کد خبر: 927478
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸
استقلال به نکونام رسید، دایی به نفت
پیروزی مقابل نساجی مازندران برای استقلال از نان شب هم واجب‌تر است. هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران، امروز با برگزاری سه دیدار دیگر پیگیری می‌شود که در این بین رویارویی نماینده مازندران با آبی‌ها حساسیت‌های زیادی دارد. ضمن اینکه سایپا با هدایت علی دایی نیز همچنان به دنبال ارتقای جایگاه خود در جدول رده‌بندی و رسیدن به جمع سه تیم بالانشین است.
شيوا نوروزي
پیروزی مقابل نساجی مازندران برای استقلال از نان شب هم واجب‌تر است. هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران، امروز با برگزاری سه دیدار دیگر پیگیری می‌شود که در این بین رویارویی نماینده مازندران با آبی‌ها حساسیت‌های زیادی دارد. ضمن اینکه سایپا با هدایت علی دایی نیز همچنان به دنبال ارتقای جایگاه خود در جدول رده‌بندی و رسیدن به جمع سه تیم بالانشین است.
جواد نکونام، بازیکن پیشین استقلال در بدترین شرایط آبی‌ها رودرروی تیم سابقش می‌ایستد. آبی‌پوشان این اواخر با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند که حذف از لیگ قهرمانان آسیا مهم‌ترین آن‌ها بود. البته عملکرد وینفرد شفر نیز به خاطر تعویض‌ها و نتایج ضعیف استقلال زیر سؤال رفته و انتقاد‌ها از او بالا گرفته است. مرد آلمانی باید پیش از آنکه خیلی دیر شود، فکری به حال تیمش کند.
پیش‌درآمد دربی
نزدیک بودن تاریخ دربی رفت استقلالی‌ها را حسابی به تکاپو انداخته و در حالی که تصور می‌شد این تیم بتواند از سد السد بگذرد، اما اشتباهات بازی رفت در بازی برگشت هم تکرار شد تا آبی‌ها وداع تلخی با لیگ قهرمانان داشته باشند. البته صعود دراماتیک پرسپولیس به مرحله بعد این رقابت‌ها شدت انتقاد‌ها را بیشتر کرده است. با اینکه کادر فنی و مدیریت باشگاه از بازیکنان خواسته‌اند تا ناکامی در آسیا را به دست فراموشی بسپارند، اما در فاصله پنج روز تا دربی سنتی سرخابی‌ها نمی‌توان حذف از آسیا را از یاد برد. ضمن اینکه عملکرد استقلال در لیگ برتر نیز چندان تعریفی ندارد تا جایی که این تیم با یک بازی کمتر در رده دهم قرار گرفته است و در پنج بازی گذشته شاگردان شفر تنها یک‌بار در این فصل طعم پیروزی را چشیده‌اند.
باید ببریم
سرمربی آلمانی نتوانسته رضایت هواداران را جلب کند و پیش از آنکه کاسه صبر آن‌ها لبریز شود باید چاره‌ای بیندیشد. او مدعی شده برخی‌ها در جهت تضعیف این تیم حرکت می‌کنند: «انگار قبل از بازی با السد زمین خورده بودیم، ولی الان بلند شده‌ایم. این انرژی و قدرتی که مقابل السد در قطر ارائه دادیم را باید همیشه نگه داریم. باید روی اشتباهاتمان کار کنیم. ما همه یک تیم هستیم. باید با هم بجنگیم. نظم، نظم و نظم در تیم ما شماره یک است. بازیکنی که نظم نداشته باشد از تیم ما کنار گذاشته می‌شود، فرقی هم ندارد که بازیکن باتجربه‌ای باشد یا بازیکن جوان ما محسوب شود. همیشه باید تمریناتمان همان چیزی باشد که در قطر بود و بازیمان هم همان نمایش باشد. استقلال واقعی این بود. کاری نداشته باشید که در فضای مجازی چه چیزی نوشته‌اند. کسانی که آن حرف‌ها را زده‌اند به دنبال این هستند که ما را برای دربی ضعیف کنند. اگر ما همه با هم باشیم، کسی نمی‌تواند متوقف‌مان کند. در بازی با نساجی باید با همین قدرت به میدان برویم و پیروز شویم. ما باید ببریم.» شفر همچنین به بازیکنانش هشدار داده که حق ندارند از نیمکت‌نشینی ناراضی باشند: «بازیکنانی که روی نیمکت می‌نشینند، حق ندارند با صورت ناراحت روی نیمکت باشد. همه بازیکنان حتی نیمکت‌نشینان هم باید برای کل تیم بجنگند. هیچ‌کس به‌خاطر مطالب فضای مجازی به ترکیب نمی‌آید و از ترکیب هم خارج نمی‌شود.»
در انتظار استقلال
ورزشگاه وطنی فرصت خوبی برای تیم قائمشهری است تا انتقام شکست هفته گذشته مقابل پرسپولیس را از استقلال بگیرد. نساجی با هدایت نکونام برای رویارویی با تیم تهرانی انگیزه‌های زیادی دارد. سرمربی نساجی ترسی از مواجه با تیم سابقش ندارد: «در تمام بازی‌ها برای موفقیت به زمین می‌رویم، اما با استراتژی متفاوت و خوشبختانه این بازی درورزشگاه وطنی قائمشهر برگزار می‌شود. این می‌تواند فاکتور مثبتی برای ما باشد، چراکه بازی کردن در ورزشگاه وطنی برای هیچ تیمی راحت نیست، حتی تیم‌های بزرگ! در مورد استقلال تعصبم را زمان بازی در این تیم نشان دادم و حتی گل قهرمانی استقلال در لیگ برتر را هم زدم.»
سایر بازی‌ها
استقلال خوزستان در اهواز پذیرای ذوب‌آهنی است که دو شکست متوالی مقابل پدیده را در کارنامه دارد. تیم نمازی از جام حذفی کنار رفته، در حالی که یزدی تلاش می‌کند سروسامانی به اوضاع آبی‌های خوزستان بدهد. سایپا هم به استقبال نفت مسجدسلیمان می‌رود. تیم علی دایی سه بازی آخر خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و رقیب جنوبی امروز کار دشواری در مقابل این تیم دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار