کد خبر: 921507
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۱
مجرم سابقه داری که پس از ۱۰‌سال حبس از زندان آزاد شده‌بود دوباره با تشکیل باند پلیس‌های قلابی دست به آدم‌ربایی و اخاذی می‌زد به دام افتاد.
به گزارش خبرنگار ما، چند روز قبل دو پسر جوان به اداره پلیس رفتند و از دو مرد مأمور نما به اتهام آدم‌ربایی و سرقت اموالشان شکایت کردند.
یکی از شاکیان که پسر ۱۹‌ساله‌ای بود، گفت: من و دوستم شهرستانی هستیم و چند سالی است برای کار به تهران آمده‌ایم. ساعتی قبل پس از پایان کارمان برای تفریح به خیابان آمدیم که خودروی پژو‌۴۰۵ که دو مرد جوان سرنشین آن بودند کنار ما توقف کرد. یکی از آن‌ها کارتی به ما نشان داد و گفت: مأمور پلیس است. مرد جوان به من گفت که گزارش شده من در کار خرید و فروش مواد‌مخدر هستم و برای بازرسی بدنی و بازجویی باید همراه آن‌ها به اداره پلیس بروم. همچنین به دوستم گفت که گوشی‌اش سرقتی است و از او خواست سوار خودرو شود، اما او گوشی‌اش را تحویل مرد مأمور نما داد و خودش به خانه‌شان رفت تا کارتن‌گوشی‌اش را برای آن‌ها بیاورد. من فکر کردم واقعاً آن‌ها مأمور پلیس هستند و به همین خاطر اعتماد کردم و سوار خودروی آن‌ها شدم، اما به آن‌ها گفتم که من کارگر هستم و اشتباه گرفته‌اند که قبول نکردند و قرار شد در اداره پلیس بی‌گناهی من ثابت شود.
وی ادامه داد: وقتی خودروی آن‌ها به راه افتاد ناگهان سرنشینی که کنار من بود چاقویی به پهلویم گذاشت و تهدید کرد همه اموالم را به آن‌ها بدهم. همان لحظه فهمیدم در دام پلیس‌های قلابی گرفتار شده‌ام، اما چاره‌ای نداشتم و ۲ میلیون پول نقد به همراه وسایل قیمتی و کارت عابربانکم همراه رمزش که ۴‌میلیون تومان پول داخل آن بود به آن‌ها دادم و در نهایت دو مأمور قلابی پس از نیم‌ساعت مرا از داخل خودرو به بیرون انداختند و فرار کردند.
با طرح این شکایت تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی تهران به دستور قاضی سهرابی، بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران برای شناسایی متهمان وارد عمل شدند. مأموران در بررسی دوربین‌های مداربسته محل حادثه یکی از متهمان را به نام رشید که دارای چندین سابقه کیفری بود شناسایی کردند. بدین ترتیب مأموران، رشید را دو روز قبل بازداشت کردند.
وی در بازجویی‌ها به تشکیل باند مأموران قلابی اعتراف کرد و چهارهمدست دیگر خود را به پلیس معرفی کرد.
وی گفت: من چندین بار به جرم اخاذی در پوشش مأمور قلابی به زندان رفته‌ام. آخرین بار به ۱۰‌سال حبس محکوم شدم تا اینکه مدتی قبل زندانی‌ام پایان یافت و آزاد شدم. از آنجایی که کاری نداشتم دوباره با پنج‌نفر از دوستانم باند مأموران قلابی را تشکیل دادم. ما معمولاً به صورت دو یا سه نفره با خودروی پژوی یکی از دوستان در خیابان‌ها دور می‌زدیم و طعمه‌های خود را به بهانه اینکه مواد می‌فروشند خفت و اخاذی یا زورگیری می‌کردیم. مأموران در ادامه دو نفر از همدستان متهم را بازداشت کردند. تحقیقات برای دستگیری سه نفر دیگر از اعضای این باند ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار