کد خبر: 927326
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
سعیدی:
نماینده مجلس با بیان اینکه برخی مسوولان با بی‌تفاوتی محض اهمیتی برای مقبره‌الشعرا قائل نیستند، گفت: با عاملان وضعیت فعلی مقبره‌الشعرا باید برخورد جدی شود.

محمداسماعیل سعیدی  اظهار کرد: نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی مخصوصا ۶ نماینده تبریز در تمام جلسات مرتبط با تبریز ۲۰۱۸ با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس میراث فرهنگی به موضوع مقبره‌الشعرا اشاره داشته و خواستار توجه ویژه به این موضوع را داشتند.

وی افزود: در همه جا به عنوان نماینده ملت، وضعیت اسفناک مقبره‌الشعرا را گفته‌ایم و به حق این وضعیت در شأن تبریز و مقبره‌الشعرا نیست، بلاتکلیف گذاشتن یک پروژه آن هم چند سال یک عیب است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با تاکید به اینکه باید با عوامل بلاتکلیف گذاشتن پروژه مقبره‌الشعرا که کار را شروع کرده و نیمه تمام رها کرده‌اند، برخورد جدی شود، گفت: متاسفانه برخی از مسوولان چشم و گوش خود را بسته و اعتبار کافی در نظر نمی‌گیرند، اصلا توجهی به موضوعات مهم ندارند و حتی برایشان مهم نیست که مقبره‌الشعرا یک نماد است.

وی خاطرنشان کرد: تبریز دارای چندین نماد در سطح ملی و بین‌المللی است و مقبره‌الشعرا از جمله این نمادهاست که علما، شعرا و عرفای زیادی را در خود جای داده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هدف اصلی ما این بود تا مقبره‌الشعرا را در تبریز ۲۰۱۸ به عنوان یک نماد معرفی کنیم، افزود: بیش از این تعلل در انجام یک پروژه جایز نیست و باید کار انجام شده را به سرانجام رساند.

وی اضافه کرد: انتظار مردم در خصوص حل مشکلات پروژه مقبره‌الشعرا به حق است و الان شرایطی شده که موافق و مخالف همه نسبت به این پروژه به مسوولان امر انتقاد دارند.

سعیدی تصریح کرد: بنده دو سال پیاپی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس را به تبریز آوردم ولی در این سال‌ها هیچ‌گاه از پروژه مقبره‌الشعرا بازدید نکردند چراکه از کجای این پروژه باید بازدید می‌شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر