قبل در زندان رجايي‌شهر قصاص شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار