کد خبر: 927480
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳
فصل جدید لیگ قهرمانان برای رونالدو خوش‌یمن نبود
رکوردشکنی جدید لیونل مسی و اخراج جنجال‌برانگیز کریس رونالدو مهم‌ترین اتفاقات هفته اول لیگ قهرمانان اروپا بود. فصل جدید لیگ قهرمانان در شرایطی آغاز شد که هت‌تریک ستاره آرژانتینی، آبی‌اناری‌ها را به آینده امیدوار کرد، اما رقیب سنتی او در نخستین بازی‌اش با پیراهن یوونتوس با کارت قرمز داور مواجه شد و با چشمانی اشکبار زمین مسابقه را ترک کرد.
اشرف رامين
رکوردشکنی جدید لیونل مسی و اخراج جنجال‌برانگیز کریس رونالدو مهم‌ترین اتفاقات هفته اول لیگ قهرمانان اروپا بود. فصل جدید لیگ قهرمانان در شرایطی آغاز شد که هت‌تریک ستاره آرژانتینی، آبی‌اناری‌ها را به آینده امیدوار کرد، اما رقیب سنتی او در نخستین بازی‌اش با پیراهن یوونتوس با کارت قرمز داور مواجه شد و با چشمانی اشکبار زمین مسابقه را ترک کرد.
شروع امیدوارکننده
پیروزی پرگل بارسلونا مقابل آیندهوون نوید روز‌های خوبی را به هواداران این تیم می‌دهد. در این برد ۴ بر صفر، مسی باز هم نقش اصلی را داشت. هت‌تریک این بازیکن در هفته اول رقابت‌ها مسی را به دومین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل کرد که در ۱۴ فصل پیاپی موفق به گلزنی شده است. لئو حالا با رکورد رائول گونزالس برابر شده و بدون شک در سال‌های آینده نیز می‌تواند از رکورد او عبور کند. ارنستو والورده، سرمربی کاتالان‌ها از اینکه مسی کمک کرد تا تیمش بازی نخست را بدون دردسر پشت سر بگذارد، ابراز خوشحالی کرد: «مسی کار‌های غیرعادی در زمین انجام می‌دهد. او هر سختی را آسان می‌کند. این بازیکن باعث شد تا ما بردی آسان به دست آوریم. با چهار گل به پیروزی رسیدیم و طبیعی است که خوشحال و راضی باشیم.»
جالب اینکه در دیگر بازی گروه B.، اینترمیلان در خانه از شکست، پیروزی ساخت و ۲ بر یک از سد تاتنهام گذشت. روسونری پس از هفت سال دوباره به لیگ قهرمانان راه یافته و اسپالتی از تلاش شاگردانش به خاطر این برد تمجید کرده است: «این واقعیت که ما با تلاش زیاد نتیجه را برگرداندیم، این پیروزی را دلچسب‌تر کرد. این برد اهمیت زیادی داشت. این نتیجه اعتماد به نفس زیادی در خصوص کاری که انجام می‌دهیم به ما داد.»
باخت نجومی‌ها
در گروه سوم بازی‌ها، اما پاری‌سن‌ژرمن در جزیره شکست ۳ بر ۲ را مقابل لیورپول متحمل شد تا در همین ابتدای راه تیم نجومی توخل در حضور نیمار، کاوانی و امباپه بحران را تجربه کند: «انتظار زیادی از مثلث هجومی ما وجود دارد و طبیعی است که بازیمان بر اساس این سه بازیکن بزرگ طراحی شود. یک شبه نمی‌توان شرایط تیم را تغییر داد. در این دیدار هماهنگی تیمی نداشتیم و این یکی از دلایل شکست ما بود. اطمینان دارم که در بازی‌های بعدی بهتر از این ظاهر خواهیم شد.» در سایر بازی‌های شب اول لیگ قهرمانان کلوب بروژ با یک گل مغلوب دورتموند شد. موناکو ۲ بر یک به اتلتیکومادرید باخت. در بازی ستاره سرخ و ناپولی گلی رد و بدل نشد. گالاتاسرای با سه گل لوکوموتیو مسکو را درهم کوبید و شالکه و پورتو نیز به تساوی یک – یک رضایت دادند.
اشک رونالدو
در شب دوم رقابت‌ها در حالی که همه نگاه‌ها به دیدار رئال – آ. اس رم بود، اخراج کریستیانو رونالدو همه بازی‌ها را تحت‌الشعاع قرار داد. در گروه H. جایی که والنسیا میزبان یوونتوس بود، راه‌راه‌پوشان ۲ بر صفر پیروز شدند، اما اخراج مستقیم مهاجم پرتغالی کام همه را تلخ کرد. در حالی کارت قرمز داور بازی در دقیقه ۲۹ به رونالدو داده شد که کارشناسان تصمیم داور در خصوص درگیری این بازیکن با مدافع والنسیا را اشتباه خواندند. گریه کریس پس از این اتفاق داد آلگری، سرمربی بانوی پیر را هم درآورد: «تا قبل از اخراج رونالدو فرصت‌های زیادی را روی دروازه حریف خلق کردیم و بازی را در دست داشتیم. بعد از آنکه رونالدو اخراج شد حریف در خانه خود و با حمایت تماشاگرانش به بازی هجومی روی آورد. با این حال اجازه ندادیم تا دروازه ما تهدید جدی شود. کارت قرمز به رونالدو اشتباه بود. لیگ قهرمانان اروپا هم به VAR نیاز دارد.»
تصمیم جنجالی داور موجب شده یوفا این موضوع را به شکلی ویژه بررسی کند. معمولاً یوفا بازیکنانی را که با کارت قرمز مستقیم اخراج می‌شوند بیش از یک جلسه محروم می‌کند که در این صورت کریس علاوه بر بازی بعدی یووه با تیم یانگ بویز، بازی رفت با منچستر در اولدترافورد را هم از دست خواهد داد.
در سایر بازی‌ها آژاکس با سه گل آ. اک آتن را برد. بایرن در خانه بنفیکا به پیروزی ۲ بر صفر رسید. لیون ۲ بر یک من‌سیتی را شکست داد. دیدار شاختار – هافن‌هایم و ویکتوریا پلژن – زسکا هم با تساوی ۲-۲ به پایان رسید. رئال در برنابئو با سه گل رم را بدرقه کرد و تیم ناشناخته یانگ بویز با سه گل در مصاف با من‌یونایتد شکست خورد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار