کد خبر: 927339
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج:
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج عالم و عامل بودن به امر به معروف را از ویژگی‌های بارز آمران به معروف و ناهیان از منکر عنوان کرد و افزود: کسانی که امر به معروف می‌کنند باید خود قبل از هر چیزی به آنچه که می‌گویند عامل باشند و تنها هدفشان از امر به معروفی دلسوزی و حرکت در راستای اجرای دستورات دینی باشد.

ماموستا اقبال بهمنی در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید امت پیامبر بهترین امت‌ها هستند و این به دلیل آن است که امر به کارهای خوب و نهی از منکر می‌کنند.

وی تصریح کرد: در هر جامعه‌ بشری به مرور زمان عده‌ای پیدا می‌شوند که افعال منکر را ترویج می‌دهند و جامعه را به ستم و تباهی می‌کشاند و در چنین شرایطی وجود انسان‌هایی که نهی از منکر می‌کنند یک ضرورت بشمار می‌آید.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج اضافه کرد: دعوت مردم به سمت صراط مستقیم و به سویی که انبیا و اولیای الهی در آن حرکت کرده‌اند از رسالت‌ افرادی است که در مسیر امر به معروف گام بر می‌دارند.

وی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن در صورتی که در جامعه انسان با انجام فعل منکری مواجه شد باید سه مرحله را برای جلوگیری از این منکر مورد توجه قرار دهد، گفت: نخستین گام در این راستا این است که اگر در آن جامعه قدرتی دارید با بهره‌گیری از این قدرت مانع و سد راه انجام منکرات شوید.

وی افزود: انسان در شرایطی که قدرت ندارد باید با نصیحت زمینه حذف و ریشه‌کن شدن منکرات را در جامعه فراهم سازد.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج تاکید کرد: اگر انسان قدرت برای مقابله با منکرات را نداشت و با زبان نصیحت نیز نتوانست مانع از انجام چنین افعالی شود باید قلبا از فرد یا افرادی که در مسیر منکرات حرکت می‌کنند مخالف و دشمنی داشته باشد چون رفاقت و مدارا با کسانی که اهل منکرات هستند از دیدگاه اسلام حرام است.

ماموستا بهمنی اضافه کرد: دین اسلام همواره بر امر به معروف و نهی از منکر تأکید داشته و افراد در چنین جامعه‌ای باید بر اساس این دستور دین اسلام حرکت کنند.

هر جامعه‌ای تعریف خاصی برای امر به معروف و نهی از منکر دارد

وی اذعان داشت: هر جامعه‌ای تعریف خاصی برای امر به معروف و نهی از منکر دارد اما معروفات در جامعه اسلامی بر اساس دیدگاه و قانون قرآن و دین تعریف شده است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج خاطرنشان کرد:‌ ما به عنوان مسلمان و کسانی که در جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم باید تمام توان و تلاش خود را بر این قضیه معطوف سازیم که بستر معروفات را فراهم کنیم و راه‌های نفوذ منکرات را ببندیم.

ماموستا بهمنی تاکید کرد: همه افراد جامعه باید خود را در برابر ترویج معروفات و مقابله با منکرات وظیفه‌مند بدانند چون کار امر به معروف و نهی از منکر کار انبیا و پیامبران است و خدا در قرآن می‌فرماید حتما باید در بین جامعه افرادی باشند که مردم را به سمت کارهای خوب هدایت کنند.

وی گفت: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب ستادی در همین راستا فعال شده و امروز ستاد امر به معروف و نهی از منکر اقدامات بسیار قابل‌توجهی در راستای نهادینه‌کردن و ترویج این فریضتن الهی در جامعه انجام می‌دهد.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج اضافه کرد: جایگاه آمران به معروف و ناهیان از منکر جایگاه خاصی است و هرکسی نمی‌تواند در چنین جایگاهی قرار گیرد.

عالم و عامل بودن به امر به معروف از ویژگی‌ بارز آمران به معروف است

ماموستا بهمنی عالم و عامل بودن به امر به معروف را از ویژگی‌های بارز آمران به معروف عنوان کرد و افزود: کسانی که امر به معروف می‌کنند باید خود قبل از هر چیزی به آنچه که می‌گویند عامل باشند و تنها هدفشان از امر به معروفی دلسوزی و حرکت در راستای اجرای دستورات دینی باشد.

وی به راه‌های احیای امر به معروف و نهی از منکر هم اشاره کرد و گفت: در جامعه امروزی بسترهای زیادی برای ترویج این فریضتن الهی وجود دارد که باید از آنها به نحو شایسته بهره گرفت.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج خاطرنشان کرد: امروز فضای مجازی بستر مناسبی را فراهم کرده که می‌تواند از این ظرفیت در راستای احیا و ترویج هرچه بیشتر این فریضتین الهی استفاده کرد.

ترویج منکرات از طریق شبکه‌های مجازی از دسیسه‌های دشمنان اسلام است

ماموستا بهمنی با بیان اینکه ترویج منکرات از طریق شبکه‌ها و در کل فضای مجازی از آسیب‌های عصر تکنولوژی در جهان امروز است، تصریح کرد: امروز متاسفانه از ظرفیت فضای مجازی بیشتر در راستای ترویج منکرات استفاده می‌شود و دشمنان اسلام به شدت از این بستر بهره‌گیری می‌کنند.

وی اذعان کرد: دشمن به دنبال نشان دادن چهره غیرواقعی از اسلام است که مقابله با چنین رویه ای بزرگترین معروف است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج گفت: پاسخگویی به شبهاتی که در مورد دین به ویژه در بین جامعه جوان وجود دارد از نیازهای ضروری در راستای مقابله با منکرات است که رسانه‌ها باید به این موضوع کمک کنند.

ماموستا بهمنی احیای امر به معروف و نهی از منکر و سنت‌های رسول خدا را هدف اصلی امام حسین(ع) از قیام عاشورا عنوان کرد و گفت:‌ همه باید با الگوگیری از این امام همام در راستای ترویج و نهادینه کردن این فریضتین الهی گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: مسوولان باید امر به معروف و نهی از منکر را از خود آغاز کنند و به بقیه جامعه تعمیم دهند تا شاهد نهادینه‌شدن این فریضتین و نجات جامعه از آسیب‌ها باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل بدبینی برخی افراد به انجام امر به معروف و نهی از منکر در چیست، گفت: این افراد اجرای این دو فریضه را سد راه منافع خود می‌دانند از این رو بستری ایجاد می‌کند که مردم به آمران به معروف و ناهیان از منکر بدبینانه نگاه کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر